Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Samsung Galaxy S10 Lite

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

HTCtje

HTCtje

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2010
  • 19:52

Hoi,
Er schoot me opeens een vraagje te binnen. K heb al wat gegoogled, maar dat leverde niet echt resultaat. Komt ie:
Er zijn dus wel apps die GPS gebruiken, Layar, Google maps etc. Maar ik kon maar niet vinden of via GPS verbonden zijn geld kost. CoPilot bijv. heeft GPS nodig, maar de kaarten staan op de phone dus internet is niet nodig. Is GPS dus Gratis.
En nog iets, als ik layar 1 keertje gebruik met GPS enzo aan, hoeveel mb is er dan ongeveer van het internet al afgehaald.
Met Vriendelijke groet HTCtje

Bewerkt (22 april 2013 12:16)
R3dw0lF

R3dw0lF

• Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2010
  • 20:34

GPS is zich is gratis, het is eigenlijk gewoon een signaal die je ontvangt en die constant uitgezonden wordt door de satelieten. De technische uitleg bespaar ik je
Natuurlijk met een gps signaal zelf ben je weinig, tenzij je zelf een kaart bij de hand hebt en een volleerd kaartlezer/navigator bentDe kaarten heb je ook nodig.
Deze zijn afhankelijk van hun bron niet altijd gratis. De bekendste is gratis: google maps, maar hiervoor heb je wel een internetverbinding nodig en die is dan weer niet gratis. Copilot en andere software heeft dan weer betalende kaarten.
maar het gebruik van GPS zelf is niet betalend, tot de Amerikanen het in hun kop krijgen er geld voor te vragen maar het Europese alternatief (en zogenaamd beter alternatief) komt normaal in 2014 in de ruimte/op de markt
Hoeveel megabyte je verbruikt weet ik niet, maar je kan bijvoorbeeld wel een app installeren die je internet verbruik vastlegt en zo je conclusies makennetsentry is daar een voorbeeld van. (hoewel hij voor kleine bestanden alles behalve nauwkeurig is)

HTCtje

HTCtje

• Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2010
  • 21:19

Ontzettend bedankt vvor de opheldering. Maar het is dus zo: Ik koop co-pilot, ik maak gebruik van het GPS signaal(gratis) en de kaarten die op mijn sd kaart staan. En hoef geen cent te betalen voor het gebruik en ben lekker voordelig uit zonder achterliggende kosten. Klopt dit? Zo ja, dan ben ik happy. En zijn er eigenlijk andere Nav apps waarvoor ik het internet niet op hoef?

R3dw0lF

R3dw0lF

• Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2010
  • 23:17

Copilot is er eentje die je wel doet betalen vrees ik… zij vragen een bijdrage voor de kaarten. Deze download je wel (eenmalig, eventueel via je pc ofzo) en zet je op je SD kaartje en verder moet hij niet (tenzij voor updates ofzo) op het internet. De goedkoopste versie van Copilot draait rond de £23 dus ik schat iets van 30€ (er zijn duurdere versies met meer kaarten inbegrepen.

Er zijn ook andere gratis alternatieven die ook gebruik maken van gratis kaarten maar deze zijn dan zoals AndNav2 die op opensource kaarten werken. (openstreetmaps.org) De kwaliteit hiervan is niet zo denderend. MIjn thuis is namelijk niet te vinden op die kaarten… je kan wel helpen met deze kaarten te verbeteren door de straten die jij kent toe te voegen en namen te geven en wat nog allemaal en dus zo je bijdrage te doen voor een betere wereldmaar is niet echt een oplossing als je iets wil die nu direct goed werkt …

Google Maps is dan een alternatief die gratis is én zéér accuraat is, alleen moet je hiervoor wel elke keer je het gebruikt je internetconnectie openzetten en het kan dus bij een grote rit wel oplopen in kb/mb upload & download verkeer.

Er zijn zeker nog andere alternatieven (gratis en betalend) waarvan ik géén weet heb of nog niet getest heb (Waze is hiervan een voorbeeld, maar als ik me niet vergis moet je je kaarten downloaden terwijl je navigeert, gelijkaardig aan Google Maps). De andere forumleden kunnen/zullen misschien iets over die alternatieven uit de doeken doen.

Wie zoekt die vindt, en je mag het me altijd laten weten

BertUS

BertUS

• Lid sinds 15 november 2009
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2010
  • 12:55

Ik hen Nav4all nu op mijn Hero staan (was altijd erg TT gecharmeerd, maar die is er nog niet voor de Hero)
tot nu toe is het gratis en werkt goed, erg simpel navigatie maar wel doeltreffend, het instellen van de route is wat omslachtig, vergelijken bij een TT of TT achtig programma. Ik heb hem nu enkele malen synchroon mee laten lopen met de nav Truus in de auto (VDO dayton systeem) en eigenlijk geen verschillen in de route gevonden, ook snelheid wordt goed aangegeven

BertUS

Genntchu

Genntchu

• Lid sinds 03 december 2009
  • Berichten 192
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2010
  • 13:00

Ik gebruik Sygic. Een TOP app. Het is helemaal gratis, werkt super snel en is nauwkurig.

HTCtje

HTCtje

• Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2010
  • 13:23

Genntchu;12270
Ik gebruik Sygic. Een TOP app. Het is helemaal gratis, werkt super snel en is nauwkurig.

NOu, helemaal Gratis. Via de sygic site kost het voor een hero hier in europa tog nog 80 euro om het te kopen.

Ralph

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2010
  • 13:47

Sygic is niet gratis (kan uiteraard wel, maar dan begeven we ons op de wat minder legale gebieden ;-)). Nav4all is een gratis navigatie en ik ben onlangs wezen stoeien met andnav2, die benaderd mijn inziens nog het meest de betaalde navigatie's, maar uiteraard heb je voor de routeberekening en de kaarten wel een internetverbinding nodig. Het is wel een optie de route op voorhand te cachen zodat je tijdens het rijden geen verbinding nodig hebt, al mis je dan wel wat functionaliteit zoals bijv. zooming (dit omdat de kaarten op 1 zoomlevel worden gedownload).

Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2010
  • 13:49

Genntchu;12270
En stuurt mij eenrichtingswegen in waar ik niet in mag. Laat mij afgesloten wegen binnenrijden en laat mij over het perceel van de buren rijden. En dat allemaal binnen een straal van 500 m van mijn huis./cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Daarnaast is ie officieel niet gratis.

Groeten…

frapple

frapple

• Lid sinds 27 januari 2011
  • Berichten 145
  • Reputatie 0
  • 2 april 2011
  • 00:12

Ralph;12273
Sygic is niet gratis (kan uiteraard wel, maar dan begeven we ons op de wat minder legale gebieden ;-)). Nav4all is een gratis navigatie en ik ben onlangs wezen stoeien met andnav2, die benaderd mijn inziens nog het meest de betaalde navigatie's, maar uiteraard heb je voor de routeberekening en de kaarten wel een internetverbinding nodig. Het is wel een optie de route op voorhand te cachen zodat je tijdens het rijden geen verbinding nodig hebt, al mis je dan wel wat functionaliteit zoals bijv. zooming (dit omdat de kaarten op 1 zoomlevel worden gedownload).

Klopt! Sygic is niet gratis! De waarschuwing “er kunnen kosten verbonden zijn aan…….” bij het aanzetten van gps-satellieten werkt wel wat verwarrend, vind ik. Sygic werkt prima, is mijn ervaring tot nu toe.

Bewerkt (2 april 2011 00:12)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren