Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Ralph

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 22 november 2009
  • 11:29

PandaHome is een zogenaamde home replacement tool. Hiermee is het mogelijk om het uiterlijk van je Android aan te passen. Dit gebeurd hoofzakelijk door gebruik te maken van theme's. PandaHome is hier geen uitzondering op. Toch heeft de applicatie een aantal functies in zich waardoor het zich onderscheidt van de rest.

Themes
aHome, OpenHome, DXtop en vele anderen maken gebruik van themes om het uiterlijk aan te passen. Zo ook PandaHome. Je kan themes vanuit de applicatie direct bekijken en eventueel downloaden. Mocht je niet genoeg hebben aan de themes die aangeboden worden, dan is het ook mogelijk om themes van aHome en OpenHome die te downloaden zijn via de Market, te gebuiken in PandaHome, hierdoor worden het aantal beschikbaar themes zeer uitgebreidt.
Hou je wel van een beetje afwisseling? Dan kan je op gezette tijden of een interval je themes laten wijzigen. Eventueel kan je ook alleen je wallpaper laten wijzigen, iedere dag een ander toestel dus :p

Multi-Screen
Heb je ook niet genoeg aan de 3 screens? Ook hier biedt PandaHome een oplossing middels Multi-Screen. Je kan het aantal screens uitbreiden tot een maximum van 11 !!! screens. De manier waarop je dit doet, is heel eenvoudig. Op het uiterste linker- of rechterscherm, doe je gewoon of je gek bent en sleept een icoon nog verder naar buiten, en voila, een extra scherm wordt aangemaakt. Dit gaat zelfs zo soepel dat je moet uitkijken dat je niet gelijk meerdere scherms aanmaakt en je 3 vensters verder naar rechts of links staat.
Om te voorkomen dat je de weg kwijtraakt in al die schermen, zijn er onderin balletjes geplaatst waaraan je kan zien waar je bent en waar je centrale home-screen is.

Dockbars
Een andere manier om extra ruimte te creëren, is middels Dockbars. Een dockbar is extra ruimte die je kan benaderen via de zijkant van je scherm. Je kan maximaal 6 dockbars (3 links, 3 rechts) toevoegen en per dockbar kan je zelf bepalen hoe hoog en breed deze is. De dockbars zijn vanuit ieder scherm benaderbaar, dus heel makkelijk voor de applicaties of personen die je geregeld nodig hebt. Zo heb ik 1 dockbar in gebruik met direct-call buttons van personen die ik regelnatig bel. Met 2 drukken kan je dus iemand bellen, zonder door lijsten of adresboeken te hoeven bladeren.

Een ieder die zijn toestel wat langer heeft, zal merken dat het aantal applicaties alleen maar meer wordt, en de lijst in je application-drawer alleen maar langer wordt. Middels knoppen onderin je scherm kan je kiezen welke applicaties je direct wilt zien, zo kan je dus heel snel naar het midden of onderkant van je lijst gaan en directer zoeken.

PandaHome is gratis, maar de werking, het uiterlijk en de mogelijkheden zijn zo goed doordacht en uitgebreidt dat menig commercieel programma hier een voorbeeld aan zou kunnen nemen.
Als je in het configuratie-programma zit, zijn er wat verwijzingen naar settings die in ontwikkeling zijn, mede daardoor een applicatie om zeker in de gaten te houden.

Download PandaHome direct vanuit de Market:
com.nd.android.pandahome

Ook eens een review willen schrijven? Laat het dan weten middels een PB.

Bewerkt (22 april 2013 12:15)
PaveInnocent

PaveInnocent

• Berichten 199
  • Reputatie 0
  • 22 november 2009
  • 13:49

Wow!

Edit:
Oke, ginstalleerd en zeer tevreden, ik zal al een hele tijd te twijfelen om mijn telefoon al dan niet te Rooten en Cyanogen Mod erop te zetten, vooral vanwege meerdere bureaubladen.

De thema's zijn erg mooi, en ben benieuwd wat je nog meer kan downloaden.

Enkele vragen:
- Wat doet dit met je batterijduur?
- Waar staat OTR voor? (sorteringscategorie)

By the way, alles is nog in ontwikkeling maar dat zal wel goed komen ^^

Ralph

Ralph

• Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 22 november 2009
  • 20:20

PaveInnocent;10159
Enkele vragen:
- Wat doet dit met je batterijduur?
- Waar staat OTR voor? (sorteringscategorie)
Ik draai er nu iets van 2 weekjes mee en heb niet het idee dat het meer batterijsap verbruikt dan zonder PandaHome. Ook geen idee waar OTR voor staat, merk niet zoveel als ik erop druk, ook misschien nog iets wat in ontwikkeling is.

JMB-GNR

JMB-GNR

• Lid sinds 02 april 2009
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 22 november 2009
  • 21:40

Eindelijk een home-replacement die werkt zoals ik het wel; wat meer schermen en goed te customizen docks.

Heel af en toe het gevoel dat mn G1 ietsje langzamer wordt maar verder nu een halve week tevreden in gebruik. Vooral de docks zijn echt superhandig!

Hoef ik nog even mn G1 niet voor te rooten

Stekeltje

Stekeltje

• Lid sinds 17 oktober 2009
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 23 november 2009
  • 08:03

Werkt dit ook op de Hero?

Ralph

Ralph

• Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 23 november 2009
  • 08:05

Stekeltje;10200
Werkt dit ook op de Hero?
Ja, waarom zou die niet op de Hero werken, is niet toestel gebonden.

loco1981

loco1981

• Lid sinds 23 november 2009
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 23 november 2009
  • 10:43

Ik gebruik het sinds een paar dagen en ben over het gemak en uiterlijk zeer te spreken, alleen als ik op een van de screens een widget toe wil voegen kan ik maar uit een zeer beperkte lijst widgets kiezen. kan momenteel dus niet mijn twitter, weer, enz. widgets plaatsen. hebben daar meer mensen last van of doe ik iets niet goed???

vulperhorst

vulperhorst

• Lid sinds 12 november 2009
  • Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 23 november 2009
  • 10:47

Super app, werkt uitstekend.
Ik gebruik alleen de thema's niet. Verder draait het soepel.

Met name de meerdere schermen super!

Ralph

Ralph

• Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 23 november 2009
  • 10:50

loco1981;10203
Ik gebruik het sinds een paar dagen en ben over het gemak en uiterlijk zeer te spreken, alleen als ik op een van de screens een widget toe wil voegen kan ik maar uit een zeer beperkte lijst widgets kiezen. kan momenteel dus niet mijn twitter, weer, enz. widgets plaatsen. hebben daar meer mensen last van of doe ik iets niet goed???
Ik zie geen beperkingen in mijn widgets, heb exact dezelfde als voorheen. Vreemd …..
Mischien die widgets even opnieuw installeren?

Davidmulder

Davidmulder

• Lid sinds 20 oktober 2009
  • Berichten 115
  • Reputatie 0
  • 23 november 2009
  • 14:45

Ik vind het eigenlijk helemaal niets ! ziet er een beetje vaag uit vind de standaard lyout veel mooier en rustiger.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren