Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

donaldvd

donaldvd

• Lid sinds 10 september 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 10 september 2011
  • 11:05

Ik heb ook geporbeerd Whatsapp op mijn tablet te zetten. Alleen bij het opstarten van WhatsApp vraagt hij om een telefoonnummer. Als ik mijn telefoonnummer heb ingevoerd krijg ik een smsje op mijn telefoon met een code. Deze code zou dus door WhatsApp gelezen moeten worden. Omdat dit smsje niet op mijn tablet aankomt kan ik Whatsapp niet installeren.

Hoe hebben jullie dit opgelost?

Bewerkt (10 september 2011 11:05)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 10 september 2011
  • 11:57

Een vriend van mij heeft het opgelost door de APK + data van Whatsapp op zijn telefoon te backuppen(Met Titanium Backup) en die backup dan ‘terug te zetten’ op zijn tablet. Toen moest hij op z'n tablet nog wat stappen volgen(volgens mij gewone setup) en toen werkte het.
Nadeel is alleen wel dat je berichten maar op 1 van de 2 binnenkomen.

Bewerkt (10 september 2011 11:57)
AndroïdeBob

AndroïdeBob

• Lid sinds 09 september 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 12 september 2011
  • 11:22

Ik begrijp niet helemaal waar de schoenen wringen . Whatsapp gebruikt je telefoonnummer toch alleen als gebruikersnaam? De communicatie verloopt verder via internet. Als je de code op je mobiel ontvangt, en deze vervolgens op je tablet invoert, moet het toch gewoon werken lijkt mij?

Bewerkt (12 september 2011 11:22)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 12 september 2011
  • 11:53

AndroïdeBob;216518
Ik volg dit niet helemaal. Whatsapp gebruikt je telefoonnummer toch alleen als gebruikersnaam? De communicatie verloopt verder via internet. Als je de code op je mobiel ontvangt, en deze vervolgens op je tablet invoert, moet het toch gewoon werken lijkt mij?

Nee in een applicatie staat ook geschreven op welke toestellen die kan werken, Dus bijv op me htc flyer kan ik hem niet vinden in de market en als ik de apk wil installeren geeft die ook een fout.

Bewerkt (12 september 2011 11:53)
AndroïdeBob

AndroïdeBob

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 13 september 2011
  • 08:54

Oh, sorry, dat wist ik niet
Maar ik vind dat wel stom, ik vind, dat als een app voor Android gemaakt is, deze op elk toestel met Android zou moeten werken.
Maar ik ben geen techneut en heb er niet echt verstand van. Sorry dat ik dit forum vervuil met mijn onwetendheid.

Bewerkt (13 september 2011 08:54)
Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 13 september 2011
  • 15:58

Ik heb er gisteren ook wat mee lopen kloten, maar liep steeds tegen andere problemen aan.
1. Ik kon whatsapp niet vinden in de market. Opgelost door met mijn tablet naar WhatsApp Messenger te gaan en het via de site te downloaden.
2. Sms bericht laten sturen naar mijn telefoon, aangezien ik geen aparte sim in mijn tablet heb. Omdat whatsapp automatisch de registratie sms controleert, werkte dat ook al niet. Opgelost door op “voice” te klikken, waardoor je de registratiecode telefonisch doorgestuurd krijgt en deze dan handmatig kan invoeren bij whatsapp op je tablet.
3. Contacten kon ik niet automatisch synchroniseren. Ook als ik via contacten ging, bericht sturen en actie uitvoeren met whatsapp deed, opende hij het toch met skype. Vervolgens geprobeerd om sim kaart in mijn tablet te duwen en op deze manier de contacten te synchroniseren. Ook dit lukte niet, waarna ik de sim weer terug in de telefoon deed en mijn telefoon begon je zeuren dat je maar 1 whatsapp installatie per nummer mag hebben.
Enige oplossing is denk ik een goedkope prepaidsim aanschaffen.

Bewerkt (13 september 2011 15:58)
AndroïdeBob

AndroïdeBob

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 22 september 2011
  • 15:33

Maar als ik het goed lees heb je opzich wel WhatApp werkend op je tablet? Of niet? En tja… contacten automatisch synchroniseren zou leuk zijn. Maar het is opzich ook niet zo´n probleem om, als je iemand voor het eerst een bericht vanaf je tablet wilt sturen, het contact handmatig toe te voegen?

Met een prepaid-simkaart zou dit inderdaad vanzelf gaan. Is misschien toch het makkelijkst inderdaad. Want die kosten maar een paar Euro.

Bewerkt (22 september 2011 15:33)
sample1968

sample1968

• Lid sinds 10 november 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 10 november 2011
  • 23:19

Je kunt op een android telefoon installeren daarna titanium backup gebruiken.
daarna backup terug zetten met titanium op de tablet, maar moet wel rooted zijn anders werkt het niet.
Met root explorer op de tablet in root dat/dat/com.whatsapp eerst de drie files verwijderen daarna de backup terug zetten met titanium.
Vervolgens voor de contacten met outlook een export bestand maken en importeren in gmail.
als dat is gebeurt leest whatssapp al je contacten in.

om je tablet rooted te maken even google op rooted tf101 even goed lezen en klaar werkt perfect geen vetragingen of zo.

Bewerkt (10 november 2011 23:19)
lekkerevrijgezel

lekkerevrijgezel

• Lid sinds 10 februari 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2012
  • 12:45

ik denk al oplossingen voor gevonden maar deze was wel heel makkelijk !

Whatapp installeren via usb/sd op tablet … vervolgens een vaste nummer aansluiting gebruiken (kpn aansluiting bijv.) dan activeren, na 5 min. wachten op call drukken en dan word je gebelt met een aansluit code … klaar !

contacten maken heb ik gedaan met (GO Contacts EX) los gedownload en die worden gelezen in whatsapp !

groetjes

Bewerkt (24 april 2013 14:13)
ik1

ik1

• Lid sinds 23 januari 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 23 januari 2013
  • 13:45

donaldvd;215834
Ik heb ook geporbeerd Whatsapp op mijn tablet te zetten. Alleen bij het opstarten van WhatsApp vraagt hij om een telefoonnummer. Als ik mijn telefoonnummer heb ingevoerd krijg ik een smsje op mijn telefoon met een code. Deze code zou dus door WhatsApp gelezen moeten worden. Omdat dit smsje niet op mijn tablet aankomt kan ik Whatsapp niet installeren.

Hoe hebben jullie dit opgelost?

———- Update van bericht ———-

j k

j k

n ee e k a n n i e t

Bewerkt (24 april 2013 16:11)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren