Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Ralph

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 25 oktober 2009
  • 19:06

EStrongs File Explorer (FEX)

Bijna iedereen die meer doet dan alleen bellen met z'n Android toestel, komt op een bepaald moment op het punt waarbij hij (of zij) bestanden wil benaderen op zijn (of haar) telefoon.
Het kan zijn om bestanden te verwijderen, te reorganiseren, het plaatsen van muziek etc etc.

Wie gaat kijken in de Market vind legio mogelijkheden en allemaal kunnen ze wel wat ze beloven, bestanden beheren en een aantal kan zelfs ook .apk bestanden installeren. Altijd makkelijk en klaar, toch? Waarom dan expliciet FEX reviewen?

Het mooiste bewaar ik voor het laatst, eerst de clipboard.
Net als op een pc heeft FEX ook een clipboard. Als je iets knipt of kopieërt, dan komt dit op de clipboard zoals je gewend bent. Het mooie van FLEX is, is dat deze zichtbaar is. Zodra er zich iets bevind op de clipboard, verschijnt er onderin op de plek van de apllicatie-drawer een driehoekje. Schuif je die omhoog, verschijnt je clipboard, vanuit hier kan je dan de inhoud plakken in de folder waar je je op dat moment bevind. Hierbij dien ik wel gelijk een klein minpuntje aan te geven, als je meerdere items op je clipboard hebt, kan je deze niet allemaal tegelijk plakken, althans het is mij nog niet gelukt. Je dient dus per item aan te geven dat je deze wilt plaatsen in de folder. Heb je veel itams, kan je natuurlijk wel met een folder al deze items in 1 keer kopieëren/knippen en plakken (lijkt wel creatief met kurk :p)

Wat onderscheidt FEX dan van de rest?
Als je goed hebt opgelet op de eerste screenshot, zie je naast het tabblad local een tabblad remote. Precies, met FEX is het mogelijk SMB (Windows/SAMBA) shares in je netwerk te benaderen. Waar dit door velen als losse functie wordt gezocht, zit het hier gewoon ingebouwd. Iets gedownload van internet met je pc? Gewoon even in een gedeelde map plaatsen en kopieëren-plakken vanaf je Android toestel. Ikzelf heb sinds ik met FEX werk mijn USB-kabel niet meer gezien, dit gaat veel makkelijker. FEX detecteert zelf de shares in je netwerk, maar je kan zo ook handmatig aanmaken mocht dit niet het geval zijn.

Hiermee is gelijk de mogelijkheid ontstaan om media-files te streamen vanaf je pc, zolang je maar een formaat hebt die ondersteund wordt door een player op je toestel.

Op de planning staan nog ontwikkelingen om toegang tot shares ook mogelijk te maken via 3G, daarmee wordt het helemaal een killer-app en des te meer reden FEX goed in de gaten te houden en te gebruiken.

Download EStrongs File Explorer vanuit de Market:

Wil je ook een keer een review schrijven? Stuur mij dan een PB met daarin de naam van de app.

Bewerkt (22 april 2013 12:14)
Edwin84

Edwin84

• Lid sinds 15 juli 2009
  • Berichten 138
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2009
  • 03:39

ik gebruikte Linda file manager, maar dit ziet er veel beter uit. Ga het zeker een kans geven

ceesvg

ceesvg

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2009
  • 17:12

lijkt me ook wel wat om het uit te proberen, maar linda file manager werkte ook goed.
maar hier kan je meer mee zo te zien

PaveInnocent

PaveInnocent

• Berichten 199
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2009
  • 11:31

its not possible

k100rs

k100rs

• Lid sinds 02 augustus 2009
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2009
  • 19:09

streamen werkt niet met dit product:
“Media playback error”
streaming media is not supported in this version,
please copy the media files to local files.

PimE

PimE

• Lid sinds 25 september 2009
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2009
  • 23:11

Heb deze er nu ook op staan, heb alleen een vraag. Hoe zit het met een server toevoegen? Kan iemand uitleggen hoe ik op m'n computer kom?

Ralph

Ralph

• Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2009
  • 10:32

PimE;9133
Heb deze er nu ook op staan, heb alleen een vraag. Hoe zit het met een server toevoegen? Kan iemand uitleggen hoe ik op m'n computer kom?
Het tabblad “remote” openen, menu kiezen, optie “new” en dan “server”, hier kan je dan het unc-padnaam opgeven (//servernaam/sharenaam).

Ralph

Ralph

• Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 14 november 2009
  • 21:31

Er is vandaag een update uitgekomen van EStrongs File Eplorer. Er zit nu ook een taskmanager bij die je eventueel vast kan zetten in je statusbar. Mooie toevoeging. Tevens zie je nu in het local tabblad hoeveel ruimte je in gebruik en nog over hebt op je sd card.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren