Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 09:07

4$$;189871
Sluit je ze wel goed af. Met de home toets sluit je niks af maar duikt het naar de achtergrond. Afsluiten die je binnen android met de back toets. Mijn advies……….geen killer!

Met de back toets sluit je ze ook niet af blijven gewoon open staan alleen in de achtergrond

Bewerkt (8 juli 2011 09:07)
roelh

roelh

• Lid sinds 24 december 2010
  • Berichten 669
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 09:10

Carlos0_0;189909
Met de back toets sluit je ze ook niet af blijven gewoon open staan alleen in de achtergrond

Dat dacht ik ook ja. Ik gebruik nu heel soms even taakbeheer… geheugen opfrissen.

Sent from my GT-I9000

Bewerkt (8 juli 2011 09:10)
4dollars

4dollars

• Lid sinds 04 februari 2011
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 09:13

Les dan maar eens het artikel door over het gebruik van de back toets en de home toets. E zit werk degelijk verschil in hoor.

Bewerkt (8 juli 2011 09:13)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 09:52

Hmmm….de zoveelste topic omtrend Taskkillers.
Eigenlijk krijgen we hier gewoon weer een discussie zoals al vaker gevoerd tussen de voor en tegenstanders van taskkillers.
En eruit komen doen we toch niet.

Persoonlijk gebruik ik een taskkiller, al zolang als dat ik Android heb (3 telefoons inmiddels).
Hypotetisch gezien zou Android zelf het geheugen moeten regelen maar ik ben van mening dat android dat niet supergoed doet.
Oftewel apps en processen die zogezegd naar de achtergrond gaan en die android zou moeten verwijderen wanneer er een geheugen tekort dreigt.

Android heeft een bepaalde drempel (treshold) waarop hij apps gaat killen om geheugen vrij te maken. Maar android maakt alleen maar geheugen vrij zodat hij weer net onder die treshold zit. Dus bij een eerstvolgende gestartte app is het geheugen ook weer snel voor een groot deel opgebruikt.

Weinig geheugen maakt een langzaam toestel. Dat is een feit dat ik op al mijn toestellen heb ervaren. Zodra het geheugen nog net boven de treshold zit, dus android gaat niks verwijderen want hij wordt daartoe niet getriggerd, is het toestel vaak al rete-traag.
Dat blijft het toestel ook want zoals ik al zei hij zit onder de treshold en dus worden er geen apps gekilled.
Dat is een feit die iedereen zo kan zien er ervaren op zijn/haar toestel het is niet iets dat ik hier verzin.

Na het gebruik van diverse apps, deze te killen met een taskkiller geeft het direkt het geheugen weer vrij. Je blijft dus optimaal vrij geheugen houden en dus ook de optimale snelheid van je toestel.
Ook dit is geen verzinsel van mij maar is gewoon direkt te zien en te testen/ervaren.

Dus Google kan wel zeggen “Android regelt het zelf” maar dat wil dus niet zeggen dat Android het ook goed regelt.

Waarschijnlijk heeft Samsung dat zelf ook wel door…immers zit er niets voor niets een optie in taakbeheer om geheugen vrij te maken.
Het is niets anders dan een Taskkiller door Samsung zelf ingebouwd.

Bewerkt (8 juli 2011 09:52)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren