Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Ralph

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2009
  • 17:36

GPS Status 2

Mijn allereerste app review voor Androidworld zal gaan om de app GPS Status. Een simpel maar erg handige app beschikbaar in de Android Market.Ik hoop dat mijn app review een goed beeld geeft van deze Android applicatie.

GPS Status 2 is een Android applicatie die doet wat het zegt, het geeft je GPS status weer die je telefoon door krijgt van de interne of externe GPS ontvanger.
Je zult wel denken, er zit toch al GPS ingebouwd in mijn Android toestel? Dat is zeker waar.

Wat heeft deze Android applicatie dan voor toegevoegde waarde?
Ik liep bij het gebruiken van mijn GPS functie in mijn HTC Magic tegen het feit aan dat ik maar met moeite een gps fix kreeg.
Tevens vroeg ik me af of mijn HTC Magic wel verbinding aan het zoeken was met de satelliet(en). Deze onzekerheid bracht mij tot het zoeken van een GPS satelliet overzicht App.
Ik kwam bij GPS Status 2 uit.

GPS Status 2 bied een duidelijk overzicht van:
- De “Heading” functie; Het aantal graden van de positie waar naar je aan het verplaatsen bent.
- De “Orientation” functie; De richting waarje naar aan het oriënteren bent.
- Je huidige positie in Latitude en Longitude; Latitude is je horizontale positie op de aarde, Longitude is je verticale positie op de aarde. Tezamen geven deze je exacte positie op de aarde weer.
- De “Accuracy”; De preciesheid van de locatiebepaling. Dit wil dus zeggen op hoeveel meter nauwkeurig je positie is bepaald.
- De “Altitude”; De hoogtet.o.v. de“WGS84 reference ellipsoid” oftewel t.o.v. een referentiepunt wat word gebruikt door je GPS.
- De “GPS Time”; Tijd dat je verbonden bent met de GPS satelieten.
- Het “Magnetic Field”;De sterkte van het magnetisch veld waar je bevind.
- De “Speed”; oftewel je huidige verplaatsingssnelheid bepaald door de GPSsatellieten.
- De “Acceleration”;De versnelling t.o.v. je laatste verplaatsingssnelheid bepaald door de GPS satellieten.
- Het aantal satellieten wat in jouw omgeving is en binnen bereik is. Deze satellieten worden weergegeven door groene of gele puntjes op het scherm.

Dit alles word simpel maar duidelijk weergegeven op het scherm (zie screenshot boven).

GPS Status 2 biednog enkele handige opties:

“Keep te screen on”: Deze optie laat het scherm constant branden indien GPS Status 2 opgestart is.
“Color Themes”: Deze optie bied de mogelijkheid om de vormgeving van je GPS Status 2 aan te passen.
“Show Compass”: Deze optie laat een compass naald in het scherm zien zodat het duidelijk is waar het noorden en zuiden is.
“Show pitch indicator”: Laat een kleine cirkel zien. Indien je je Android telefoon zo richt dat de cirkel over een puntje van een sateliet valt, dan is je telefoon precies naar de sateliet gericht. Niet echt nuttig, maar wel leuk.
“Lock to GPS speed”:Met behulp van de GPS snelheid word je compass grid oriëntatie bestuurd.
“Distance”:Keuze om “meter” of “foot” als distance waarde te gebruiken.
“Speed”:Keuze om “km/h”,“mph”,”m/s” of “knots” als distance waarde te gebruiken.
“Location format”:Keuze om de weergave van je huidige locatie aan te passen. Je kunt hier kiezen voor
- “DD.DDDDDD°”; Alleen graden.
- “DD°MM.MMM”; Graden en minuten.
- “DD°MM’SS.S”; Graden, minuten en seconden.

Indien je een fix hebt verschijnen onderaan het overzicht scherm de gegevens. Tevens word aan de rechterkant boven het kopje “Satellites” aangegeven met hoeveel satellieten je verbonden bent.

Al met al een handige app die uitblinkt in eenvoud. Het doet wat het zegt, het geeft een overzicht van je GPS Status. Tevens vind ik dede compas,snelheidindicatie enpitch indicator een leukemaar niet onmisbare toevoeging.

Download GPS Status 2 vanuit de Market:

Met dank aan Roel (zed85) voor het schrijven van deze review.
Wil je ook een review schrijven, maak dit dan kenbaar middels een PB naar mij met de titel van de applicatie.

Bewerkt (22 april 2013 12:13)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 19 oktober 2009
  • 07:21

Leuke review
Ik gebruik idd deze app ook om de simpele reden dat ik in mijn Hero de gps wel aan kan zetten, maar ik vervolgens geen enkele aanwijzing heb of krijg wat er aan satelieten gevonden wordt en hoelang het duurt eer de phone uberhaupt iets vindt. Vandaar dat ik al vroeg bij deze app ben uitgekomen. En het doet precies wat het zegt. Het geeft een duidelijk overzicht van de status van je GPS.

Al met al een prima App en een Prima Review

Bewerkt (22 april 2013 12:13)

Samsung Galaxy S8+

tim1982

tim1982

• Lid sinds 04 september 2009
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 2 november 2009
  • 15:03

Al enige tijd maak ik op mijn HTC Magic gebruik van het navigatieprogramma NDrive (versie 9.2.15 rc3). Tot voor kort werkte deze navigatie perfect en had ik altijd een snelle GPS-fix.

Maar sinds de laatste firmwareupdate van Android (1.6) had ik met NDrive een erg slechte GPS-fix. Soms duurde het wel 10 minuten voordat hij een satelliet had gevonden. Dit is vooral erg lastig als je midden in een vreemde stad moet weten of je bij het verlaten van de parkeergarage links of rechts moet.
Nu ik het programma GPS Status op mijn telefoon heb staan werkt alles weer prima. Eerst zet ik het programma GPS Status aan en die vind vrijwel meteen een aantal satellieten. Daarna start ik NDrive op en dan heeft deze ook meteen een GPS-signaal. Misschien een tip waar meerdere mensen wat aan hebben. Ik neem aan dat dit namelijk ook werkt met andere navigatieprogramma's, voor degene die ook moeilijk een gps-signaal vinden.

Bewerkt (22 april 2013 12:14)
Roel

Roel

• Lid sinds 03 september 2009
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 2 november 2009
  • 15:49

tim1982;9371
Al enige tijd maak ik op mijn HTC Magic gebruik van het navigatieprogramma NDrive (versie 9.2.15 rc3). Tot voor kort werkte deze navigatie perfect en had ik altijd een snelle GPS-fix.

Maar sinds de laatste firmwareupdate van Android (1.6) had ik met NDrive een erg slechte GPS-fix. Soms duurde het wel 10 minuten voordat hij een satelliet had gevonden. Dit is vooral erg lastig als je midden in een vreemde stad moet weten of je bij het verlaten van de parkeergarage links of rechts moet/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />.
Nu ik het programma GPS Status op mijn telefoon heb staan werkt alles weer prima. Eerst zet ik het programma GPS Status aan en die vind vrijwel meteen een aantal satellieten. Daarna start ik NDrive op en dan heeft deze ook meteen een GPS-signaal. Misschien een tip waar meerdere mensen wat aan hebben. Ik neem aan dat dit namelijk ook werkt met andere navigatieprogramma's, voor degene die ook moeilijk een gps-signaal vinden.

Correct, ik start GPS Status ook altijd naast mijn Google Maps of Sygic Mobile Maps. Werkt perfect!

Bewerkt (22 april 2013 12:14)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren