Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

frapple

frapple

• Lid sinds 27 januari 2011
  • Berichten 145
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2011
  • 09:22

Ik heb Sygic Aura op mijn x10 staan.
Voorheen gebruikte ik een TomTom one in de auto.
Nadelen van sygic op een smartphone:
- Je ziet niets op het scherm als de zon schijnt
- ik vind sygic nogal laat de richting aangeven.
- ze geeft het niet erg duidelijk aan soms.

Ik denk dat de tomtom toch maar weer meegaat op vakantie.

Bewerkt (14 mei 2011 09:22)
yakie996

yakie996

• Lid sinds 02 januari 2011
  • Berichten 570
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2011
  • 09:34

ik gebruik navigatie béta van google voor mij wert deze super alleen zegt deze luidop soms ga naar links en op het scherm staat er een weg naar rechts…

Sent from my HTC Wildfire

Bewerkt (14 mei 2011 09:34)
flevo

flevo

• Lid sinds 08 juli 2010
  • Berichten 952
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2011
  • 10:28

Ik gebruik sygic mobile maps al een paar jaar naar volle tevredenheid.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (14 mei 2011 10:28)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 14 mei 2011
  • 13:00

frapple;159679
Ik denk dat de tomtom toch maar weer meegaat op vakantie.
Dat was al jaren mijn conclusie en zo zal 't ook nog wel even blijven. Navigeren op een mobiele telefoon blijft behelpen, wellicht dat een 7“ tablet dat kan verhelpen maar voorlopig…

Ik heb ervaring met sygic zowel als met navigon, google nav, CoPilot en zo nog een hele rits. Er is er geen een die zo goed werkt als een dedicated TT apparaat, zelfs mijn oude trouwe ”classic" is beter…

Bewerkt (14 mei 2011 13:00)
Verwijderd_Account_14511

Verwijderd_Account_14511

• Lid sinds 15 februari 2011
  • Berichten 228
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2011
  • 13:24

daar komt nog bij dat de GPS van je foon het gewoon aflegt tegen een echte GPS.

Bewerkt (14 mei 2011 13:24)
PopeDoc

PopeDoc

• Lid sinds 25 april 2011
  • Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2011
  • 13:30

Ik gebruik de Beta van Google, is voor mij heel goed en ik gebruik hem zelf wel enkel in het binnenland.

Werk goed, soepel en duidelijk eigenlijk.

Maar er komt toch wel eens een navi op met onboard maps hoor maar dan wel navigon want de rest vindt ik maar niets met hun interface.

Zou TomTom niet naar android komen?

Bewerkt (14 mei 2011 13:30)
Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 14 mei 2011
  • 16:40

Nee, het ziet er niet naar uit dat tomtom ooit naar Android komt. In 2009 waren er geruchten dat TT bezig was met een portering naar Android maar daar hoor je niets meer over. Ik denk dat ze te laat zijn in de Android-markt en dat de concurrentie nu al bijna het loodje legt (iGO bijvoorbeeld is er al mee gestopt).

Daarnaast zou er een kaarten-issue kunnen spelen. Immers, google maps maakt gebruik van TeleAtlas kaarten en die is tegenwoordig onderdeel van TomTom.

Last but not least heeft TomTom nog niet zo heel lang geleden aangegeven waar hun toekomst ligt. En da's niet in de smartphones…

Bewerkt (14 mei 2011 16:40)
PopeDoc

PopeDoc

• Lid sinds 25 april 2011
  • Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2011
  • 17:18

Tjah, echt veel halen ze uiteraard niet uit een app voor smartphones he.

Ze brengen een app uit, jij koopt ze voor een +- 80€ en je krijgt continu gratis updates.

Bij een TT zelf of ander merk koop je een toestel al voor makkelijk 150€ (300€ als je een hele mooie wilt) en dan moet je achteraf betalen voor updates.

Dusja waar ligt dan de winst en toekomst idd.

Het zal dan wel Navigon worden voor mij.

Bewerkt (14 mei 2011 17:18)
Francky

Francky

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 108
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2011
  • 17:28

Marvin;159804
Dat was al jaren mijn conclusie en zo zal 't ook nog wel even blijven. Navigeren op een mobiele telefoon blijft behelpen, wellicht dat een 7“ tablet dat kan verhelpen maar voorlopig…

Ik heb ervaring met sygic zowel als met navigon, google nav, CoPilot en zo nog een hele rits. Er is er geen een die zo goed werkt als een dedicated TT apparaat, zelfs mijn oude trouwe ”classic" is beter…
Ik heb een TomTom en op mijn HTC Legend de Google-navigation. Ik ben heel tevreden van TomTom maar Google-navigation is nogwel een pakje makkelijker, “blijft behelpen” snap ik dus niet. Met google is het dikwijls genoeg om de naam van een winkel in te geven en je hebt je adres al. Ook de spraakoptie is geweldig handig! Nog is google-navigation voorlopig de enige gps die ik ken die mijn huis weet te vinden, andere gps'en, TomTom, Garmin en Mio sturen iedereen de verkeerde kant van de straat in.

Bewerkt (14 mei 2011 17:28)
Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 14 mei 2011
  • 18:47

PopeDoc;160007
Ze brengen een app uit, jij koopt ze voor een +- 80€ en je krijgt continu gratis updates.

Bij een TT zelf of ander merk koop je een toestel al voor makkelijk 150€ (300€ als je een hele mooie wilt) en dan moet je achteraf betalen voor updates.
De TomTom updates voor de dedicated kastjes zijn altijd gratis, je betaalt wel voor nieuw kaartenmateriaal.

@Francky: “blijft behelpen” ja. Accu's die snel leeg gaan, schermen die niet te lezen zijn en zo voorts. Tegen het verkeer in sturen is een typisch geval van fouten in het kaartenmateriaal, dat kan je de hard- en software niet aanrekenen. Zo bleef google mij lange tijd een fietspad op te sturen om thuis te komen. TomTom wist daarentegen veel eerder dat die route dicht was - domweg omdat de correctie in dat stukje van het kaartenmateriaal toevallig net even beter in de update-cyclus van TT paste dan in die van google.

Maar ook in de basisfunctionaliteit gaat het vaak fout: tracking, commanding en soms ook de kwaliteit van het kaartenmateriaal is niet optimaal. Zo kloppen de commando's van google navigation relatief vaak niet (bijv: in een linker bocht zegt het ding dat je rechtsaf moet maar het pijltje hoort bij linksaf) en heeft de software eens geprobeerd om mij van de A1 af te sturen bij Barneveld, terug richting Hoevelaken, daar weer van de snelweg af en vervolgens weer terug de A1 op richting Barneveld.

Verder kwakkelen bijna alle navigatiesystemen met timing en dat heeft TT uitstekend voor elkaar. Het helpt niet om op een mini-rotonde 5 meter voor de afslag te horen te krijgen dat je er nu af moet of dat je “de rotonde over moet steken” of zoiets onzinnigs. Vaak valt het nauwelijks op omdat je domweg een alternatief doorgerekend krijgt als je ten gevolge van een verkeerd commando een verkeerde afslag pakt, maar netjes is anders.

Snelheid is sowieso soms ver te zoeken. Het routing algorithme van Sygic blijft op een route van hier naar Zuid-Frankrijk bijvoorbeeld erg lang hangen rond steden als Parijs (om je vervolgens door de stad te willen sturen). TT rekent het (ondanks een veel tragere processor) twee tot drie keer zo snel uit als Navigon, die op zijn beurt weer bijna twee keer zo snel rekent als Sygic.

Disclaimer: ik heb jaren gewerkt in de navigatie-industrie (niet bij of voor TT overigens) waardoor mijn beoordeling van navigatie-oplossingen wellicht niet helemaal in de pas loopt met die van de gemiddelde consument.

Bewerkt (14 mei 2011 18:47)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren