Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Perrywinkle

Perrywinkle

• Lid sinds 12 april 2010
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 7 april 2011
  • 14:38

Goedemiddag (of avond/ochtend) allemaal,

Ik ben op dit moment bezig met een redesign van de 9292OV App aangezien ik van mening ben dat de lay-out van de application zich onvoldoende aan de richtlijnen van de Android Lay-out houdt. (In andere woorden; IOS kopie). Hierbij heb ik jullie hulp nodig!

**NOTE: Ik ben niet werkzaam bij The Mobile Company, het bedrijf achter 9292OV Pro of bij 9292OV zelf. Hoewel ik dit in mijn vrije tijd doe zal ik de uitkomsten van van het redesign wel bij The Mobile Company neerleggen. **

Mijn redesign richt zich vooral op bruikbaarheid en de interface. In mijn vooronderzoek ben ik een aantal functies tegengekomen waarvan ik mij afvraag hoe gebruikers deze gebruiken. Zouden jullie de onderstaande vragen voor me willen beantwoorden?

1) Gebruik je de knop "Wisselen" op de homepage wel eens? Zo ja; hoe vaak en wanneer?

2) Sinds versie 1.2 van de 9292OV Pro app zijn er Meldingen en vertrektijden toegevoegd aan de app. Gebruik je deze functionaliteiten wel eens, zo ja; hoe vaak?

3) Deel je je reisadvies wel eens met anderen via email of twitter, of zet je een reisadvies in je agenda via de app?

4) Heb je zelf wel eens iets meegemaakt met de 9292OV app waar je heel tevreden over was (of juist niet)?

Alvast super bedankt, dit gaat me helpen met het redesign! Uiteraard zal ik hier screenshots plaatsen zodra ik ze heb/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />.

Alvast een voorproefje:

Bewerkt (7 april 2011 14:38)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 7 april 2011
  • 14:45

Perrywinkle;133489
1) Gebruik je de knop "Wisselen" op de homepage wel eens? Zo ja; hoe vaak en wanneer?
Ja, deze gebruik ik wel eens. Als je bijvoorbeeld een reis plant, en je wilt weten of je makkelijk terug kan hoef je alleen maar op wisselen te drukken en de tijd aan te passen
2) Sinds versie 1.2 van de 9292OV Pro app zijn er Meldingen en vertrektijden toegevoegd aan de app. Gebruik je deze functionaliteiten wel eens, zo ja; hoe vaak?
Nee, ik gebruik de app om te kijken hoe ik van A naar B kom en wanneer dat kan. Bussen die in de buurt vertrekken en meldingen enzo gebruik ik niet.
3) Deel je je reisadvies wel eens met anderen via email of twitter, of zet je een reisadvies in je agenda via de app?
Nee, dat kan ik zelf prima onthouden/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />
4) Heb je zelf wel eens iets meegemaakt met de 9292OV app waar je heel tevreden over was (of juist niet)?
Layout kan beter

Antwoorden zijn dikgedrukt.

Bewerkt (7 april 2011 14:45)
Lry

Lry

• Lid sinds 06 oktober 2010
  • Berichten 96
  • Reputatie 0
  • 9 april 2011
  • 00:55

1) Gebruik je de knop “Wisselen” op de homepage wel eens? Zo ja; hoe vaak en wanneer?
Zoals de vorige persoon gebruik ik deze knop best vaak om snel de terugreis te kunnen plannen

Ik gebruik deze functie niet echt vaak. Desondanks is het wel een hele handige functie.

Heb de functie nog niet gebruikt. Dit komt, omdat ik vaak alleen in bekend gebied reis.

De verplichting om je GPS aan te zetten is verwijdert. Hier ben ik heel blij mee.

Bewerkt (9 april 2011 00:55)
Alfred

Alfred

• Lid sinds 16 september 2010
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 11 april 2011
  • 14:32

>Ja, voor de terug reis, als ik weer terug ga

>Wist nog niet dat dit bestond, vind het wel goed eruit zien.

>Heb er wel eens behoefte aan gehad… maar wist niet hoe het moest. Ik zou het willen smsen

>Trage reactietijd…
>Het reisadvies zelf, gelukkig kan je je favo vertrek plek aangeven anders wil de planner je de gekste routes laten maken van stations die helemaal niet in de buurt liggen. Ook word je er vaak een halte te vroeg of te laat uit gestuurd.

Bewerkt (11 april 2011 14:32)
Perrywinkle

Perrywinkle

• Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 12 april 2011
  • 23:16

Heey jongens, bedankt! Heb hier zeker wat aan. Met een beetje geluk morgen de nieuwe versie helemaal online.
@ Alfred: helaas kan ik niets doen aan het reisadviesMaar zou die ook wel verbeterd willen hebben jaIk herken die problemen…

Meer antwoorden op de vragen zijn zeker welkom!

Bewerkt (12 april 2011 23:16)
Rosita003

Rosita003

• Lid sinds 27 maart 2011
  • Berichten 242
  • Reputatie 0
  • 15 april 2011
  • 10:29

Soms om de terugreis te planen

2) Sinds versie 1.2 van de 9292OV Pro app zijn er Meldingen en vertrektijden toegevoegd aan de app. Gebruik je deze functionaliteiten wel eens, zo ja; hoe vaak? ja regelmatig om te kijken hoe laat een bus of trein vertrekt.

nee, via sms delen zou handig zijn.

ik vind het reisadvies wat er wordt gegeven vaak niet goed. Verder weet ik niet wat er met huidige locatie wordt bedoeld, als je daarmee je huidige locatie kunt opgeven, werkt dat totaal niet. Maar misschien ligt het wel aan mij en weet ik niet zo goed hoe de app werkt.

Bewerkt (15 april 2011 10:29)
sjors86

sjors86

• Lid sinds 13 juni 2010
  • Berichten 142
  • Reputatie 0
  • 15 april 2011
  • 15:16

1) Gebruik je de knop "Wisselen" op de homepage wel eens? Zo ja; hoe vaak en wanneer? Nooit gebruikt, maar zie er wel toegevoegde waarde in.

2) Sinds versie 1.2 van de 9292OV Pro app zijn er Meldingen en vertrektijden toegevoegd aan de app. Gebruik je deze functionaliteiten wel eens, zo ja; hoe vaak? Dagelijks meerdere keren per dag, mogen alleen wel meer stations in de omgeving worden weergegeven, sommige stations waar ik letterlijk naast sta worden niet weergegeven.

nee

Huidige locatie gebruikt volgens mij niet de gps of zeer slecht, reisplanner laat je niet altijd (voor mij persoonlijk zelfs erg vaak) niet de snelste route zien, hij wil je volgens mij niet meer dan een paar 100 meter laten lopen, tenzij echt niet anders kan.

Bewerkt (15 april 2011 15:16)
Perrywinkle

Perrywinkle

• Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 17 april 2011
  • 22:26

Iedereen nogmaals bedankt! Ik ben ondertussen flink opgeschoten met de interface en het is nu een kwestie van schetsen naar high-quality screens om te zetten. Door jullie antwoorden heb ik ook besloten om niet alleen met een nieuwe interface te komen, maar er ook een artikel aan te wijden op m'n blog over de mogelijke verbeteringen die de bruikbaarheid van de App kunnen verbeteren.

Nogmaals bedankt iedereen. Mocht je dit lezen en nog geen antwoorden hebben gegeven, schroom niet om dat alsnog te doen. Hoe meer reacties hoe beter!

Bewerkt (17 april 2011 22:26)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren