Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Samsung Galaxy S10 Lite

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

HaTe

HaTe

• Lid sinds 11 augustus 2010
  • Berichten 973
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2011
  • 13:21

Vandaag, een belangrijke dag voor de echte browser voor Android. In tegenstelling tot alle andere browser, hebben Opera en FireFox wel een eigen render engine en maken niet gebruik van die van de standaardbrowser.

Opera Mobile
Sinds vanochtend staat Opera Mobile 11 in de market. Het eerste wat opvalt is dat hij nu Flash ondersteund! Ook het inzoomen is zoals bij de standaardbrowser nu. In 10 zoomde hij na 1 klik in en daarna kon je wat doen.

Wat wel jammer is, is dat de menu-knop niet wordt gebruikt. Van mij mag het O-tje rechtsonder wel weg. Misschien gaat dit nog gebeuren. Bij 10.1 werkte dit volgens mij wel?

Ik raad echt aan iedereen aan deze browser te proberen.

Market link

1653

Ook wat leuks: Opera Mobile 11 for Maemo, MeeGo and Windows
Opera Mobile voor Windows. Die gebruik ik zelf voor op de HTPC! ideaal.

FireFox Mobile
Niet alleen Opera heeft vandaag zijn browser geüpdatet, maar ook Mozilla heeft vandaag de RC versie van haar FireFox 4 browser voor Android uitgebracht. Deze is gelijk gereleased met FireFox 4 Final voor desktops.

Ik heb ook deze weer geprobeerd en mijn indruk is dat hij wel sneller is dan eerst, maar dat hij de telefoon verder erg vertraagd. Dit is dan wel de Release Candidate, maar hij ondersteund nog geen Flash! Ik denk dan ook niet dat hij dat gaat doen met de Final versie.. Hopelijk wordt er nog een boel veranderd aan de snelheid.
Het synchroniseren met de desktop is wel erg handig. Ook ondersteund de browser extenties.

Market link

Enkele vergelijkingen
Opstarttijd Opera: 3 seconden
Opstarttijd FireFox: 3 seconden

Geheugengebruik about:blank Opera: 28MB
Geheugengebruik about:blank FireFox: 37MB

Scrollen door pagina's is bij beide browser veel sneller dan de standaard browser. Bij Opera lijkt het net iets soepeler te gaan dan bij FireFox. Beide blijven niet hangen op grote plaatjes.
Testpagina: Features | PowerAMP – Music Player for Android

Laden Tweakers.net Opera: 4 seconden
Laden Tweakers.net FireFox: 3 seconden
//laden lijkt toch sneller te gaan met Opera na langer gebruik..

Voor nu ga ik Opera Mobile gebruiken..

Bewerkt (22 maart 2011 13:21)
redmaner

redmaner

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 2787
  • Reputatie 10
  • 22 maart 2011
  • 13:43

Bedankt ik gebruik zelf FF4 op de PC FF op android is nog wel een betaik heb hem even geprobeert en werkt al beter als eerdere versies alleen vereist het nog steeds wat werk naar mijn mening

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (22 maart 2011 13:43)

Android hacker / MIUI vertaler:
Xiaomi Mi2 / Motorola Xoom

HaTe

HaTe

• Lid sinds 11 augustus 2010
  • Berichten 973
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2011
  • 13:56

Ik heb FF4 even geprobeerd. Wat ik er van vind staat in de TS.

Bewerkt (22 maart 2011 13:56)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 23 maart 2011
  • 12:13

Ik heb Opera Mobile geprobeerd, maar eerlijk gezegd is hij bij mij trager dan de HTC browser.
Diverse sites geprobeerd die niet in de cache stonden, en iedere keer was HTC's browser vlotter.
Het is ook een joekel van een app, 12.50 MB, en hij gooit heel je geheugen vol, ondanks dat ik hem naar SD had gezet.
Geen blijvertje, sorry

Bewerkt (23 maart 2011 12:13)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

shicomm

shicomm

• Lid sinds 02 april 2011
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 4 april 2011
  • 00:58

Had goeie hoop dat firefox wat beter met flash overweg zou kunnen dan de standaard browser maar tot nu toe is het treurig…
Erg traag en liep bovendien een keer zo vreselijk vast dat ik de accu uit m'n milestone moest halen om 'm te rebooten…
Erg jammer , hopenlijk snel verbetering !

Bewerkt (4 april 2011 00:58)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren