Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Dennizzz

Dennizzz

• Lid sinds 02 augustus 2009
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2009
  • 23:11

Bestaat er zoiets als een remote app om je pc mee te bedienen via blue-tooth? Ik kijk veel films op mn tv via mn pc. Zou handig zijn als ik bv de muis kon bedienen met mn telefoon.

Bewerkt (22 april 2013 12:11)
Rhos

Rhos

• Lid sinds 07 februari 2009
  • Berichten 578
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2009
  • 23:15

bluetooth is zo 2006 gebruik je wifi. kun je gmote installeren en hup al je films aan en uitzetten maar ook bladeren door mappen is geen probleem meer.

Dennizzz

Dennizzz

• Lid sinds 02 augustus 2009
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2009
  • 23:19

Begreep het even verkeerd en dacht niet na. Gewoon lekker via wifi van de router alles bedienen.. heb alleen niet altijd prima wifi verbinding op mijn kamer maar moet geen probleem zijn. Ga het snel proberen thx!

Zijn er ook nog alternatieven?

JP2000

JP2000

• Lid sinds 02 november 2009
  • Berichten 77
  • Reputatie 0
  • 29 december 2009
  • 16:05

Gmote werkt idd prima via wifi, maar is er ook iets dat werkt via internet, zodat ik op mijn werk de huiswebcam kan kijken.

ik heb nu androidVNc geinstalleerd maar die doet het ook alleen met Wifi.

Bewerkt (22 april 2013 12:16)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 29 december 2009
  • 17:39

Dennizzz;5175
Begreep het even verkeerd en dacht niet na. Gewoon lekker via wifi van de router alles bedienen.. heb alleen niet altijd prima wifi verbinding op mijn kamer maar moet geen probleem zijn. Ga het snel proberen thx!

Zijn er ook nog alternatieven?
Het hangt er een beetje vanaf welke mediaplayer je gebruikt. Ik gebruik zelf om mijn films te bekijken en mijn muziek te luisteren XBMC (onder windows). Dat kan ik heerlijk bedienen via XBMC remote voor android. Deze is niet in de markt te vinden maar wel op het web. Effe zoeken…

Gevonden: XBMC Remote for Android - XBMC Community Forum

Deze werkt zowel via Wifi als ook via het web (3G dus).

Werkt perfect bij mij. De eerder genoemde Gmote vind ik bagger alhoewel het gebruik als touchpad wel weer grappig is (maar niet handig IMHO).

Groeten…

earbonemusic

earbonemusic

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 29 december 2009
  • 19:19

Ik gebruikt TunesRemote met Mediamonkey. Werkt erg fijn alleen na en tijdje moet je wel betalen. Misschien doe ik dat ook wel maar dit is wellicht ook een optie.

Moet ik dit zien als afstandsbediening of kun je muziek van de computer afspelen op je telefoon? Werkt dit ongeacht de mediaspeler die je gebruikt?

Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 29 december 2009
  • 20:09

earbonemusic;11858
Ik gebruikt TunesRemote met Mediamonkey. Werkt erg fijn alleen na en tijdje moet je wel betalen. Misschien doe ik dat ook wel maar dit is wellicht ook een optie.

Moet ik dit zien als afstandsbediening of kun je muziek van de computer afspelen op je telefoon? Werkt dit ongeacht de mediaspeler die je gebruikt?
Als deze vraag aan mij is dan mijn antwoord.
XBMC remote is nu nog puur een afstandsbediening maar men is bezig om ook te kunnen gaan streamen. Het werkt alleen met XBMC als mediaplayer.
Bij Gmote kun je wel muziek streamen naar je telefoon.

Tunes Remote vond ik te beperkt qua mogelijkheden. Verder werkte dat wel prima en snel.

Groeten…

earbonemusic

earbonemusic

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 30 december 2009
  • 09:18

Haha, Het was een vraag aan iedereen die het antwoord weet dus bij deze bedankt. Ik vind TunesRemote al redelijk uitgebreid dus ik ben benieuwd naar XBMC. Ik zal het eens gaan testen. Ik ben trouwens alleen geinteresseerd in de afstandsbediening-functionaliteit dus streaming is geen criterium.

Gmote heb ik ook een tijdje gehad, maar vond ik niet echt prettig. Daarbij wil ik graag de scrobbler van Last.fm gebruiken wat niet mogelijk was bij Gmote.

Dat XBMC ziet er aardig uit. Ik hoop dat mijn laptopje dat trekt.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren