Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

J4cco

J4cco

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 22 december 2017
  • 20:54

Of dit het geschikte forumdeel is weet ik niet. Het lijkt mij het beste.

Ik ben op zoek naar een manier om via een Android telefoon, waarschijnlijk een S8 note, bestanden over te zetten naar een externe harde schijf. Ik wil video/foto bestanden over zetten tijdens de vakantie zodat ik de SD-kaarten kan hergebruiken en/of de harde schijf/ven als back-up van de bestanden.
natuurlijk zijn er verloopjes/kabels  van USB naar mini usb. 
Maar gaat dat wel werken?
Zijn er betere opties?
Ook in USB 3.0?

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 23 december 2017
  • 07:58

s8 note heeft een usb type-c ingang, dus als je een verloopstekker wilt gebruiken moet je hier rekening mee houden. 

maar op zich kun je via deze manier wel externe hdds aansluiten en benaderen. Het is wel zo dat  sommige (usb-powered) externe hdds teveel stroom trekken en daardoor niet goed werken icm een smartphone, wellicht dat de note 8 net wat meer aankan dan een ouder toestel. Een hdd met aparte voeding zou sowieso  geen probleem moeten zijn.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2309
  • Reputatie 70
  • 23 december 2017
  • 10:50

En anders een USB stick, al dan niet als tussenopslag. Die kosten tegenwoordig ook niet veel meer en je kunt er duizenden foto's op kwijt.
Bij huidige Samsung toestellen wordt een OTG verloopstukje meegeleverd dus kun je zo een USB apparaat aansluiten.

Bewerkt (23 december 2017 10:52)
J4cco

J4cco

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 23 december 2017
  • 13:15

dankjewel allen voor uw feedback.
Dit lijkt me ook wel makkelijk. 
http://www.verbatim-europe.nl/nl/prod/verbatim-mediashare-wireless-98243/?con=48

JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2309
  • Reputatie 70
  • 23 december 2017
  • 21:38

Tsja. Leuk dingetje maar eigenlijk is het niet meer dan een routertje. De opslag moet je er nog bij kopen. Als het alleen gaat om bestanden van je mobiel op een opslagmedium te zetten dan kun je je die 5 tientjes besparen.

J4cco

J4cco

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 24 december 2017
  • 16:11

Nee het gaat er juist om dat ik bestanden over kan zetten van SD kaarten naar een externe harde schijf zonder tussenkomst van een laptop/tablet.  Een externe harde schijf heb ik. Maar ik zal toch iets moeten hebben om bestanden te kunnen overzetten. en het liefst aangestuurd door een mobiel zodat ik ook nog bestandsnamen kan veranderen voordat ik bestanden ga overschrijven. En ik wil ook terug kunnen kijken onderweg of in de bushbush.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 december 2017
  • 18:57

Als je eerste vraag bekijk kun je gewoon aanhouden wat nanders en JohandeJong voorstellen met als enigste punt dat het kan voorkomen dat bepaalde harde schijven externe power nodig hebben.
zo heb ik ook twee verschillende harde schijven waarvan een niet werkt zonder externe power en de ander one the fly werkt met een otg kabel.

Of bekijk het filmpje vanaf 2 minuten eventuele oplossing voor het laten draaien harde schijf.

heb je geen toegang tot een stopcontact kun je ook een powerbank gebruiken met voldoende capaciteit/Ampère om de boel te laten spinnen.

https://www.123bestdeal.nl/samsung-accessoires/galaxy-note-8.0-n5100-n5110/stekkers-kabels/micro-usb-otg-host-adapter-kabel

Bewerkt (24 december 2017 19:21) | YouTube toegevoegd.
JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2309
  • Reputatie 70
  • 24 december 2017
  • 20:42

Precies Gizmo.
En als het dan is gelukt om een harde schijf of een USB stick aan de mobiel te koppelen dan verschijnt deze vanzelf in bestandsbeheer en kun je er mee doen wat je wilt.
Met de meegeleverde file manager of één uit de Playstore. Persoonlijk vind ik Solid Explorer een hele goede. Momenteel ook nog eens in de aanbieding.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 december 2017
  • 22:17

Precies Gizmo. En als het dan is gelukt om een harde schijf of een USB stick aan de mobiel te koppelen dan verschijnt deze vanzelf in bestandsbeheer en kun je er mee doen wat je wilt. Met de meegeleverde file manager of één uit de Playstore. Persoonlijk vind ik Solid Explorer een hele goede. Momenteel ook nog eens in de aanbieding.
ik begreep zijn laatste vraag niet helemaal ( bestanden over kan zetten van SD kaarten naar een externe harde schijf zonder tussenkomst van een laptop/tablet) maar volgens mij heb je dan toch iets nodig om bestanden inzichtelijk te maken en opdracht te geven om van de een naar de ander te kopiëren/verplaatsen en dan zal er toch een mobiel/laptop of pc aan te pas moeten komen.
en dan is  Solid Explorer een goede uitkomst.

J4cco

J4cco

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 25 december 2017
  • 01:22

Precies Gizmo. En als het dan is gelukt om een harde schijf of een USB stick aan de mobiel te koppelen dan verschijnt deze vanzelf in bestandsbeheer en kun je er mee doen wat je wilt. Met de meegeleverde file manager of één uit de Playstore. Persoonlijk vind ik Solid Explorer een hele goede. Momenteel ook nog eens in de aanbieding.
ik begreep zijn laatste vraag niet helemaal ( bestanden over kan zetten van SD kaarten naar een externe harde schijf zonder tussenkomst van een laptop/tablet) maar volgens mij heb je dan toch iets nodig om bestanden inzichtelijk te maken en opdracht te geven om van de een naar de ander te kopiëren/verplaatsen en dan zal er toch een mobiel/laptop of pc aan te pas moeten komen. en dan is  Solid Explorer een goede uitkomst.
Klopt en daar wil ik mijn telefoon voor gaan gebruiken. En geen laptop of tablet.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren