Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

robkuh84

robkuh84

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 242
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2014
  • 13:58

Hallo allemaal,

Ik heb voor zowel mijn tablet (Google nexus 10) en mijn smartphone (huawei ascend P6) een nieuwe oplader nodig. Nu heb ik me er al wel een beetje in verdiept, maar ik weet nog niet precies waar ik op moet letten. Hierbij dus enkele vragen waar ik mee zit.

1.)Hoeveel Ampere, watt of volt heeft de oplader nodig om mijn tablet goed op te laden (ook als ik de tablet gebruik)? Met de huidige oplader loopt het batterijpercentage van de tablet namelijk nog steeds terug als deze aan de oplader ligt en ik hem gebruik.

2.) Als ik een krachtige oplader voor mijn tablet heb, kan ik deze dan ook voor mijn smartphone gebruiken en laadt deze dan ook altijd normaal/snel op?

3.) Maakt het nog iets uit of ik een oplader met een vaste stekker neem of een oplader met een losse usb kabel?

4.) Waar kun je voor een mooie prijs een goede oplader kopen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet.

Rob

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6039
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 28 augustus 2014
  • 14:23

1-2) Ik gebruik zelf mijn samsung, asus en oneplus laders door elkaar heen op de verschillende toestellen. Alle opladers hebben 5V output, en qua amperage verschillen ze van 1 tot 2.5 A. Ik merk een significant verschil in laadtijd in het voordeel van de 2.5A Oneplus stekker op al mijn apparaten, zonder dat er iets te warm wordt ofzo. Maar qua amperage moet je niet doorschieten (kan schadelijk zijn voor je batterij), en ik raad niet meer aan dan 2.5 A, maar voor dat getal heb ik geen onderbouwing, alleen dat ik er geen problemen mee heb ondervonden.

3) nee dit maakt niets uit.

4) Ik gebruik zelf alleen de laders die ik bij toestellen krijg, en heb geen ervaring met goedkopere of “universele” laders.

robkuh84

robkuh84

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 242
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2014
  • 15:53

Ik krijg geen 2,5 ampere oplader gevonden….

Heeft iemand toevallig een site waar deze te verkijgen zijn?

Maakt het verder voor de snelheid nog uit wat voor usb kabel ik eraan hang?

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2314
  • Reputatie 70
  • 28 augustus 2014
  • 20:21

Kijk eens bij de HEMA. Ik heb daar ooit eens voor circa 5 Euro een universele 5V lader gehaald. Was wel zonder kabel maar die zit meestal wel bij je toestel.
Je kunt ook eens bij DealExtreme kijken. Daar vind je er tientallen en allemaal voor een fractie van de prijs die je hier in Nederland zou moeten betalen. Het duurt alleen een paar weken voordat je deze in huis hebt. 2000mA is sterk genoeg.
http://www.dx.com/c/cell-phone-599/cables-chargers-502/ac-chargers-520

HiltjeVR

HiltjeVR

• Lid sinds 17 september 2015
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 24 september 2015
  • 12:18

Hallo,
Bij ,,My trendy phone'' hebben ze leuke telefoonaccesoires. Ik heb er zelf pas een oplader van 2,1 ampere gekocht voor mijn smartphone.
Tip: als je een losse kabel hebt met aan de ene kant een U.S.B. ingang dan kun je deze op je computer (als je deze aanzet) aansluiten en aan de andere kant je telefoon dan. Dan gaat hij ook opladen als al je opladers het verder niet meer doen. HiltjeVR

HiltjeVR

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren