Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

wouterkuyper

wouterkuyper

• Lid sinds 29 augustus 2012
  • Berichten 140
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2014
  • 22:06

Er zijn wat artikeltjes geweest op androidworld over gadgets waarmee je via Wifi gewoon over je normale stereo kan spelen. Gramofon wad er een van. Zijn er mensen die ervaring hebben met die dingen? Een vergelijkend waren onderzoek?

Thx!

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6546
  • Reputatie 250
  • 9 juni 2014
  • 22:39

het ligt er aan welke eisen je aan het geluid stelt als je net zoals ik een audiofieldan kom je in het duurdere segment is ook afhankelijk welke apparaten er gebruikt worden, versterker/luidsprekers enz…
wil je een goedkope oplossing met een redelijk geluid dan is de Logitech Bluetooth Audio Adapter dit is plug & play en gaat via bleutooth.
wil je voor het betere geluid en meer functies dan kun je het beste voor een squeezeboxgaan deze kun je zowel met je computer of smarphone bedienen, hier zijn meerdere modellen van te koop op marktplaats worden ze geregeld tweedehands aangeboden voor zo'n 70 euro heb je al een squeezebox classic maar deze wordt helaas niet meer gemaakt.
en dan heb je nog sonosis in het principe hetzelfde aleen duurder, hier wordt meer de nadruk gelegd dat je kunt rondwandelen met zo'n ding, is ook aan te sluiten op de versterker {connect amp 399 euro} persoonlijk heb ik geen ervaring met sonos mijn zus heeft het overal in huis staan en het klinkt goed en makkelijk in gebruik.
wil je nog beter dan kom je bij de hifi winkel uit en dan bedoel ik niet scheer & foppen of dixons.
wat overigens een hele boel uitmaakt is een goede dac converter er tussen omdat mp3 voor geen meter klinkt vind ik altans maar ja smaken verschillen daarom staat alle muziek in flacop mijn pc.
de squeezebox classic heeft trouwens een hele goede 24 bit Burr Brown DAC ingebouwd daarvoor hoef je echt geen aparte dac voor aan te schaffen of je moet een instalatie hebben van een duizentje of 4/5dan pas hoor je het verschil.
wil je voor betrekelijk weinig geld en toch een goede wifi streamer hebben dan zou ik voor de squeezebox gaan.

Bewerkt (10 juni 2014 00:35)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 10 juni 2014
  • 14:00

Squeezebox heeft wel een eigen server nodig (tenzij het uitsluitend om radio gaat), je kan niet direct vanaf je Android telefoon naar een squeezebox streamen. Ik heb zowel een SB Duet als een SB Touch die beide al weer ruim een jaar stof staan te verzamelen. De Touch zou in theorie ook als server kunnen gebruiken (je kan er een harddisk op aansluiten via USB) maar dan wordt het ding wel erg traag. SSD is misschien een oplossing als je dat toch zou willen (geluidloos, sneller dan harde schijf). Voor aanschaf ben je overigens wel aangewezen op de occasie-markt, want nieuw wordt het spul niet meer gemaakt (is allemaal vervangen door Logitech Smart Radio).

Anyway, ik heb de SB boel vervangen door een Onkyo T-4070, die aan te sturen is via een eigen afstandsbediening of via een Android app. Dat ding ondersteunt o.a. DLNA, waardoor je wel direct vanaf Android kan spelen als je dat zou willen. Zo'n receiver is wel een prijsklasse hoger dan een SB.

Sonos schijnt goed te zijn, maar ook dat is een stukje duurder dan een SB én heeft een eigen infrastructuur - het systeem maakt geen gebruik van het bestaande wifi netwerk. De hardware is wel compatible, de software niet. Je kan het systeem wel besturen via de wifi hardware van een Android telefoon, maar de keuze is dan tussen connectie met sonos of connectie met internet via wifi.

Ergo, de vraag aan TS is eigenlijk: wat wil je er nu precies mee? Er zijn nog talloze andere mogelijkheden maar zonder nu exact te weten wat je wil (infrastructuur, kwaliteit, budget, features, …) wordt het wel lastig.

Bewerkt (10 juni 2014 14:09)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6546
  • Reputatie 250
  • 10 juni 2014
  • 14:47

hey marvin dat van de squeezebox daar heb je gelijk in die heeft inderdaad een eigen server nodig en is alleen nog maar tweedehands te verkrijgen.
sonos is duur in aanschaf voor wat je krijgt dan kom je al wat jij voorsteld in het duurdere segment zoals marantz,onkio enz…
je hebt tegewoordig ook van die alles in een apparaten, versterker/streamen de hele mikmak bij elkaar dan zit je ook al gauw op 500 euro het is maar net wat je wilt, maar hij heeft het over het apparaatje Gramofonen verglijkbaar wat niet al te duur is.

Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 10 juni 2014
  • 18:06

Eej… wie kwam er nu met die Sonos aanzetten?

Wellicht is een Raspberry Pi nog een leuke optie. Niet duur en als de geluidskwaliteit niet goed genoeg is kan je 'm eventueel nog uitbreiden met een USB DAC of een Wolfson Audio Card. Prijzen voor een Pi beginnen ver onder de €100 => http://www.conrad.nl/ce/nl/product/874675

Het ding heeft standaard alleen geen wifi, maar dat kan je er indien nodig altijd bij maken.

Bewerkt (10 juni 2014 18:08)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6546
  • Reputatie 250
  • 12 juni 2014
  • 09:56

Ikkekwam met de sonos aanzetten is ook duur ik weet het.

Bewerkt (12 juni 2014 10:06)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 12 juni 2014
  • 10:03

Marvin
Eej… wie kwam er nu met die Sonos aanzetten?

Wellicht is een Raspberry Pi nog een leuke optie. Niet duur en als de geluidskwaliteit niet goed genoeg is kan je 'm eventueel nog uitbreiden met een USB DAC of een Wolfson Audio Card. Prijzen voor een Pi beginnen ver onder de €100 => http://www.conrad.nl/ce/nl/product/874675

Het ding heeft standaard alleen geen wifi, maar dat kan je er indien nodig altijd bij maken.
Rasp Pi kan nog goedkoper
http://tweakers.net/pricewatch/320116/raspberry-pi-model-b-(512mb).html
Werkt een Pi met Wolfson goed? heb je ergens een tutorial van?

Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 12 juni 2014
  • 11:23

De Wolfson schijnt wel goed te werken (zelf geen ervaring mee), maar als je versterker een HDMI input heeft kan je ook proberen of je vanaf de Pi direct digitaal naar de versterker kan (beter kan je het niet krijgen!). En anders heeft http://www.hifiberry.com/ ook nog een digitale kaart voor een paar tientjes.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren