Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Virage1959

Virage1959

• Lid sinds 20 september 2010
  • Berichten 179
  • Reputatie 0
  • 31 oktober 2010
  • 20:10

Ik ben nu een paar weken hier op het forum en heb nu ook een SGS. Ben over dit toestel zeer tevreden, wat een verschil met de N-95.
Maar wat ik niet snap is het besturingssysteem. Is het te vergelijken met Windows.
Maar dan bedoel ik het volgende. Als ik Windows heb kan ik dit in principe op alle computers zetten mits ze maar aan de de eisen vo;doen qua geheugen en processor. Het maakt niet uit wat voor merk het is.
Maar nu zie ik dat HTC al met Android 2.2 draait maar de SGS nog niet. Is Android dan per telefoon verschillend?
MAW kan de HTC versie niet op een SGS draaien, zoals Windows dat wel kan.:confused:

Bewerkt (31 oktober 2010 20:10)
Assassin

Assassin

• Lid sinds 10 oktober 2010
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 31 oktober 2010
  • 20:36

Kort gezegd, nee. Omdat SGS wel aan android heeft zitten tweaken net als HTC dat ook doet. Maar de SGS heeft volgens my wel een update naar 2.2 op de galaxy S.

Bewerkt (31 oktober 2010 20:36)
Leander

Leander

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 31 oktober 2010
  • 20:44

Assassin;53180
Kort gezegd, nee. Omdat SGS wel aan android heeft zitten tweaken net als HTC dat ook doet. Maar de SGS heeft volgens my wel een update naar 2.2 op de galaxy S.

Tuurlijk wel toch? Rooten en custom rom opzetten, probleem opgelost? :p Maar nee fabrikanten gooien vaak een eigen interface over het OS heen (bijv. HTC met Sense). Dit doen ze om zich voornamelijk te onderscheiden van hun concurrenten (qua hardware komen veel smartphones in de buurt van elkaar). Wanneer er een update uitkomt, dan moet HTC dus weer een nieuwe interface om die nieuwe update bouwen. Dit kost tijd, en daarom duurt dat vaak lang (hangt van de prioriteiten van de fabrikant af).

Wil je niet wachten? Dan moet je de Google Nexus One kopen, die draait de Stock Android ROM. Anders maar rooten en zelf er een custom rom met Android 2.2 opzetten/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> Of gewoon wachten.

Bewerkt (31 oktober 2010 20:44)
Assassin

Assassin

• Lid sinds 10 oktober 2010
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 1 november 2010
  • 06:46

@Leander, dat bedoelde ik. Maar je kunt geen htc versie van android op een sgs zetten? Dat is dan niet stabiel en kan je mobiel zo crashen.
Maar customs en zo wel weer.

Bewerkt (1 november 2010 06:46)
wicman

wicman

• Lid sinds 03 oktober 2010
  • Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 1 november 2010
  • 10:52

Assassin;53180

zo…… nou kan je bij thanks ook een kruisje zetten ;-)

Bewerkt (1 november 2010 10:52)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren