Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Thom_Punte

Thom_Punte

• Lid sinds 06 september 2010
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2010
  • 12:11

Het onderwerp spreekt voor zich.
Ik wil graag een externe harde schijf aansluiten op mijn desire om zo mijn muziekcollectie via de telefoon te kunnen afspelen.

Ben benieuwd of dit al kan.

Hartelijke groet,

Thom

Bewerkt (5 oktober 2010 12:11)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2010
  • 13:41

nou….niet zoals je in de meest simpelste vorm zou denken…dus even een externe hd met een kabeltje aan je toestel verbinden…
Maar, ik weet niet of je dat op elk android toestel kan, op sommige toestellen kun je een soort connectie maken met een mediaspeler en op die manier de muziek naar je toestel streamen.
De galaxy S heeft een dergelijke optie bijvoorbeeld…maar ik denk, omdat het softwarematig aangestuurt wordt en over wifi gaat dat je het in principe op elk toestel zou moeten kunnen.

Bewerkt (5 oktober 2010 13:41)

Samsung Galaxy S8+

Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2010
  • 00:26

Denk dat je een harde schijf hebt waar een kabel bij zit die aan het uiteinde een normale usb heeft.
Je desire heeft een mini usb, misschien dat je daarvoor iets kan vinden?
Een kabel die van usb naar mini usb doet ofzo.
En dan weet ik alsnog niet of dit gaat werken,misschien moet er nog wel het een en ander aan software op je pc staan die er voor Android niet zijn om die schijf te herkennen met je telefoon.

Bewerkt (6 oktober 2010 00:26)
Hankey

Hankey

• Lid sinds 02 oktober 2010
  • Berichten 582
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2010
  • 17:01

ik heb iets gelezen over een USB Host mode voor Desire.
maar of je er iets aan heb lijkt mij sterk.

uiteindelijk zal je een cusom app moeten hebben of er een laten schrijven voor het aan de praat te krijgen.
en de hdd zal van stroom moeten worden voorzien..
is voor onderweg ook niet echt praktisch.

zet een deel van je muziekcollectie op een sd-kaart en rammelen maar.
of ik moet er compleet naast zitten.
maar dat hoor ik dan ook graag.
succes Thom

Bewerkt (6 oktober 2010 17:01)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 6 oktober 2010
  • 19:40

De app zal waarschijnlijk niet nodig zijn maar USB vereist dat de host tenminste 100 mA aan stroom kan leveren. Daar moet wat aan gedaan worden maar dan is er weinig dat nog in de weg staat van een harddisk aansturing. Ik denk echter dat een draadloze oplossing een stuk handiger is - wifi is zo out of the box bruikbaar voor dit doel.

Bewerkt (6 oktober 2010 19:40)
Leander

Leander

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2010
  • 21:00

Marvin;45346
De app zal waarschijnlijk niet nodig zijn maar USB vereist dat de host tenminste 100 mA aan stroom kan leveren. Daar moet wat aan gedaan worden maar dan is er weinig dat nog in de weg staat van een harddisk aansturing. Ik denk echter dat een draadloze oplossing een stuk handiger is - wifi is zo out of the box bruikbaar voor dit doel.

Klopt, ik kan mijn NAS Server aansturen (600GB HDD) met m'n Desire.. Is wel handig/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" /> Maarja, ik snap niet waarom je een externe hardeschijf op je desire wilt aansluiten? Is een 32GB kaartje niet voldoende? Wat wil je er allemaal mee doen dan? xD

Bewerkt (6 oktober 2010 21:00)
doctormetal

doctormetal

• Lid sinds 18 augustus 2010
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2010
  • 21:07

Het gaat via USB niet werken. Je sluit een USB devies aan op een USB host en niet twee devices op elkaar. De Desire moet een USB host controller hebben om met de harddisk te kunnen communiceren.

Bewerkt (6 oktober 2010 21:07)
Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 6 oktober 2010
  • 22:47

doctormetal;45361
De Desire moet een USB host controller hebben om met de harddisk te kunnen communiceren.
De Desire heeft een USB OTG, die kan ook als host gebruikt worden. En de stack zit standaard al in Android…

Bewerkt (6 oktober 2010 22:47)
doctormetal

doctormetal

• Lid sinds 18 augustus 2010
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2010
  • 23:35

Marvin;45376
De Desire heeft een USB OTG, die kan ook als host gebruikt worden. En de stack zit standaard al in Android…

Ik weet uit ervaring dat veel van die controllers als host of slave gebruikt kan worden, maar vaak niet tegelijk. Zou dit wel kunnen, dan moet je nog wel even solderen om de host aansluiting erop te maken. Ook moet de kernel van de Desire wel USB host support hebben.

Harddisk benaderen via het netwerk is dan een veel eenvoudigere oplossing.

Bewerkt (6 oktober 2010 23:35)
Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 7 oktober 2010
  • 09:17

Zoek maar eens op google, ik kwam een hele stapel projecten tegen waarbij mensen bijvoorbeeld muizen en toetsenborden inprikken op o.a. de desire. De host functionaliteit is al aanwezig in zowel de kernel als de hardware, het hoeft niet tegelijk met slave (kan ook niet) en even solderen is uitsluitend nodig om de connector aan te passen van micro B naar AB (kan je overigens met wat zoekwerk vast ook wel kant en klaar kopen). Mooi voorbeeldje (N1): Achievement Unlocked: USB Host (OTG) for Android on Nexus One Hacked : Mobile

Enne, ja, via wifi gaat het eenvoudiger (dat schreef ik ook al eerder/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />). Maar het kan via USB wel als je echt wil.

Bewerkt (7 oktober 2010 09:17)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren