Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Seguino

Seguino

• Lid sinds 10 augustus 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2010
  • 16:49

Waar moet ik precies op letten?
Is class 4 voldoende?
De telefoon is een htc desire waar het om gaat
Ik had zelf deze op het oog:
Kingston microSDHC 16GB Class 4

16GB, SD Micro HC, 4x
SKU: SDC4/16GBSP, EAN: 0740617173765, T.net ID: 263081, Prijs: € 34,49

Bewerkt (3 oktober 2010 16:49)
i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 3 oktober 2010
  • 18:53

Seguino;44343
Waar moet ik precies op letten?
Is class 4 voldoende?
De telefoon is een htc desire waar het om gaat
Ik had zelf deze op het oog:
Kingston microSDHC 16GB Class 4
16GB, SD Micro HC, 4x
SKU: SDC4/16GBSP, EAN: 0740617173765, T.net ID: 263081, Prijs: € 34,49
Ik meen eens gelezen te hebben , hoe hoger de class hoe sneller. Maar class 4 voldoet zeker.

Bewerkt (3 oktober 2010 18:53)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 4 oktober 2010
  • 08:54

Hoe hoger de class, hoe hoger de sustained writing speed*. Maar over de leessnelheid zegt het niets en over random acces tijden ook niet. En da's jammer want leessnelheid is de belangrijkste parameter voor gebruik in een smartphone…

Nu leert de ervaring dat een class 4 kaart in het algemeen op alle fronten wat sneller is dan een class 2 kaart maar niet zo snel is als je zou denken op basis van de class spec.

Anyway, de snelheid van het volledige systeem wordt niet uitsluitend bepaald door de kaart, de host (in dit geval de telefoon) moet ook gebouwd zijn om die snelheden te halen. In veel gevallen blijkt dat een kaart, sneller dan class 4, nauwelijks extra snelheid oplevert in een snelle cardreader. Op een telefoon worden die snelheden echter al helemaal niet gehaald en is het gebruik van een class 6 card of hoger weggegooid geld.

*: de sustained writing speed is de snelheid waarmee er continue geschreven kan worden zonder dat de kaart de transfer tussendoor stil zet.

PS: Je eerste vraag is: “waar moet ik op letten?”. Da's een goeie… waar je op moet letten is dat je de kaart bij een betrouwbare leverancier koopt. Kaartjes worden bijv. ook op eBay veel aangeboden voor lage prijzen, maar het handelt daarbij vrijwel altijd om goedkope namaak. Die dingen halen vaak niet de gespecificeerde snelheid en zijn onbetrouwbaar. En geloof me, als er iets is dat je niet wil, dan is het wel een kaart die stuk gaat…

Bewerkt (4 oktober 2010 08:54)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren