Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Samsung A8 2018. Dual whatsapp nr wijzigen naar 'normale' whatsapp (die dus al bestaat in hetzelfde toestel). (3)

Maartennn

Maartennn

• Lid sinds 17 oktober 2020
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2020
  • 00:52

Dag mede-androiders,

Sinds jaar en dag ben ik een hele trouwe Androidliefhebber en de meeste van mijn vragen kan ik zelf oplossen (al dan niet door op te zoeken), maar nu kom ik toch ergens niet uit.

Ik heb een Samsung A8 2018 dualsim. Sinds de installatie gebruik ik 2 simkaarten van 2 verschillende providers met ieder hun eigen whatsapp-account (dual-whatsapp, telefoon biedt dit zelf aan tijdens de installatie).

Ik wil graag een van beide simkaarten (abonnement) opzeggen en nog maar één simkaart/ telefoonnummer/ whatsapp-account aanhouden.

Een abonnement opzeggen doe ik uiteraard bij de provider en ik weet ook hoe ik binnen whatsapp een telefoonnummer moet wijzigen, maar ik zit met het volgende:

Voorbeeld: whatsapp 1: 06-1111 1111 en whatsapp 2: 06 - 2222 2222.

Als ik in het 1e whatsapp-account het telefoonnummer wijzig naar het nummer van het 2e account, hoe werkt dat dan? Krijg ik dan ineens 2 whatsappaccounts (vanwege dualwhatsapp in toestel) met allebei hetzelfde nummer? Dat lijkt me niet?

En daarbij: sommige van mijn contacten hebben mijn beide nummers waarmee ik ook met beide nummers whatsapp-gesprekken heb. Hoe wordt dat dan samengevoegd? Twee verschillende gesprekken die ineens hetzelfde 06-nummer hebben/ krijgen? Sluit whatsapp dan bijvoorbeeld automatisch één van de gesprekken/ accounts?

Ik hoor graag of hier iemand weet hoe dit allemaal werkt.

Alvast bedankt! Stay safe!

Maarten

Bewerkt (18 oktober 2020 00:58) | Typo
OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1243
  • Reputatie 10
  • 18 oktober 2020
  • 09:31

Korte antwoord: het is niet mogelijk om 2 whatsapp accounts samen te voegen, want dat is wat jij feitelijk vraagt..

Bij beëindigen van een van de twee telefoonabonnementen zal je het gekoppelde Whatsapp account moeten laten inslapen/deleten omdat een WhatsApp account een werkend mobiel telefoonnummer moet hebben.

Op internet zijn wel schimmige manieren te vinden om een WA account naar een virtueel of vast telefoonnummer te wijzigen, maar die vind ik te vaag en omslachtig en daar ga ik dus niet op in.

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0
Galaxy Note 10+ N975F/DS - 10 (Main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock
Galaxy Watch - stock

Maartennn

Maartennn

• Lid sinds 17 oktober 2020
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2020
  • 20:07

Dag Onno,

Dank voor jouw reactie.

Het wordt dus vermoedelijk een omweg. Het was fijn geweest als ik gewoon in WA een nummer kon wijzigen en dat WA het zou synchen. Maar ik snap dat er niet 2 accounts kunnen zijn met hetzelfde nummer. Hierdoor zouden mijn contacten die beide nr's hebben ineens twee verschillende gesprekken hebben met hetzelfde nr.

Ik zeg dus mijn abonnement op en geef handmatig aan de contacten die ik wil behouden mijn nieuwe nr door. Al mijn gesprekken met mijn huidige mobiele nr ben ik dan kwijt. Dat is jammer, maar vooruit.

Al vraag ik mezelf af of een 2e optie ook werkt:

Telefoonnr. 06 - 1111 1111 wil ik opzeggen. Telefoonnr. 06 - 2222 2222 wil ik behouden.

Zou ik ook gewoon mijn WA account met 06 - 2222 2222 kunnen verwijderen van mijn telefoon (niet de account helemaal sluiten) en vervolgens mijn WA met 06 - 1111 1111 kunnen wijzigen naar 06 - 2222 2222?

Weet jij hoe dat zou uitpakken?

Alvast bedankt voor je moeite.

Mvg, Maarten

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren