Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Huff

Huff

• Lid sinds 30 maart 2020
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2020
  • 16:31

Ik ben als test aan het proberen om de app van Business Central werkend te krijgen op mijn Nokia 6.1.
Op de Business Central server zijn de web services geïnstalleerd en heb ik een self signed certificaat aangemaakt.
Dit certificaat heb ik kunnen toevoegen aan de trusted certificaten van mijn laptop en hier kan ik de Business Central app (die ook voor Windows bestaat) gewoon gebruiken. Mijn conclusie is dus dat het certificaat op de server correct aangemaakt is.

Op mijn Android toestel blijf ik een foutmelding krijgen die te herleiden is tot een SSL error.
Als ik via Chrome op mijn Nokia inlog blijft hij daar ook aangeven dat het certificaat not trusted is.

Wat ik al gedaan heb is het pfx bestand van het certificaat ingeladen via "Install from SD Card", dit lijkt ook te lukken want het certificaat is zichtbaar bij User Credentials.
Wat ik mij wel afvraag is of het ook niet zichtbaar moet zijn bij Trusted Credentials om correct te werken?

Is hier iemand die ook al een dergelijk probleem gehad heeft en dat opgelost heeft?

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6040
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 4 april 2020
  • 12:39

Ik zit niet echt in de wereld van de certificaten, maar self signed certificaten kun je per definitie niet vertrouwen want iedereen kan wel iets signen en geeft dus geen garantie op een veilige omgeving. Als je hem zelf heb gesigned kun je hem natuurlijk wel expliciet als vertrouwd opnemen. Dat doe je dan op elk toestel. Dus op je laptop wat je al gedaan hebt, maar op je tablet/telefoon moet dat dan ook want die kent hem nog niet. Hoe dat gaat, geen idee.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren