Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Maggy

Maggy

• Lid sinds 01 februari 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 4 augustus 2019
  • 21:13

Ik word helemaal gek van het bestandssysteem van mijn moto met Android 9.als ik bv uit Facebook een foto opsla komt die soms in een map Facebook op de foon zelf, soms in map facebook (kleine letter) op SD. Maar soms ook in dcim/camera, al dan niet op SD.
Oké, app foto's vindt ze meestal meteen en anders blader ik er snel naartoe.
Vandaag dl'de ik een foto die ik als geheel wil bewaren maar waar ik veel verder op in wil zoomen dan foto's toelaat. Een uitsnede maken, opslaan, openen en het lukt steevast. Not rocket science so far. Maar nu blijkt dat de crop is opgeslagen onder de originele naam. Download dus foetsie. Opnieuw uit Facebook gedownload, terug naar foto's, ik zie het hele bestand een fractie van een seconde en ploef, daar is weer mijn crop. Shit. Probeer eerst de crop een andere naam te geven #hoedan. Nergens te vinden. Kopieer die crop dan eerst maar naar een andere map. Ja dat is simpel maar weer wordt bij opnieuw downloaden de download overschreven door mijn crop! Welke sadist heeft dit bedacht? Oké er zitten voordelen aan, op Windows zit je voortdurend door mapjes te bladeren en bestanden een naam te geven. In Android heb ik in al die jaren zelden me afgevraagd waar welk bestand stond en nooit vraagt een app onder welke naam ik iets op wil slaan. In Windows open ik raw, png en jpg om goede redenen in verschillende software, in Android heb ik geen flauw benul van bestandsformats. Maar ik ben uiteindelijk hopelijk toch wel de baas over dit ding en mijn data? Of moet ik me neerleggen bij eens gecropt blijft gecropt?

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2386
  • Reputatie 20
  • 5 augustus 2019
  • 09:24

Ligt aan jou. Mijn aanpassingen worden altijd netjes opgeslagen onder een eigen naam.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren