Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

androidusernl

androidusernl

• Lid sinds 18 januari 2019
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2019
  • 21:47

Met Odin in Windows lukt flashen niet, ook niet met andere USB kabels gebruiken.
In FWUL wil ik nu Haimdall proberen, maar dat werkt alleen met .img bestanden.
De eerste vraag is dan met welk gereedschap krijg ik die .img bestanden uit de stock ROM en welke heb ik nodig voor het herstel van Tab3 met Haimdall?

In Haimdall kan ik verbinden met Tab3, ook kan ik de PIT file downloaden en lezen, maar ik weet niet hoeveel partities er moeten zijn en wat er allemaal in hoort.
Toen heb ik TWRP 3.0.0-0.img hernoemd naar recovery.img en wilde in de recovery partitie het hernoemde recovery.img bestand schrijven.
In het log zag ik dat PIT goed ging, maar bij recovery.img ging het fout met deze foutmeldingen: 'upload recovery failed' en 'failed to confirm end file transfer sequence'.
Tijdens het schrijven zag ik ook geen statusbalk op de Tab3.
Ik heb verschillende USB kabels geprobeerd, maar steeds hetzelfde resultaat.
Tweede vraag:
Doe ik iets fout of heb ik iets gemist?

Bewerkt (25 mei 2019 23:11)

Aanname is vaak de oorzaak van veel onnodige ellende.

androidusernl

androidusernl

• Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 26 mei 2019
  • 15:16

Het originele tar.md5 bestand heb ik hernoemd, zodat er alleen nog .tar staat, waarna ik het bestand kon openen en uitpakken.
In het bestand vond ik een aantal .img bestanden, waaronder system.img, nvm.img, hidden.img, cache.img, recovery.img en boot.img.
Nadat ik Haimdall had opgestart en de Tab3 in 'download' modus had gezet en daarna de USB kabel aansloot en op 'detect' klikte, zag ik dat het apparaat werd gedetecteerd.
Toen heb ik eerst de PIT file geselecteerd.
Daarna heb ik de systeempartitie gekozen en het bestand system.img gekozen en dan op start geklikt.
En warempel, Haimdall begon met uploaden en op de Tab3 zie ik ineens ook de voortgang in de statusbalk.
De download was compleet en Haimdall ontkoppelt daarna netjes de Tab3.

Alles tegelijk installeren lukte niet, dan volgt de fout 'failed to confirm end of file transfer sequence'

nvm.img
hidden.img
cache.img

kon ik vervolgens alleen 1 voor 1 installeren en dat werd dan ook succesvol voltooid.
Op de Tab3 zag ik dan tevens een statusbalk meelopen.

Hiervoor moest ik het apparaat wel elke keer eerst afkoppelen, dan opnieuw in download modus brengen.
Dan aansluiten op de USB kabel, Haimdall het apparaat laten detecteren, de PIT en de partitie kiezen met het bijbehorende .img bestand.

Maar recovery.img en PBL.bin wilde niet installeren.

Geen idee waar ik boot.img in Haimdall moet herinstalleren.

Kan zo niet precies aangeven wat er is veranderd, maar werken als voorheen … dat lukt nog steeds niet.
Er lijkt een crash plaats te vinden na de foutmeldingen van de antivirus software, waarna het apparaat opnieuw opstart.

Hardwarematig is het apparaat dus niet defect en het ligt ook niet aan de kabel, zoals nu blijkt.

Alleen nu nog het programma vinden waarmee ik de stock ROM wel in z'n geheel kan flashen, maar dat lijkt niet in Windows te gaan lukken met Odin.

Bewerkt (26 mei 2019 15:17)

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2284
  • Reputatie 20
  • 26 mei 2019
  • 15:40

Boot.img is volgens mij bedoeld als je de bootloader moet unlocken.
Recovery kun je volgens mij vanuit het recoveryenu zelf doen.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

androidusernl

androidusernl

• Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 26 mei 2019
  • 21:02

Boot.img is volgens mij bedoeld als je de bootloader moet unlocken. Recovery kun je volgens mij vanuit het recoveryenu zelf doen.
Ik heb al van alles geprobeerd, waaronder het recovery menu en dat heeft ook niet geleid tot verandering. In Haimdall heb ik geen partitie kunnen vinden voor boot.img. En hoewel ik nu bewezen heb dat de USB kabel en USB poort Tab3 niet defect zijn, maar het besturing systeem wel, kom ik toch niet echt verder. Ik heb ook al TWRP image versies hernoemd tot recovery.img, maar ook dat heeft tot niets geleidt.

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2284
  • Reputatie 20
  • 27 mei 2019
  • 18:21

Let goed op. Niet elke recovery is bruikbaar.
Je moet echt degene voor jouw toestel en OS hebben.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5974
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 27 mei 2019
  • 19:43

heel lang geleden heb ik eens een tutorial geschreven over heimdall. Ik heb geen idee of deze nog up to date is: https://androidworld.nl/forum/samsung-toestellen/57532-flashen-met-heimdall-14.html

ik kon mij herinneren dat je wel al die individuele img bestanden moest selecteren, maar dat die wel in 1x te installeren waren.

Wat Timelord zegt is belangrijk, je moet echt de juiste ROM en recovery hebben.

androidusernl

androidusernl

• Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2019
  • 16:31

heel lang geleden heb ik eens een tutorial geschreven over heimdall. Ik heb geen idee of deze nog up to date is: https://androidworld.nl/forum/samsung-toestellen/57532-flashen-met-heimdall-14.html ik kon mij herinneren dat je wel al die individuele img bestanden moest selecteren, maar dat die wel in 1x te installeren waren. Wat Timelord zegt is belangrijk, je moet echt de juiste ROM en recovery hebben.
Bedankt voor je reactie, ik ga jouw handleiding lezen en zie dan vanzelf hoe bruikbaar de inhoud voor mij is.
M.b.t de stock ROM heb ik specifiek gelet op alle gegevens die ik in de Tab3 kon vinden, Android versie, kernel versie, landcode, wijzigingen die werden doorgevoerd en de datum date of build.
Wat mij het allereerste opviel is dat je de inhoud van een stock ROM kunt bekijken door eenvoudigweg de extensie te hernoemen, totdat er alleen nog .tar staat i.p.v .tar.md5.
Door dan een tool als 7-Zip of IZArc te gebruiken, kan je zien welke bestanden er in de stock ROM zitten.
In mijn geval zitten er 6 .img bestanden in waarvan ik 'recovery.img' niet geinstalleerd krijg en voor boot.img is er geen partitie vindbaar in Haimdall.
Je kan de overige .img bestanden alleen afzonderlijk installeren, maar niet allemaal tegelijk.
Bij de installatie van recovery.img gaat het pas op het allerlaatste fout, mogelijk vanwege KingOroot, zoals Timelord al aangaf.
Zelf vermoed ik dat het om een combinatie met het antivirus programma gaat. Dit aangezien er berichtvensters openen van de antivirus scanner met de tekst 'programma is gestopt' waarna het systeem mogelijk een crash maakt en herstart.

Tijdens de installatie van de verschillende bestanden met Haimdall merkte ik op dat er nu wel een statusbalk zichtbaar is op de Tab3, wat eerder met Odin (in Windows) niet het geval was, ongeacht de versie die ik gebruikte.

Ik weet te weinig van Android (onder de motorkap) om fouten te omzeilen en reparaties uit te voeren.
Op dit moment is het zo dat je na inloggen al snel geconfronteerd wordt met die antivirus popup vensters die je moet wegklikken, daarmee is er te weinig tijd om apps uit te schakelen of systeem instellingen te wijzigen, want dan volgt volgens mij een crash gevolgd door een herstart.
Bijvoorbeeld waar wijzigingen worden weggeschreven en waar ik foute apps kan vinden/verwijderen.
Zou fijn/handig zijn als ik er een soort handleiding van kon vinden.

androidusernl

androidusernl

• Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2019
  • 16:37

Let goed op. Niet elke recovery is bruikbaar. Je moet echt degene voor jouw toestel en OS hebben.
Hoe vind ik die, waar moet ik op letten?
Want nu probeerde ik eerst de recovery.img uit de stock ROM te installeren.
Ik heb ook geprobeerd op TWRP v3.0.0-0.img (ook andere versies) te hernoemen naar recovery.img en daarna installeren met Haimdall, maar dat werkte niet.
Kan ik soms recovery.img als bestand via Haimdall naar Linux uploaden en bewerken?
Kan je me aan een handleiding helpen of een plan van aanpak?

Bewerkt (31 mei 2019 16:37)

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6451
  • Reputatie 250
  • 2 juni 2019
  • 11:32

wat lukt er dan niet met het installeren van de firmware via odin……krijg je een foutmelding in odin of wordt de tablet niet gezien?

androidusernl

androidusernl

• Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 3 juni 2019
  • 00:46

wat lukt er dan niet met het installeren van de firmware via odin……krijg je een foutmelding in odin of wordt de tablet niet gezien?
Het is niet zo dat er in (geen enkele versie van) Odin niets lukt.
Wel is het zo dat er op het moment van upload met Odin naar de Tab3 geen download statusbalk verschijnt op de Tab3 die ongeveer gelijk loopt met die van het programma Odin.

Dat gebeurt wel met dezelfde hardware en upload via Haimdall in FWUL, het is daarmee (voor mij) duidelijk een probleem met de correcte stuurprogramma's waar Odin in Windows gebruik van maakt, het ligt dus niet aan de hardware (kabels/poorten)
Maar gezien het gegeven dat het ook een bedrijf niet lukt om de Tab3 te flashen, wijt ik het probleem aan stuurprogramma's in Windows.

De .img bestanden kan ik installeren met Haimdall, m.u.v recovery.img en boot.img.
Verder kan ik PBL.bin ook niet installeren.
Het probleem dat ik verder in Haimdall tegenkom is het gegeven dat ik niet voor elk bestand  uit de stock ROM iets in Haimdall kan vinden.
Uit het gegeven dat de Tab3 softwarematig defect lijkt, put ik de energie om zelf te proberen het apparaat weer werkbaar te krijgen.
Volgens mij is dat een kwestie van tijd.

Bewerkt (3 juni 2019 00:51)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren