Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

RockLobster

RockLobster

• Lid sinds 25 april 2019
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 april 2019
  • 08:31

Beste Androidworld gebruikers,

Ik ben Rowdy en nieuw op het forum. Voor mijn kids heb ik twee Samsung tab 4 10,1 tablets waar ik op beide een verzameling videos (youtube-clips, series en films) heb gezet. Op zoek naar informatie voor een issue daarmee kwam ik op dit forum terecht waar ik ook de oplossing nog niet gevonden heb:

Op beide tablets heb ik dezelfde 496 mp4/mkv-video-bestanden op de SD-kaart in een mapje 'media' gezet. Na een factory-reset op één van de tablets worden daar andere thumbnails bij dezelfde video-bestanden getoond.  Waar voorheen als thumbnail een frame uit de video werd gebruikt wat op ongeveer een kwart van de afspeelduur zit heb ik na de reset thumbnails van frames die op 13 seconden van het begin zitten (ongeacht de lengte van de video). Het probleem is dat bij afleveringen van series de eerste 13 seconden vaak hetzelfde (intro) is en dus de thumbnails ook. En bij films levert het ook meestal een weinig zeggende thumbnail op van de opening credits.

Jonge kinderen zijn nogal visueel  ingesteld en dus zijn de thumbnails voor hen erg handig. Ik heb al de nodige uurtjes gezocht op internet maar ben nog niet veel wijzer. Heeft iemand hier wellicht informatie die me verder kan helpen?

De video-bestanden opnieuw op de SD zetten (en de thumbnails verwijderen) lost het niet op. Zowel in de VLC-mediaplayer als in de standaard Samsung video-speler worden dezelfde thumbnails getoond (op beide tablets). Ik vermoed dus dat het om een android-instelling gaat en niet op te lossen is in de VLC-mediaplayer. Beide tablets gebruiken dezelfde (oude) versie van Android (5.0.2) en dezelfde VLC-versie.

Alvast bedankt voor de moeite.

Vriendelijke groeten, Rowdy.

Bewerkt (25 april 2019 08:32) | spellingsfoutje

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren