Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Google Pixel 3 XL

• Nokia 9 PureView

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

androidusernl

androidusernl

• Lid sinds 18 januari 2019
  • Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2019
  • 00:22

Ik heb een Galaxy Tab3 SM-T210 Android 4.4.2 geroot met KingRoot, dat werkte een aantal weken goed.
Kingroot heb ik vanuit een browser op de tablet gedownload en succesvol geïnstalleerd.

Ook heb ik een tweede gebruiker aangemaakt met beperkte rechten, waarmee apps gedeeld worden zonder gebruik te maken van Google play.
Op de tablet had ik o.a ook F-secure AV programma ingesteld, er werd ook een veilige browser ingesteld vanuit F-secure.

Vervolgens heb ik de tablet een aantal dagen niet gebruikt.
En toen ik het apparaat inschakelde kreeg ik vervolgens eerst meldingen achter elkaar dat het AV programma is gestopt.
Daarna start het apparaat ineens ongevraagd opnieuw op.
Vervolgens wilde ik eerst de gedeelde apps verwijderen uit de tweede gebruiker en daarna die tweede account verwijderen.
Maar het succesvol verwijderen lukte niet omdat het apparaat tussentijds opnieuw ongevraagd begint met herstarten voordat het verwijderen kon worden voltooid.
Ook het AV programma probeerde ik te stoppen, maar ook hier werd het proces onderbroken door een ongevraagde herstart.
Als ik probeer om KingRoot te stoppen, dan begint het proces van stoppen maar dat kan niet voltooien omdat het apparaat opnieuw tussentijds wederom ongevraagd herstart.
Intussen lijkt het er op dat het besturing systeem corrupt is.

Door Tab3 op te starten in 'recovery mode' heb ik (waar 'yes' stond) 'user data' verwijderd.
De rest (10 regels met 'no') kon niet verwijderd worden.
Wel heb ik de cache nog geleegd.
Daarna heb ik geprobeerd om het besturing systeem te updaten door de gezipte stock Rom (Home.tar.md5) vanuit externe opslag (flash disk) te installeren.
De installatie duurde een kwartier of zo, daarna ging de Tab3 automatisch opnieuw opstarten.
Maar er leek niets te zijn veranderd.

Daarna heb ik Odin in Windows geïnstalleerd en met 'admin rechten' opgestart.
Tab3 in recovery mode opgestart en user data gewist en cache gewist.
Vervolgens Tab3 in download mode opgestart en klaargezet voor download.
Odin koppelde de Tab3 in Com5, daarna heb ik de stock Rom (Home.tar.md5) uitgepakt en klaargezet in Odin voor upload naar Tab3 en dat duurde een aantal minuten.
Toen ik op de 'start' button drukte kreeg ik na enkele seconden de 'Fail' melding.

Ik heb daarna eerst Odin gereset en daarna op Tab3 opnieuw in 'recovery mode' de user data en cache verwijderd.
Daarna heb ik de naam van de stock Rom gewijzigd in (*Home_CSC.md5) en opnieuw in Odin klaar gezet, ook dat duurde een aantal minuten.
Toen heb ik opnieuw op de 'start' button geklikt waarna eerst de (blauw)'reset' melding volgde en korte tijd later de (groen)'pass' melding volgde.
Vervolgens startte de Tab3 vanzelf opnieuw op.
Maar opnieuw was het probleem niet verholpen.

Wat kan ik nog doen?

Aanname is vaak de oorzaak van veel onnodige ellende.

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1026
  • Reputatie 10
  • 23 februari 2019
  • 17:52

NOOIT KingRoot of andere one-klick root applicatie gebruiken!

Deze methoden, meestal uit China, verzorgen naar verluid niet alleen root maar geven "gratis" andere systeem modificaties en malware/adware. Ook datamining (van IMEI tot accountdata en zelfs files) schijnt te gebeuren. Zoek maar eens rond naar de ervaringen en oordelen met/van KingRoot.

KingRoot staat controle niet zomaar af, zelfs een fabrieksreset schijnt niet te werken.

Ik denk dus dat KingRoot je probleem kan zijn en ik raad je aan te focussen op de neutralisatie van KingRoot en verwijdering/herstel van alle door KingRoot gedane acties.. (wellicht vind je dit mbc Google, XDA,… ) Ik heb er geen verstand van (en ga er ook niet naar op zoek).

Wellicht was jouw idee dat KingRoot voor jouw Tab een goede root methode was ook een 'aanname'…

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 bèta (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6321
  • Reputatie 250
  • 23 februari 2019
  • 21:46

Misschien moet je twrp recovery erop zetten en van daaruit het hele systeem wissen en dan met name decrypten om daarna de stock Rom via Odin er weer opzetten/flashen.
Misschien ben je dan van die vervelende problemen af.

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2184
  • Reputatie 20
  • 23 februari 2019
  • 21:49

Ik heb Kingroot op een tablet gebruikt en tot nu toe geen last gehad.
Ik zet geen persoonlijke gegevens op een tablet of telefoon, dus laat ze lekker de data doorgeven.
Liever dat dan dat ik steeds lastig gevallen word met irritante reclames en popups.

Maar goed, nu jouw probleem.

Ik heb op mijn Note ooit ontdekt, dat ik de complete schijf kon wissen.
Format C zeg maar. Toen een Custom ROM geflashed en toen was hij weer alsof hij zo uit de winkel kwam.

Als Onno zegt dat er wat achter blijft, dan kun je proberen om via recovery je complete geheugen te wissen.
Hopelijk ben je er dan vanaf.

Natuurlijk zou er wat in je recovery kunnen staan, maar pak dan eens een andere recovery.
Wist je trouwens, dat een Custom rom niet met elke recovery samenwerkt ?
Kan ook een reden van je fails zijn.

Als je flasht, lees dan de hele pagina door van waar je die rom vandaan hebt.

Succes !.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2184
  • Reputatie 20
  • 23 februari 2019
  • 21:50

Nou Gizmobinkey, ben je me net voor !!!.

One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6321
  • Reputatie 250
  • 23 februari 2019
  • 22:01

Nou Gizmobinkey, ben je me net voor !!!.
Alleen die post van jouw geeft iets meer toelichting👍👍

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2184
  • Reputatie 20
  • 23 februari 2019
  • 22:43

Ach, we vullen elkaar hier met z'n allen toch mooi aan ?
Samen weten we veel.

One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

androidusernl

androidusernl

• Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 24 februari 2019
  • 15:22

Bedankt Onno.
Klopt, was ook een aanname en klaarblijkelijk zorgt het bij mij inderdaad voor flink wat ellende.
Maar van de andere kant kan je ook stellen dat je niets nieuws leert als je niet een keer languit op je plaat gaat, toch?
Dat heet dan ervaring op doen

Overigens had ik de naam van het programma verkeerd gespeld, het moet Kingoroot zijn, niet KingRoot.

Bewerkt (24 februari 2019 16:41) | verkeerde naam gespeld.

androidusernl

androidusernl

• Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 24 februari 2019
  • 15:36

Bedankt Gizmobinky.
Het lijkt er in eerste instantie op dat het bestand dat ik nu gedownload heb custom build is waarbij het PDA en CSC bestand zijn opgenomen in 1 image.
Het zou ook maar zo mogelijk kunnen zijn, zoals Onno schrijft, dat RootKing voorkomt dat reset wordt uitgevoerd.
Volgens Sammobile (die de stock Rom niet meer gratis verstrekt) horen er een aantal bestanden in de zip te zitten, maar uitgepakt is er maar 1 map met een .md5 bestand met naam '*Home.tar.md5' en een .dll bestand, in totaal 1.4GB groot.

Ik ga 'twrp recovery' eens bekijken, misschien kom ik zo verder … daarop kom ik later nog terug.

androidusernl

androidusernl

• Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 24 februari 2019
  • 15:51

Dank je Timelord.
Als ik de Tab3 in recovery mode opstart, is er maar 1 partitie (user data) die gewist kan worden, de rest niet.
Je had het over 'alles te kunnen wissen, een soort format c:',  hoe deed jij dat?

KingRoot werkte bij mij ook feilloos, totdat ik het apparaat na enkele dagen weer opstartte. De problemen lijken o.a te worden veroorzaakt door F-secure, mogelijk in combinatie met KingRoot.
Telkens krijg ik dezelfde melding 'F-secure is gestopt' korte tijd later gevolgd door een ongevraagde reboot, lijkt wel in een loop te zitten.
Ik krijg steeds net niet voldoende tijd om een actie succesvol af te sluiten, omdat het apparaat tussentijds ongevraagd begint te rebooten.
F-secure kan ik niet stoppen en KingRoot kan ik ook niet vanuit apps stoppen, omdat het proces steeds wordt onderbroken door een ongevraagde reboot.
Ook als ik na het inloggen verder niets doe dan komt er toch korte tijd later de ongevraagde reboot.
Sammobile verstrekt het pakket niet meer gratis, dus heb ik de download van fw.updato.com en dat lijkt een custom build te zijn omdat er uitgepakt maar 1 folder is met daarin 2 bestanden die in totaal 1.4GB groot zijn.
Maar in Odin kan ik het bestand '*Home.tar.md5' niet opstarten, maar wel als ik het hernoem naar '*Home_CSC.md5'.
Als ik het pakket als .zip gecomprimeerd op een flash disc in de tablet koppel, dan kan ik in recovery mode de update uitvoeren die ongeveer 15 minuten duurt, waarna de tablet opnieuw opstart.
Helaas lijkt er na het herstarten niets te zijn veranderd, dus er gaat iets niet goed.
Er zou een zogenaamde 'low level format' moeten plaatsvinden.

Bewerkt (24 februari 2019 16:04)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren