Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

• Huawei Mate 20 Pro

• Google Pixel 3 XL

• Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 7 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Wouter.v.H

Wouter.v.H

• Lid sinds 20 november 2018
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 20 november 2018
  • 20:45

Hallo allemaal, wanneer ik met mij telefoon ben verbonden met het WiFi netwerk van thuis krijg ik de melding: internet misschen niet beschikbaar. Ik kan dan nog alles doen met mijn telefoon op internet behalve apps downloaden(Als ik nu apps wil downloaden kost het dus best veel data). Ik ben hier thuis de enige Met die melding maar een aantal van mijn kameraden hebben er ook last van bij mij thuis. Met mijn vorige telefoon had ik er ook al problemen mee. Weet iemand wat ik er aan kan doen? Ik hoop dat jullie mij er wat over kunnen vertellen. Ik het er zelf helemaal geen verstand van. Met vriendelijke groet,  Wouter 

Nog even een kleine toevoeging: ik merk net dat ik wel via 'Galaxy apps' apps kan downloaden. Het gaat trouwens over een Samsung a5 2017

Bewerkt (20 november 2018 21:26) | Toevoeging
OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 977
  • Reputatie 10
  • 21 november 2018
  • 14:09

Mogelijk dus een Google Play issue. 

Probeer eens bij Instellingen Apps de cache en data van de Google Play Store app te wissen…

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 8.0.0 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

Wouter.v.H

Wouter.v.H

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 21 november 2018
  • 19:35

Ik heb de data en cache van dr Playstore gewist maar het blijft nog niet mogelijk helaas…. zou het daar aan kunnen liggen dan? Want hij doet het op andere WiFi netwerken wel gewoon.

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 689
  • Reputatie 0
  • 21 november 2018
  • 20:31

Dus echt álles doet het behalve de play store?

Ik zag net op een ander forum gebruikers met hetzelfde probleem. Een van de oplossingen die ik zag was dat het automatisch verholpen werd door een software-update. Heb je daarop al gecontroleerd?

GerKuijn

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 689
  • Reputatie 0
  • 21 november 2018
  • 20:42

Andere mogelijke oplossing is het uitzetten van slimme netwerkwissel:

Instellingen>verbindingen>wifi>3 puntjes>geavanceerd>slimme netwerkwissel (/ kan ook "overschakelstand" heten). Zet die optie uit

GerKuijn

Wouter.v.H

Wouter.v.H

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 22 november 2018
  • 07:32

Ik heb al gekeken of er een software update is maar dat is nietheg geval, het is juist gekomen toen ik met mijn andere telefoon een update uitgevoerd. Hey automatisch updaten van apps doet het wel maar als ik het handmatig aanklik doen ook de updates het niet. De overschakelstand had ik altijd al uitstaan, die heb ik nu aangezet en het werkt nog steeds niet.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren