Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

p-sprangers

p-sprangers

• Lid sinds 13 november 2019
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 13 november 2019
  • 16:24

Nee, er zijn weliswaar tientallen labels, met slechts een paar contacten, maar we hebben standaard Alle Contacten aangevinkt. Het is heel gek, inderdaad.

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 14 november 2019
  • 20:47

Je kunt gaan naar instellingen>Google>instellen en herstellen>contacten herstellen. Daarvandaan kun je een eerdere back-up herstellen. Ik weet niet of het probleem daarna opgelost is, maar het is in ieder geval een tijdelijke oplossing om je contacten weer terug te krijgen. Ik zal nog verder blijven zoeken naar een definitieve plossing.

Het kan zijn dat je per ongeluk dubbele contacten hebt samengevoegd. Ga dan je contactenlijst na en open zo'n dubbel contact. Tik dan op de drie puntjes>contact toevoegen/loskoppelen>koppel het juiste contact los.

Je bent overigens niet de enige met het probleem. Ik zie honderden berichten van mensen met dezelfde problemen op internet

GerKuijn

p-sprangers

p-sprangers

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 16 november 2019
  • 09:55

Beste GerKuijn,

Dank voor alle goede tips. De herstel-functie van Google-contacten was al die jaren aan mij voorbijgegaan. Tot mijn verrassing meldde die optie dat op het toestel 771 contacten aanwezig waren, terwijl mijn Contacten er slechts 451 telde. Vol verwachting klikte ik op Herstellen, om vervolgens te merken dat er niets gebeurde: de app heeft nog steeds 451 contacten, terwijl het herstel-venster nog steeds zegt dat er 771 op het toestel staan. Waar zijn die 320 verdwenen contacten dan precies? Niet op de SIM-kaart in ieder geval, en dus ook niet in Contacten.

De mogelijkheid om contacten samen te voegen ken ik wel, al geloof ik niet dat ik dat ooit per ongeluk heb gedaan. In ieder geval heeft een kleine zoektocht aldaar geen enkel verdwenen contact opgeleverd.

Wat die honderden mensen met hetzelfde probleem betreft: volgens mij gaan die vooral over het compleet verdwijnen van alle contacten, na bijvoorbeeld een update, of na migratie naar een ander toestel. Bij mij gaat het dus om het geleidelijk verdwijnen van één of meer contacten. Dat probleem kom ik nu juist niet zo vaak tegen op internet. Maar misschien zoek ik daar even slecht als op mijn eigen toestel…

GerKuijn

GerKuijn

• Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 16 november 2019
  • 15:31

Heb je "alle contacten weergeven" aan?
In de Samsung app kun je daarvoor kiezen in de linkerzijbalk. In de Google contacten app>drie puntjes>weergave aanpassen>alle contacten

Om mensen met hetzelfde probleem te vinden moet je maar eens zoeken op "contacts disappear randomly android"

GerKuijn

p-sprangers

p-sprangers

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 17 november 2019
  • 16:51

Onder de drie puntjes bij Google Contacten kun je slechts kiezen uit Wissen en Delen, waarna je een selectie kunt maken. Onder de drie streepjes staan o.a. de diverse contactlijsten. Daar is inderdaad Alle Contacten actief - en ik neem aan dat je dat bedoelt.

Inderdaad vind ik nu verschillende posts over dit onderwerp, maar een oplossing zit daar nog niet tussen. Sterker,"Sorry, but this is an android problem with new devices." is een reactie van ruim twee jaar geleden. Mooi is dat!

GerKuijn

GerKuijn

• Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 20 november 2019
  • 23:00

Onder de drie puntjes bij Google Contacten kun je slechts kiezen uit Wissen en Delen, waarna je een selectie kunt maken. Onder de drie streepjes staan o.a. de diverse contactlijsten. Daar is inderdaad Alle Contacten actief - en ik neem aan dat je dat bedoelt.

Ik bedoel de drie puntjes op de homepagina, in de zoekbalk naast je profielfoto. Daar kun je kiezen uit "selecteren", "alles selecteren" en "weergave aanpassen"

GerKuijn

p-sprangers

p-sprangers

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 21 november 2019
  • 08:37

Interessant. Hebben we het over dezelfde app, Google Contacten? Bij mij ziet die homepage er zo uit: (of begrijp ik je niet goed?):

Bijlage:

GerKuijn

GerKuijn

• Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 21 november 2019
  • 08:38

Dat is niet de Google contacten app, dat is de Samsung app

GerKuijn

p-sprangers

p-sprangers

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 21 november 2019
  • 09:59

Verdomd. Het blijkt dat noch mijn vrouw noch ik Google Contacten op onze telefoon hadden staan. Dat ze allebei simpelweg Contacten heten, maakt het ook niet echt overzichtelijker.

Maar goed, het is inmiddels rechtgezet. Google Contacten staat netjes op Alles Weergeven. Nu zijn er opeens meer dan 1200 contacten, maar ik vermoed dat daar erg veel duplicaten tussen zitten. Het verdwenen contact waar alles om begonnen was, is nog helaas nog steeds verdwenen.

GerKuijn

GerKuijn

• Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 21 november 2019
  • 12:23

Je zou nog een keer kunnen proberen te herstellen, of zoeken op het nummer van dat verdwenen contact, misschien isie wel samengevoegd in 1 van die 1200 contacten

GerKuijn

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren