Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Merlino

Merlino

• Lid sinds 16 september 2018
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 16 september 2018
  • 20:23

Ik keek vanochtend op mijn mobiel (samsung Galaxy A5) en zag ik dat een groot deel van mijn contacten weg waren. Ik alles weer teruggezet. Zijn nu weer dezelfde contacten verdwenen. Weet iemand hier hoe dat mogelijk is? En hoe ik dit kan herstellen?

p-sprangers

p-sprangers

• Lid sinds 13 november 2019
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 13 november 2019
  • 10:50

Hier gebeurt al jaren hetzelfde, zowel bij mij als bij mijn vrouw. Geen idee wat wij verkeerd doen. En terugzetten is geen optie, want we zouden niet weten waarvandaan.
Voor de volledigheid: wij hebben beiden Alle Contacten geselecteerd, maar daar staan er nu beduidend minder in dan een poos geleden. Ra-ra?

Bewerkt (17 november 2019 19:28)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 13 november 2019
  • 14:38

Opslaan en synchroniseren met je Google account.

https://www.helpforsmartphone.com/public/en/samsung/galaxy-a5/android-4-4/guides/20/Import-contacts-Samsung-Galaxy-A5

p-sprangers

p-sprangers

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 13 november 2019
  • 14:47

Ja, dat artikel legt uit hoe je synchroniseert met je Google account, maar niet hoe het komt dat na verloop van tijd sommige contacten zonder enig aanwijsbare oorzaak uit je adresboek verdwijnen - en WAAR DIE DAN GEBLEVEN ZIJN!

Bewerkt (13 november 2019 14:49) | Woord vergeten
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 13 november 2019
  • 14:49

Ja, dat artikel legt uit hoe je synchroniseert met je Google account, maar niet hoe het komt dat na verloop van tijd contacten zonder enig aanwijsbare oorzaak uit je adresboek verdwijnen - en WAAR DIE DAN GEBLEVEN ZIJN!
Waar heb je ze opgeslagen? De simkaart,intern geheugen of Google met of zonder automatisch synchroniseren aanstaan.

p-sprangers

p-sprangers

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 13 november 2019
  • 14:54

Intern geheugen, en gesynchroniseerd met Google. In Gmail op de desktopcomputer zijn diezelfde contacten verdwenen.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 13 november 2019
  • 15:04

Intern geheugen, en gesynchroniseerd met Google. In Gmail op de desktopcomputer zijn diezelfde contacten verdwenen.
Als je alle contacten geselecteerd hebt (zoals in de link onderaan) en actief gesynchroniseerd hebt dan zou alles in je Google account moeten staan.
Als je in de tussentijd je toestel gereset hebt en de latere contacten (op intern geheugen) aangemaakt hebt en niet actief met je Google gesynchroniseerd hebt dan zijn die inderdaad verdwenen.

Ik heb zelf geen Samsung maar normaal gesproken kun je in de contacten app onder instellingen je Google account selecteren….dit heeft als voordeel dat zodra je iets aanpast of toevoegt in je contacten dat deze direct gesynchroniseerd wordt.

Blijf de fout zich herhalen dan is er waarschijnlijk een storing bij Google of je internet verbinding hapert.

kan ook zijn dat je contacten door elkaar staan, bijvoorbeeld enkele op sim,intern en google, ze zijn dan wel zichtbaar in de contacten app maar worden niet gesynchroniseerd als je dit niet zelf aanpast en elke keer handmatig laat synchroniseren.
ik geef als tip mee…zorg dat je in de contacten app google als actief account laat werken.

Bewerkt (13 november 2019 15:12)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 13 november 2019
  • 15:30

zie onderstaand filmpje hoe je de standaard opslag in de contacten app van een samsung smartphone kunt instellen……je zou dan google als standaard kunnen instellen i.p.v intern op die manier worden ze altijd gesynchroniseerd  en na bijvoorbeeld een reset of andere telefoon worden ze weer terug gezet.

Bewerkt (13 november 2019 15:31)
p-sprangers

p-sprangers

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 13 november 2019
  • 15:31

Ja, dat is precies wat we doen - en toch blijkt na verloop van tijd dat sommige contacten verdwenen zijn. Bij mijn vrouw gaat het zelfs om vele tientallen, bij mij om enkele.

Aanvankelijk dacht ik dat contacten die heel lang niet gebruikt worden automatisch worden gewist (wat natuurlijk heel erg zou zijn),  maar dat blijkt gelukkig niet te kloppen. Stokoude contacten, die eigenlijk inderdaad wel weg kunnen, staan er nog steeds, terwijl andere opeens foetsie zijn. Heel raadselachtig en zoals gezegd, al een aantal jaren gaande.
Nu ja, het lijkt erop dat we ermee moeten leven.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 13 november 2019
  • 15:41

als je zeker weet dat je in de samsung telefoon app het bewuste google account als standaard opslag ingesteld hebt en je niet af en toe de standaard opslag gewisseld hebt naar intern of aangepast naar intern dan is het voor mij ook een raadsel.

staan ze niet toevallig onder andere contacten of labels in de desktop contacten omgeving.

Bewerkt (13 november 2019 15:42)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren