Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

arnpen

arnpen

• Lid sinds 29 augustus 2018
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2018
  • 17:19

Hallo,

Ik plaats deze vraag hier, omdat ik hetzelfde ervaar op mijn Motorola en op de Samsung van mijn echtgenote. Excuses als dit niet het juiste subforum is. Een moderator kan het natuurlijk verplaatsen als dat nodig is.

Met mijn Asus Notebook T1001T (Windows 10) kan ik via Wifi Direct (WiDi) het scherm probleemloos spiegelen op mijn Salora t.v.
Met mijn Motorola G5S (Android 7.1.1)  zou dit ook moeten kunnen. Ik maak via "Instellingen-WiFi-Geavanceerd-Wi-Fi Direct"contact met de t.v. De t.v. is zichtbaar en de verbinding wordt gemaakt. Het scherm op de t.v. blijft echter zwart.
Dit gebeurt ook als ik het probeer met een Samsung van mijn echtgenote.

Doe ik iets niet of doe ik iets fout?

Alvast mijn dank voor de reacties.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6580
  • Reputatie 250
  • 29 augustus 2018
  • 18:58

wifi direct is iets anders dan screen mirroring.

https://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iii/44166-wat-is-wifi-direct.html

Bewerkt (29 augustus 2018 19:00) | link toegevoegd
arnpen

arnpen

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2018
  • 18:09

Dank voor de reactie.

Zoals ik het met mijn beperkte kennis meende te begrijpen, zorgt WiFi Direct voor de verbinding, waardoor screen mirroring mogelijk zou moeten zijn.

Ik zal de vraag anders stellen. Kan ik het scherm van mijn Motorola GS5 op mijn Salora t.v. laten zien? Zo ja, hoe?

Alvast bedankt voor de reactie.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6580
  • Reputatie 250
  • 31 augustus 2018
  • 18:31

Zoek op je telefoon naar "casten" meestal bij instellingen/apparaten of verbonden apparaten of sleep de Notificatiebalk met twee vingers naar beneden en zoek daar naar het cast symbool en klik erop….zie je het symbool niet klik dan daar op het pennetje en sleep hem naar het veld waar de andere (wifi/bluetooth) iconen enz staan, en als het goed is zie je daar je tv om mee te verbinden……bij sommige tv's moet je dit inschakelen of selecteren.

Ik kan me zo voorstellen dat er verschillende typen en versies van jouw tv zijn en ik zou dan ook echt niet weten hoe je dat op jouw tv moet inschakelen gezien ik niet weet om wat voor een versie en type tv het hier om gaat.

Zorg wel dat of de tv verbonden is met hetzelfde wifi netwerk als de telefoon of via hotspot enz..enz…

edit: er zijn inderdaad telefoons die gebruik maken van wifi direct en daarmee hun eigen hotspot creëren en het scherm kunnen spiegelen.
in jouw geval als je verbonden bent met je tv d.m.v wifi direct moet je dan even dat cast symbool vinden en erop klikken dan zou theoretisch je tv vindbaar/tevoorschijn komen op je mobiel om te casten/spiegelen.

houdt er wel rekening mee dat wifi op je mobiel wordt uitgeschakeld zodra je wifi direct/hotspot gebruikt en daarmee je intenet bundel vebruikt als je bijvoorbeeld de internet browser gebruikt op je phone tijdens het spiegelen, ook andere apps die normaal gebruik maken van internet.

ikzelf gebruik een chromecast om het scherm te spiegelen/mirroring, een voordeel van die chromecast is dat je gewoon wifi kunt gebruiken als je het scherm wilt spiegelen en kost je geen data van je internet bundel, tevens werkt hij met heel veel apps.

de chromecast werkt via de hdmi ingang van je tv en kost zo'n €39 euro en is overal wel te krijgen in winkels in nederland of intenet.
klik hier als je meer wilt weten over de google chromecast

Bewerkt (31 augustus 2018 19:22) | Aangepast via Androidworld Reader
arnpen

arnpen

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 1 september 2018
  • 16:31

Wederom dank voor je reactie.

WiFi Direct op de t.v. activeren is geen probleem. Zoals gezegd lukt dat met Windows probleemloos.

Aan de optie "casten", (staat onder"weergave") had ik ook al gedachtDan komt echter de melding dat er geen apparaat in de buurt gevonden wordt. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit alleen werkt Google Chromecast, maar ik weet dat niet zeker.

De optie met Google Chromecast ken ik. Ik wilde het echter zonder die extra adapter proberen.

Ik denk dat het gebrek aan ervaring met Android op een smartphone - ik gebruikte tot nu een oud toestel uitsluitend voor zeer incidenteel bellen - mij nu ernstig parten speelt. Op mijn t.v. kan ik probleemloos video, foto's en muziek afspelen die op mijn Toshiba laptop staat. Tot nu toe lukt het niet om hetzelfde voor mijn Motorola G5s te realiseren.
Het scherm van mijn Asus T100T kan ik via WiFi Direct op mijn t.v. projecteren en ook dat lukt niet met de telefoon.

Misschien kan iemand mij helpen met (het zoeken naar) oplossingen voor het op de t.v. afspelen van content op mijn telefoon.

Alvast bedankt.

Bewerkt (1 september 2018 16:34)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6580
  • Reputatie 250
  • 1 september 2018
  • 17:05

screen mirror en content vanaf een smartphone afspelen zijn twee verschillende dingen.

in eerste instantie dacht ik dat je het beeld van je smartphone wilde spiegelen maar als je content wilt afspelen vanaf je smartphone installeer dan de app BubbleUPnP dat kun je doen door hier te klikken.

bekijk het onderstaande filmpje hoe je BubbleUPnP moet installeren en gebruiken……let erop dat je tijdens het installeren de app alle machtigingen geeft tot telefoon, eenmaal geïnstalleerd klik dan in de app op local renderer (linksboven hamburger menu..drie streepjes) en selecteer je tv en als het goed is kun je nu content afspelen naar je tv vanuit de BubbleUPnP app.

er zijn nog meer van die dlna applicaties….klik hier en je komt er genoeg tegen.

verder weet ik nog steeds niet welk type tv jij hebt anders had ik even kunnen kijken wat er allemaal mogelijk is met dat type tv, misschien werkt die hele mirrorlink functie niet met jouw tv in combinatie met android.

Bewerkt (1 september 2018 17:17) | extra info toegevoegd
arnpen

arnpen

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 3 september 2018
  • 01:26

Alweer dank voor de reactie.

Mijn t.v. is een Salora 40xus400 en ik heb ook nog een Toshiba, waarvan ik zo snel het type niet weet. Beide toestellen laten hetzelfde zien: de verbinding wordt wel gemaakt, maar het beeld blijft zwart.

Het afspelen van content verloopt inderdaad via DLNA, aanwezig op beide laptops en de Salora t.v. Als dat ook op mijn telefoon kan, zou dat leuk zijn maar niet per se nodig. Vandaar dat ik er aanvankelijk niet over begon. Misschien ga ik de genoemde app, waarvoor dank,  eens proberen.

Ik ben 's winters altijd meerdere weken in Oostenrijk. Ik kijk dan weleens een enkel Nederlands programma via "Uizending Gemist"" op mijn Asus en projecteer het scherm via WiFi Direct op de in het appartement aanwezige t.v. scherm. Sinds kort kan er via de Ziggo app in heel Europa t.v. gekeken worden. Nu hebben twee Nederlandse voetbalclubs zich voor de Champion's League geplaatst. Stel dat ze in een Europese competitie overwinteren, dan zou het mooi zijn als ik die wedstrijden op een groot t.v. scherm zou kunnen zien. Met de app op mijn Asus kan dat niet De mededeling: "deze video kan niet worden afgespeeld."verschijnt dan. Bij mijn zoektocht naar de oorzaak hiervoor, stuitte ik op deze mededeling op de Ziggo website: "Gebruik je de Ziggo GO app op een Windows 10 tablet of laptop? Dan kun je helaas niet streamen naar Chromecast of Airplay.
Microsoft gebruikt hiervoor eigen streaming apparaten zoals een
Microsoft Display Dock." 
Met een Android tablet of telefoon i.c.m. een Chromecast zou het wel kunnen.

Nu kijk ik wel eens op mijn Asus via een livestream op internet naar een Duitse regionale  t.v. zender en dan projecteer ik met WiFi Direct het beeld op het t.v. scherm. De basis van mijn vraag was, dat ik wilde zien of  het beeld van de Ziggo app wel op een t.v. scherm gezet kan worden, zonder Chromecast maar met WiFi Direct. Tot nu toe kan ik echter helemaal niets met de WiFi Direct optie op mijn telefoon (maar dat kan heel goed aan mijn beperkte kennis liggen).

Alvast bedankt voor de aandacht voor mijn probleempje.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren