Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Seguino

Seguino

• Lid sinds 10 augustus 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 16 september 2010
  • 20:56

Ik heb nu ritjes van 37 km gemaakt steeds
Daarin heb ik alleen genavigeerd met google maps en laden
Ook alleen Daily roads gedraaid met laden
Bij beiden wordt hij warm maar niet dat ik mijn vingers bijna brand.

Vervolgens heb ik ze gecombineerd en dan wordt hij echt heel heet maar blijkbaar binnen wat hij aankan want hij gaat niet uit

Maar hij stopt wel met laden lijkt het. Het accutje in beeld doet wel alsof hij laadt, maar het laad lampje knippert oranje in plaats van dat het constant brand zoals aan de lader.
Als ik de apps apart draai dan gaat het laden wel goed.

Bestaat er ook een alternatief voor daily roads misschien?

Bewerkt (16 september 2010 20:56)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 16 september 2010
  • 21:12

Als'ie oranje knippert, dan is'ie aan het oververhitten. Ik draai vaak Daily Roads samen met Navigon op mijn Hero terwijl hij aan de lader hangt, nooit problemen van dien aard. Hoe heb je daily roads ingesteld, foto's, filmpjes, continue opslaan, verzenden naar server? Heb je geographic location lookup aan staan? Video compressie? Bluetooth?

Ik ken geen alternatief voor daily roads overigens.

Bewerkt (16 september 2010 21:12)
Seguino

Seguino

• Lid sinds 10 augustus 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 17 september 2010
  • 09:10

Ik heb het ingesteld dat hij continue film opneemt en opslaat naar sdcard.
videocompressie mpeg4
resolutie vga 640X480
Geen bluetooth, wel 3G voor googlemaps
location lookup: bedoel je daarmee gps coordinaten? Die staan aan.
moet ik misschien die compressie aanpassen of de resolutie?
Ik wilde die resolutie juist verhogen omdat ik kentekens niet of nauwelijks kan lezen. Met name op de snelweg als de afstanden groter worden.
Ik kan ik beter een navigatie nemen zonder 3g? Zou dat de boosdoener kunnen zijn?

Bewerkt (17 september 2010 09:10)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 17 september 2010
  • 11:23

Alles wat je uit kan zetten aan energieslurpers zal helpen om de temperatuur omlaag te krijgen en een 3G verbinding kan heel wat energie slurpen. Dus ja, een navigatie zonder continue 3G verbinding zou een substantieel verschil kunnenmaken.

Video compressie is behoorlijk arbeidsintensief, een lagere resolutie (HVGA) zou al behoorlijk wat energie (en daarmee warmte) kunnen schelen.

De keuze tussen H.263, H.264 en MPEG-4 is wat minder eenduidig. In het algemeen is MPEG-4 het best geschikt voor bewegende beelden maar kost aardig wat energie. H.263 zit aan de andere kant van het spectrum: ontworpen voor video conferencing is het algorithme wat minder geschikt voor beeld met veel beweging er in. Dan is de keuze tussen MPEG4 en H.264, maar helaas is er wel erg weinig informatie beschikbaar over welke compressie er dan exact gebruikt wordt. Technisch gezien is H.264 een MPG4-10 implementatie en vaak wordt met “MPEG4” eigenlijk MPEG4-2 bedoeld. Maar als je dan weet dat MPEG4-2 maar liefst 21 verschillende profielen omvat, dan weten we nog steeds niks. Ergo, probeer zelf uit welke codec nog bruikbare resultaten oplevert en kijk achteraf met bijv. Spare parts hoe veel energie de app verbruikt heeft (CPU is een aardige indicatie, samen met GPS en 3G verbruik).

De location lookup: zie menu > Settings > General > Look up geographic locations. Als je dat aan hebt staan probeert je telefoon continue geografische informatie van het internet te plukken (straat- en plaatsnamen bijvoorbeeld). Als je dan in de foto zelf kijkt, dan is die informatie direct voorhanden. Niet echt zinvol naar mijn idee omdat je aan de hand van de GPS coordinaten dat ook achteraf nog wel terug kunt doen. Scheelt toch weer een dataverbinding.

Ergo: uitproberen en experimenteren!

Bewerkt (17 september 2010 11:23)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren