Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 10 september 2010
  • 17:40

Ik heb Bluetooth aangevinkt, ‘Kan worden gevonden’ aangevinkt en ik zie andere toestellen. Als ik vervolgens een toestel selecteer komt de popup om een pincode in te toetsen. Er worden 2 standaard-opties voor de pincode gegeven: 0000 of 1234. Het maakt niet uit welke pincode ik kies, steeds gebeurt het volgende:

Mijn toestel probeert een verbinding met het andere toestel tot stand te brengen. Maar steeds krijg ik de melding: 'gekoppeld maar niet verbonden'. Ik heb even gegoogled en heb gelezen dat bluetooth bij de HTC Magic niet zomaar werkt. Een oplossing heb ik nog niet gevonden. Iemand?

Bewerkt (22 april 2013 12:38)
Lowa

Lowa

• Lid sinds 03 september 2010
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 10 september 2010
  • 18:30

Ik krijg deze melding ook bij de Google G1 als een ander toestel een bestand naar mij wil zenden.

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 11 september 2010
  • 00:48

Ik heb nog even verder gezocht op de Engelse term ‘paired but not connected’. Op Engelstalige forums wordt gezegd dat Bluetooth op Android in principe alleen is bedoeld voor headsets. Ik weet niet of dit klopt. Wel wordt een app genoemd waarmee Bluetooth transfer mogelijk wordt. De app heet Bluetooth File Transfer (alleen voor rooted foons) en is gratis in Market te downloaden. De instructies staan hier: Beginner’s Guide To Bluetooth File Transfer

Ik heb het op dit late uur nog niet kunnen testen, maar al wel de app geïnstalleerd en de settings bekeken. Het is vrij omslachtig, maar het lijkt erop dat het zou moeten werken.

Mijn vraag is: klopt het dat deze app de enige manier is om op Android-telefoons bestanden via Bluetooth over te zetten? En wie heeft er ervaring mee?

Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 11 september 2010
  • 11:51

Heb een Desire, en kan gewoon met bluetooth wat elke andere telefoon er ook mee kan, en heb nog nooit iets gedownload .
Maar misschien dat Htc dit er zelf bij heeft gedaan?
Want hoor dit vaker dat mensen geen bestanden kunnen verzenden/ontvangen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren