Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

fkorpels

fkorpels

• Lid sinds 24 augustus 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2010
  • 23:16

Laat ik vooraf melden dat ik pas 2 weken thuis ben in de Android wereld en dus ook vast nog het e.e.a. fout doe. Maar enthousiast geworden door de mogelijkheden heb ik onlangs mijn eerste betaalde applicatie gedownload van Android market. Dat ging erg soepel. Creditcard gegevens invoeren, aanklikken en hup. Download en installatie startten direct. Maar met het gemak waarmee mijn creditcardgegevens op mijn mobiel werden opgeslagen, begin ik nu toch wantrouwend te worden. Toen ik vandaag op een gegeven moment op mijn telefoon keek (Motorola Milestone) zag ik een aantal downloadberichten staan. Mijn gsm was volop aan het downloaden. Vreemd want ik had toch echt niets bewust opgestart. Bij downloads zag ik dat ik 3 betaalde games had aangeschaft zonder dat ik dat wist. Ik zoeken hoe te annuleren, maar dat ging niet. Vervolgens via mijn laptop op Google checkout en in mijn emailbox gekeken. Van iedere aangeschafte game had ik 2 email binnengekregen. Bijv. de eerste email van 19.23 uur gaf aan dat ik een bestelling had geannuleerd en een bericht van 19.24 uur gaf aan dat ik die zelfde game besteld had. En dan is annuleren volgens mij niet meer mogelijk. Ik heb geen idee wat hier gebeurd is, maar riekt naar fraude. Wellicht heeft iemand anders hier ervaring mee?

Bewerkt (22 april 2013 12:37)
wolleges

wolleges

• Lid sinds 23 augustus 2009
  • Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2010
  • 23:37

dan heb je waarschijnlijk een ‘foute’ app geïnstalleerd, al weet ik niet met zekerheid of een app zomaar andere apps kan installeren uit de market …

misschien heeft er iemand anders IRL met je milestone zitten prutsen?

Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 1 september 2010
  • 00:26

Daar hebben ze iets op gevonden, betaalde app na 24 uur verwijderen is geld terug.

doctormetal

doctormetal

• Lid sinds 18 augustus 2010
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 1 september 2010
  • 00:36

Rsdf430;38003
Daar hebben ze iets op gevonden, betaalde app na 24 uur verwijderen is geld terug.
Het is binnen 24 uur, niet na.

Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 1 september 2010
  • 02:22

Ja dat bedoel ik

fkorpels

fkorpels

• Lid sinds 24 augustus 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 1 september 2010
  • 07:04

Ja die 24 uur had ik al begrepen, maar hoe werkt dat. Op mijn mobieltje bij market downloads staat dat ik de game heb aangeschaft. Zodra ik er op klik, heb ik alleen de optie installeren. Als ik daar op klik, wil hij de game eerst nog downloaden. (maw ik heb hem nog niet gedownload) Hoe verwijder ik hem dan?
Nogmaals hoe kan het dat ik eerst een email krijg dat ik een aanschaf geannuleerd heb en een minuut later dat ik dat zelfde product aangeschaft heb. Dat klinkt toch niet zuiver, of wel?

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 1 september 2010
  • 07:06

Tenzij je het voor de tweede keer koopt dan kan je het niet meer ongedaan maken, en dat is wat de topicstarten schrijft….de eerste app werd geannulleerd om vervolgens het voor een tweede keer te downen zodat het dus niet meer ongedaan gemaakt kon worden.

Dit lijkt erop alsof je iets hebt draaien op je phone wat deze handelingen uitvoerd…zoals hierboven al gezegt werd…waarschijnlijk een ‘foute’ app.

Als het goed is moet je je creditcard gegevens ook weer kunnen weghalen. Ik heb dat zelf nog niet eerder gedaan dus je moet even zoeken hoe en waar, maar ik zou het wel doen …dit kost je onnodig geld.

p.s. Als je erachter komt welke applicatie deze handelingen uitvoerd op je telefoon, vermeld dat dan aub even hier op het forum.
Het kan anderen onnodig veel problemen schelen als we weten welke app we moeten mijden.
En volgens mij moet er ook wel tegen op getreden kunnen worden…apps die ongevraagt geld van je creditcard afhalen is volgens mij gewoon illegaal.

Denk er eens aan om de editknop te gebruiken wanneer laatste berichten van u alleen zijn!

Samsung Galaxy S8+

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren