Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Lean88

Lean88

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2010
  • 23:50

Hoi allen,

Ik heb een vraag/probleem waar ik niet echt uit kom.
Voor de komst van Froyo was het interne geheugen van mijn HTC desire al vaak snel vol, zonder dat er echt veel applicaties op stonden. Ik hoopte dat het door Foryo (apps2sd) opgelost zou zijn, helaas.

Onlang ontving ik weer de melding dat het systeem bijna vol is. Ben eens even gaan kijken, onder Instellingen >> Applicaties >> Applicaties beherenen. Wat schept mijn verbazing, het bestand “Opslag Contacten” is 39.57 MB :eek: (dit bestaat volledig uit gegevens). Ik kan deze gegevens wel wissen, maar ik ben bang dat mijn contacten dan volledig gewist worden.

Weet iemand hoe het komt dat deze file zo groot is? En hoe ik dit verklein? Wat doet dit bestand? Ik heb de synchronisatie met Twitter al uitgezet. Antwoorden en tips zijn van harte welkom.

Alvast bedankt!

Bewerkt (22 april 2013 12:37)
Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2010
  • 03:33

Hallo,bij mij is opslag contacten maar 248kb.
Om ruimte vrij te maken kan je ook het cache geheugen van apps wissen,deze apps zijn:gmail,internet,market,YouTube,streetview en vast nog wel wat andere gedownloade apps.
Wat betreft de grootte van het bestand bij Jou,probeer is je contacten naar je sim kaart te kopiëren en dan het bestandje te wissen of leeg te maken(volgens mij kan er dan niks gebeuren met de contacten op de sim) en zet je contacten later weer terug op je telefoon.

Lean88

Lean88

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2010
  • 09:58

Het cache geheugen van de verschillende apps heb ik al gewist. Sowieso heb ik diverse apps er al af moeten gooienHet “Opslag Contacten” bestand is de grootste file van allemaal, hieronder zit pas Documents to Go (8.02MB) en Maps (7.38MB).

Als ik de contacten kopieer naar de simkaart dan worden meerdere telefoonnummers en adresgegevens niet meegenomen of wel?

_DX_

_DX_

• Lid sinds 30 augustus 2010
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2010
  • 10:59

Voor zover ik weet niet idd. Dat is een beperking van de simkaart.

Maar… Is het niet mogelijk ze gewoon te wissen en de telefoon te rebooten? Volgens mij moet Android dit dan gewoon weer syncen met je account. Dan zal je weer een vers “Opslag Contacten” bestand moeten hebben lijkt me.
Echter is dit een pure gok van mij en kan het dus zijn dat je alle contacten kwijt zal raken (al zullen ze nog wel in je GMail account te vinden zijn). Maak dus eerst een back-up van het bestand!

Lean88

Lean88

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2010
  • 11:06

Precies, jammer dat die simkaart toch beperkingen blijft bieden.

Ik heb nu van alle contacten van alle accounts een back up gemaakt op mijn SD kaart (contacten >> Menu >> Importeren/Exporteren >> Exporteren naar SD-kaart) en ze staan in mijn Gmail. Al lijkt die niet alle nummers op te slaan als het er meer dan 2 zijn.
Deze contacten sync hij toch gewoon automatisch weer als je het google account laadt?

Het blijft een gok - freaky. Blijf het vaag vinden dat het bestand zo groot is!

_DX_

_DX_

• Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2010
  • 11:31

De contacten laadt hij wanneer de telefoon synct met de Google servers. Dit hoeft niet per se te zijn wanneer je de telefoon opnieuw opstart (misschien nu wel aangezien je contacten dus zullen missen op de telefoon).

Wat je kan doen is naar “Instellingen” gaan, dan naar “Account- en Synchronisatie-instellingen”. Klik op je GMail account, en vink daar vervolgens “Contacten synchroniseren” uit (wacht even twee seconden) en vink het daarna weer aan. Als het goed is begint hij dan gelijk met synchroniseren.

Succes en laat maar weten of het gelukt is!

Lean88

Lean88

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2010
  • 14:14

Gelukt! Heb de cache geleegd van “Opslag contacten” en toen weer gesync met Google. De file is nu nog maar2.18 MB

Het vage is wel dat hij onder 1 contact, meerdere samengevoegde contacten staan (dat is normaal) maar er staan nu 4 Google contacten onder ofzo. Maar goed, als 1 contact zie je er niets van. En het bestand is veeel kleiner.

Bedankt!

ClaudiaBliss

ClaudiaBliss

• Lid sinds 24 januari 2010
  • Berichten 488
  • Reputatie 0
  • AdminAdmin
  • 2 september 2010
  • 16:38

Bij mij kan ik de cache niet legen alleen gegevens wissen. Het is nu 10 mb groot… Back-up maken en gegevens wissen dan maar?

Sent from my Nexus One using Tapatalk

Android World Domination

_DX_

_DX_

• Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 2 september 2010
  • 16:55

Gefeliciteerd!Bijna 20x kleiner dus

@ClaudiaBliss Je kan het proberen. Zolang je een back-up hebt kan er weinig mis gaan denk ik. Het werkte iig voor Lean88… Give it a shot

nldjnl

nldjnl

• Lid sinds 05 september 2010
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 7 september 2010
  • 13:46

hallo allemaal
ik heb een vraag/probleem ik heb een samsung galaxy s i5700 en ik heb een app gedownload op mijn pc maar hoe moet ik die op mijn telefoon installeeren??.
ik kan hem niet zien bij apps beheeren hij is gewoon niet zigtbaar op mijn telefoon en ik heb geprobeert om een app installer de downloaden en die kan hem ook niet vinden
zou ieman mij er bij kunnen helpen ik zou het erg op prijs stellen. dank je/u

Bewerkt (22 april 2013 12:38)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren