Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

wolleges

wolleges

• Lid sinds 23 augustus 2009
  • Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2010
  • 23:32

Alright, eerst even m'n eigen situatie voorstellen: ik heb sinds een kleine week een Archos IT 5 tweedehands overgenomen (via de koophoek van dit forum dan nog, dankjewel daarvoor) en ik ben er erg tevreden over. Zo'n ding kocht ik in de eerste plaats om filmpjes op te kunnen bekijken tijdens de vele saaie treinuren die er komend academiejaar weer dreigen aan te komen (2x 1h treinzitten per week)

Nu was ik op zoek naar de ideale podcast manager. Er zijn op verschillende sites al besprekingen geweest van “de ideale podcatcher voor Android”, maar mijn prioriteiten liggen iets anders, een voorbeeldje:

In elke review van een podcatcher-app werd “syncen met de pc” als een negatief punt afgedaan omdat tegenwoordig alles on-the-go kan (en blijkbaar moet?), maar aangezien zo'n tablet een groter scherm heeft, heb ik geen zin om op dikke pixels te zitten kijken, dus mogen die video's toch al van hogere kwaliteit zijn, maar omdat ik geen zin heb om telkens 75 MB via mijn Edge (of zelfs Wifi) binnen te halen, wil ik nét dat ie kan syncen via m'n PC

Ik heb nu al enkele manieren uitgeprobeerd, maar ik heb mijn heil nog niet echt gevonden, ik bespreek effe wat ik al uitgeprobeerd heb:

doubleTwist

DoubleTwist (waarover er reeds een artikel hier op AW is verschenen) heeft een PC-client en een Android-app. De app ziet er fantastisch mooi uit. De PC-client daarentegen ziet er uit als een lelijke iTunes-kloon, nu daar stoor ik me niet echt aan, maar de app crasht wanneer ik handmatig updates wil laten doorvoeren, en bij t syncen loopt ie niet verder dan 2/3 in het balkje en daar blijft ie hangen. Dusja, ik heb nog geenénkel filmpje kunnen bekijken via de app (want via de app zelf kun je geen podcasts downloaden)

Dit is eigenlijk het perfecte concept dat ik nodig heb, maar het werkt gewoonweg niet … en qua compatibiliteit, op de site van doubleTwist staat er dat de app zou moeten werken met Archos tablets en het programma herkent het apparaat dan ook correct, maarja, pech gehad dus

BeyondPod

BeyondPod is een droom van een applicatie: het ziet er goed uit, je kunt je feeds makkelijk sorteren in categorieën, je kunt je feeds-lijst sync'en met google reader of OPML-files, enzovoort enzovoort… kortom, heel makkelijk, simpel en uitgebreid beheer van je podcasts! Nadeel: er is geen PC-client voor om de video's te kunnen sync'en, maar een soort van oplossing hiervoor is de functie dat ie automatisch updates begint te downloaden zodra hij op Wifi zit en/of hij aan de lader zit

Miro

Miro is gewoon een handige en mooie open source podcatcher voor op de PC. Alles is heel makkelijk en handig in te stellen net zoals bij BeyondPod. Ideaal dus. Maar wederom, het grootste nadeel: er is geen mogelijkheid tot sync'en met een extern apparaat. Dan drag-n-drop ik de files maar manueel naar m'n Archos via USB-overdracht. Kost al wat meer tijd, én moet ik de video's nadien ook nog es manueel verwijderen (wat een werk allemaal, of ben ik gewoon lui?)

Dusja, ik ben er nog niet helemaal aan uit, misschien kent er iemand anders
nog een leuke - zoals ik het zou omschrijven - PC-to-Android podcast sync manager?

Bewerkt (22 april 2013 12:35)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren