Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate 20 Pro

• Pocophone F1

• Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 7 Plus

• OnePlus 6

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Onk

Onk

• Lid sinds 23 augustus 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2014
  • 22:47

Hoi,

Onlangs heb ik voor mijn Sony Xperia E een sd-kaart gekocht, omdat de telefoon aangaf over te weinig ruimte te beschikken. Sommige apps kon ik hierdoor niet meer downloaden. Nadat ik de sd-kaart in de telefoon gestopt had, las de telefoon hem zonder problemen.
Wat het probleem echter is, is dat ik apps niet kan overzetten naar de sd-kaart. Als ik ga naar Instellingen -> Apps, staat er geen optie “App verplaatsen naar SD-kaart”. Een optie die volgens internet op andere smartphones wel aanwezig is. Ook de app App2SD zet de apps niet over.
Ik vroeg me af hoe ik apps alsnog op mijn SD-kaart kan zetten.

Groet,
Onk

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5943
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • 23 augustus 2014
  • 23:19

Apps kunnen niet zomaar op externe sd kaarten geïnstalleerd worden. Deze kaartjes zijn alleen geschikt voor foto's, documenten, en ander persoonlijk materiaal. Dit heeft onder andere te maken dat sd kaarten een fat32 bestandsysteem heeft zodat Windows hem kan lezen. Linux en dus ook Android gebruikt een EXT4 bestandsysteem voor het OS en applicaties. Hoogstens kun je wat app data op de sd kaart zetten zoals kaartmateriaal van navigatiesoftware e.d., maar dus niet de app zelf.

Bewerkt (24 augustus 2014 10:24) | leestekens tapatalk
Onk

Onk

• Lid sinds 23 augustus 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2014
  • 10:07

Bedankt voor de snelle reactie.

Is er een andere mogelijkheid om meer ruimte op mijn telefoon te krijgen? Nadat ik opnieuw heb gekeken in Instellingen -> Opslagruimte valt me één ding op. Het geheugen is opgedeeld in 3 opslagruimtes.

- Telefoongeheugen
Dit geheugen heeft een totale ruimte van 739MB, waarvan nog 81MB beschikbaar
- Intern geheugen
Deze heeft een totale ruimte van 2GB, waarvan nog 1,8Gb beschikbaar
- SD-kaart
Deze heeft een totale ruimte van 29GB waarvan alles nog beschikbaar is.

Als de telefoon dus aangeeft dat er te weinig geheugen is om een bepaalde app te downloaden, neem ik aan dat dat aan het telefoongeheugen ligt. Dit is immers de enige opslagruimte die vol is. Is er eventueel een mogelijkheid om dingen naar het intern geheugen te plaatsen? Of is een andere oplossing beter?

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5943
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • 24 augustus 2014
  • 10:44

klopt, het intern geheugen heeft in jouw geval 2 partities (net zoals je een harde schijf kan opdelen). Een daarvan is EXT4 geformatteerd (het telefoongeheugen), en de ander is FAT32 geformatteerd (het “intern” geheugen, verwarrende naam wel). Apps worden op het telefoongeheugen geinstalleerd.

Het makkelijkste om te proberen is om tijdelijke (log) bestanden te verwijderen. probeer eens wat cache cleaner apps, vb deze.

Azagthoth

Azagthoth

• Lid sinds 04 februari 2014
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 13 september 2014
  • 14:18

Als je een pc met een linux variant hebt (Ubuntu bijvoorbeeld) kun je een deel van je SD card formateren naar Ext2 of Ext4. Ben je niet van plan om met een windows PC de SD card te lezen of schrijven dan kun je ook de gehele SD card formateren naar dit formaat.

Greetings,

Dark Lord Azagthoth

Chrischzz

Chrischzz

• Lid sinds 10 november 2011
  • Berichten 77
  • Reputatie 0
  • 18 september 2014
  • 10:00

Waar je ook naar kan kijken is of er idd niet een groot aantal log betsanden staan op je interne opslag.

Bij mn S2 (geroot) kon ik in de folder Android/Data/Log de boel leeg gooien.. In totaal had hij 3,5GB aan log bestanden gemaakt.

Of dat bij een Xperia ook zo werkt weet ik niet..

Als je in je instellingen menu naar Opslag/Storage gaat kan je per geheugen type ook zien wat er in zit. Als bijvoorbeeld Miscellaneous files groot is, druk erop en je ziet welke progs er data op hebben staan. Groot verbuiker is nu Whatsapp bij mij met 360 mb..

xrosaliex

xrosaliex

• Lid sinds 13 juli 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 13 juli 2016
  • 19:59

Ik heb ook zo iets kan iemand mij helpen??
Ik kan geen apps downloaden terwijl ik 9,6 GB vrij heb op mijn SD-Kaart, maar op mijn Intene opslag heb ik 268 MB vrij. Ik kan geen apps meer verplaatsen maar ik kan nu dus ook niks meer downloaden terwijl ik zo veel ruimte heb op mijn SD-Kaart heb.

Kan iemand mij helpen????
-Rosalie

angelo35

angelo35

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 3993
  • Reputatie 140
  • 13 juli 2016
  • 21:47

alles wat je download word zoiezo op je interne geheugen geplaatst en niet op je sdcard.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Invisible

Invisible

• Lid sinds 15 september 2016
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 15 september 2016
  • 11:43

Zelfde probleem…

Annajaa

Annajaa

• Lid sinds 12 maart 2017
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2017
  • 19:16

Heb ik ook pls help ons😦

Bewerkt (12 maart 2017 19:16)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren