Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Niels1983

Niels1983

• Lid sinds 23 juni 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 23 juni 2014
  • 13:59

Beste,

Ik heb een Sony Xperia Z sinds reeds ruim een half jaar en sinds gisteren een Samsung Galaxy Tab Pro 8.4

Bij het openen van de foto's in de galerij kan ik ervoor kiezen de inhoud van Picasa weer te geven. Op zich prima zodat ik ook de foto's gemaakt met mijn Sony Xperia Z kan inzien. Echter ondanks dat ik alles op synchroniseren heb staan in mijn google account wordt deze niet bijgewerkt. Oftewel verwijderde foto's zijn hier nog zichtbaar en nieuw gemaakte foto's zijn niet zichtbaar.

Inmiddels al in Google+ en Picasa bezig geweest en deze lijken wel goed te synchroniseren online met mijn smartphone echter de foto's in de gallerij van mijn Samsung Tab niet.

Vind het erg apart ben zeker niet heel onderlegd op dit gebied maar begrijp er nu niets van, wellicht iemand een tip of hulp?

Gilles_Bonne

Gilles_Bonne

• Lid sinds 17 december 2012
  • Berichten 382
  • Reputatie 0
  • 23 juni 2014
  • 14:48

Misschien een tip om dan op beide apparaten alleen de Foto's app van Google te gebruiken, diegene wat met Google Plus meegeleverd is. Deze app zorgt voor het synchronizeren dus zal dit ook meestal up to date zijn. Ook moet je op beide apparaten auto sync aan hebben staan (instellingen -> datagebruik -> menu-toets -> gegevens automatisch synchronizeren).

Niels1983

Niels1983

• Lid sinds 23 juni 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 23 juni 2014
  • 15:55

Gilles_Bonne
Misschien een tip om dan op beide apparaten alleen de Foto's app van Google te gebruiken, diegene wat met Google Plus meegeleverd is. Deze app zorgt voor het synchronizeren dus zal dit ook meestal up to date zijn. Ook moet je op beide apparaten auto sync aan hebben staan (instellingen -> datagebruik -> menu-toets -> gegevens automatisch synchronizeren).

Dank, helaas is dat het probleem niet. Het vreemde blijft dat de foto's die bijvoorbeeld zijn verwijdert ik al van mijn Sony Xperia Z had verwijderd voor ik de tablet uberhaupt had. Daarnaast zoals gezegd nieuwe foto's worden in zijn geheel (nog) niet weergegeven. Ik tast in het duister…

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 23 juni 2014
  • 18:55

even handmatig (synchronizeren)op je samsung tab staan ze er dan nog niet bij.

Niels1983

Niels1983

• Lid sinds 23 juni 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2014
  • 11:37

gizmobinky
gizmobinky

Hoe bedoel je dit? Ik heb via de google account zelf al zowel de Xperia Z als de Samsung Tab zelf gesynchroniseerd . Ook dit biedt geen oplossing…

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 24 juni 2014
  • 13:27

ik bedoel handmatig forceren syncroniseren.

heb je wel google + geselecteerd op je telefoon.

Bewerkt (24 juni 2014 13:41)
Niels1983

Niels1983

• Lid sinds 23 juni 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2014
  • 21:31

gizmobinky
ik bedoel handmatig forceren syncroniseren.

heb je wel google + geselecteerd op je telefoon.

Ja heb ik gedaan alles apart gesynchroniseerd, alles tegelijk, zaken aan- en uitgevinkt op beide apparaten. Tot nu toe geen oplossing.. Ik ga bijna weer verlangen naar de apple devices die ik ook heb liggen…

Gilles_Bonne

Gilles_Bonne

• Lid sinds 17 december 2012
  • Berichten 382
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2014
  • 09:40

En in de Foto's app (Google+ Foto's) zelf vernieuwen? Swipe to refresh…

Niels1983

Niels1983

• Lid sinds 23 juni 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2014
  • 13:29

Gilles_Bonne
En in de Foto's app (Google+ Foto's) zelf vernieuwen? Swipe to refresh…

Het werkt nu wel in de app. Foto's van Google. Oftewel daar zie ik nu alle foto's terug met beide devices gemaakt. Heb eea opnieuw geinstalleerd en ingelogd waardoor dit nu werkt.

In de app Galerij blijkt echter bij back-up dat nieuwe foto's niet worden toegevoegd. Verwijderde foto's geven een grijs blok nadat ik in applicatiebeheer het cachegeheugen heb gewist. Hij geeft echter zoals gezegd daar niet de nieuwe foto's weer.

Hopelijk krijg ik het toch nog voor elkaar. Vind het namelijk wel van toegevoegde waarde in de galerij dat je zowel foto's op je device als foto's op dropbox als foto's in google/picasa kan bekijken in 1 omgeving.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren