Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

jww

jww

• Lid sinds 21 november 2013
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 21 november 2013
  • 13:21

Hallo,
Ik heb 2 vragen en hoop dat iemand er iets over weet.
Ik heb een goedkoop tabletje aangeschaft met de bedoeling dat klanten deze kunnen gebruiken voor een soort inplansysteem. Dit systeem staat online.
De tablet heeft dus internet.
Ik heb 2 vragen over het gebruik. Kan ik de tablet “blokkeren” op de browser, dus dat alleen deze gebruikt kan worden en dat men bijvoorbeeld niet terug kan om deze te sluiten en geen toegang heeft tot andere zaken. (android 4.2.2, dus standaard nog geen mogelijkheden om minder machtigingen te geven aan een 2e user. Ik geloof vanaf 4.3 wel). En 2 kan de browser (of tablet/router) zo ingesteld worden dat er slechts 1 url opgezocht kan worden?

Ik hoor het heel graag,
Met vriendelijke groet,
Jw

Bewerkt (21 november 2013 13:23)
Patt_e

Patt_e

• Lid sinds 24 juli 2010
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 22 november 2013
  • 16:39

Een optie zodat de gebruiker alleen de browser kan gebruiken is bijvoorbeeld een app like Applock.

Daarmee kan je alle apps inclusief instelling beschermen met een wachtwoord. Dit zou ervoor zorgen dat mensen alleen de browser kunnen gebruiken omdat de rest wachtwoord beveiligd is.

Je kan volgens mij zorgen dat het MAC Adres van de tablet zo ingesteld is dat het alleen toegang heeft tot jouw url.
Nu is dit qua instellingen per router anders dus dat zou je even moeten googlen.

HTC Desire => Verkocht
Xperia Mini Pro => AOKP 4.1
Galaxy Nexus = > RIP
Galaxy S3 => Verkocht
Nexus 7 => RIP
Nexus 7 '13 => Dirty Unicorns 5.1.1
Nexus 5 => Dirty Unicorns 5.1.1

jww

jww

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 22 november 2013
  • 21:57

@patt_e

Super bedankt vast. Ik ga met jou tips aan de slag.

Groeten jw

jww

jww

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 24 november 2013
  • 14:25

Hallo,

Weet iemand nog een mogelijkheid om te zorgen dat ik maar 1 website kan openen op mn android Tablet? Ik dacht zelf om de hosts file aan te passen, deze is echter niet zomaar te wijzigen, althans ik vind nog geen middelen/software om dat te doen of die werkt. Moet ik dan echt rooten om dit voor elkaar te krijgen? of zijn er nog redelijk makkelijke andere oplossingen. Het mac adres machtigingen geven voor alleen bepaalde sites kan mijn router niet.

Met vr gr, Jw

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 24 november 2013
  • 16:31

En als je router iets heeft van: parental control, of ouderlijk toezicht, kun je dan daarmee niet iets aanpassen?

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

jww

jww

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 24 november 2013
  • 22:10

@peter-036,

Dank je voor je reactie.
In principe kan ik daarmee alle website's blokkeren behalve degene die ik wel wil toestaan, alleen is dat dan voor alle gebruikers van het netwerk het geval. Het gaat alleen om 1 ip-adres in het netwerk.

met vr gr,
Jan-willem

jww

jww

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 28 november 2013
  • 08:20

Hallo,

Mijn tablet met Android 4.2.2. is geroot met de app van kingo
De bedoeling was om nu de hosts file te kunnen aanpassen, maar dat kan nog steeds niet. Niet via root file manager en ook niet via adb pull en push.
Ik heb in adb ook de volgende commando's gegeven die volgens diverse site's zouden moeten werken:
$ adb shell
$ su
$ mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system
Daarna weer pull en push, maar helaas: Foutmelding read only.
Ik weet het niet meer. Heeft iemand nog een idee?
Las ook nog dat, omdat de rom nog gewoon van de fabrikant is, het een secuur rom is, en dat dit daarom ook niet wil.
???
Met vr gr,
Jan-willem

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 28 november 2013
  • 11:34

Welke tablet gaat het over?

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 28 november 2013
  • 11:47

Adblock doet precies dat - dus als je wil proberen of het ueberhaupt kan, installeer dan adblock eens.

jww

jww

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 28 november 2013
  • 13:16

Alvast bedankt,

@ Sander_M het is een difrnce 102201
@ Marvin ik zal Ad block installeren, kijken wat ik daarmee kan. Ik wil namelijk 127.0.0.1 eruit halen en alleen het ip van mn eigen site erin zetten. Het is voor publiekelijk gebruik van alleen mijn site. Ik heb wel een free DNS server maar die ondersteunt geen “whitelist only” Mijn huidige router kan het m.i. ook niet wat ik beschrijf.

Gr jw

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren