Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

bart9904

bart9904

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 114
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2013
  • 14:25

Via instellingen –> opslagruimte zie ik dat er 2,2gb aan gegevens in het cachegeheugen staan, om wat ruimte vrij te maken wil ik dit graag verwijderen. Nu vraag ik mij wel af wat dit cache precies inhoudt? Van sommige apps wil ik dit graag behouden ivm wachtwoorden/instellingen etc. Is dit op een eenvoudige wijze per app te zien/te verwijderen? Bedankt

Bewerkt (2 oktober 2013 14:27)
simon_k

simon_k

• Lid sinds 17 december 2012
  • Berichten 192
  • Reputatie 20
  • 2 oktober 2013
  • 22:24

bart9904
Via instellingen –> opslagruimte zie ik dat er 2,2gb aan gegevens in het cachegeheugen staan, om wat ruimte vrij te maken wil ik dit graag verwijderen. Nu vraag ik mij wel af wat dit cache precies inhoudt? Van sommige apps wil ik dit graag behouden ivm wachtwoorden/instellingen etc. Is dit op een eenvoudige wijze per app te zien/te verwijderen? Bedankt

Jep, dat kan! Onder instellingen > apps vind je een overzicht van alle geinstalleerde apps. Je kan hier de informatie van de app terug vinden en je ziet 2 buttons, ‘Clear cache’ en ‘Clear data’. De cache is alles wat je app lokaal opslaat om soepeler te kunnen draaien, bij een browser bijvoorbeeld afbeeldingen, delen van webpagina's en cookies. De data zijn alle gebruikersgegevens, bijvoorbeeld wachtwoorden, high scores etc.
Een beetje afhankelijk van je rom/toestel kan je individuele apps ook selecteren in de app drawer en dan in plaats van op je homescreen laten vallen, verslepen naar een icoontje ‘app info’. Je krijgt dan hetzelfde te zien, maar alleen voor die app.

— edit —
bart9904
Via instellingen –> opslagruimte zie ik dat er 2,2gb aan gegevens in het cachegeheugen staan,
Als ik hier op klik bij mijn toestellen kan ik in een keer de cache legen van alle apps. Ik weet alleen niet of dit een CM10 optie is, of dat dit standaard bij Android hoort (ik heb geen standaard rom draaien). Even proberen en je weet het!

Bewerkt (2 oktober 2013 22:26)

bart9904

bart9904

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 114
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2013
  • 12:47

Bedankt! Cache is verwijdert.

jet.drumt

jet.drumt

• Lid sinds 17 juli 2016
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2016
  • 14:18

Als je je cache hebt verwijderd en dan klik je bij een app op wachtwoord vergeten kan die hem  dan nog wel terug vinden of niet?

Bewerkt (17 juli 2016 14:19)

J

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren