Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

longwood

longwood

• Lid sinds 01 januari 2013
  • Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 4 september 2013
  • 18:57

Ik heb het volgende probleem al op diverse fora aangekaart, zonder echter een oplossing te krijgen.
Krijgt u ook wel eens mailtjes van iemand doorgestuurd met e-mailadressen van degene(n) die de oorspronkelijke mail heeft verstuurd ?
Vanwege privacy haal ik deze gegevens altijd weg als ik een mail van iemand doorstuur, want onder Windows is dit geen probleem zowel bij Outlook als Gmail, dus aan die programma's kan het niet liggen.
Simpel de tekst aanklikken en verwijderen of knippen kiezen en weg zijn de gegevens van de oorspronkelijke verzender.

Echter op mijn tablet of smartphone (Samsung onder Android) lukt dit niet, ook niet bij Gmail en andere mailprogramma's.
Doorsturen gaat natuurlijk wel, maar het verwijderen van de gegevens van de oorspronkelijke verzender lukt niet !!!!
Je kan de tekst/gegevens wel kiezen/selekteren maar er is géén commando verwijderen/knippen voor handen.
Er is een mogelijkheid om te kiezen voor “Online bewerken” en dan kunnen inderdaad de gegevens worden verwijderd, maar in de hele tekst van de mail wordt elke regel voor af gegaan door het teken < en als er ook nog een afbeelding in de mail is opgenomen is deze verdwenen !!
Ik heb inmiddels diverse mailprogramma's (Maildroid, Kaiten Mail, K9-mail, Aqua Mail, mailprogramma van Android enz) hierop getest, maar zonder resultaat.

Iemand kwam ooit met het idee om de oorspronkelijke mail te kopieeren en dit weer te plakken in een nieuwe mail, maar dit lijkt mij in deze tijd van tablet, smartphones en pc's een prehistorische oplossing, terwijl dit ook niet altijd lukt als er eventueel afbeeldingen/foto's in de mail zijn opgenomen.

Ik kan mij niet voorstellen dat iedereen de mail van een ander gaat doorsturen met de gegevens van de oorspronkelijke verzender er op mede gezien de privacy.
Ook via Samsung en Android krijg ik geen antwoord/reactie, dus weet iemand de oplossing !!??!!??

Coolio

Coolio

• Lid sinds 11 november 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 11 november 2014
  • 16:07

Hey beste, ik heb ook hetzelfde voor als u met het knippen ( ik web geen idee hoe ) in een email en het willen verwijderen van gegevens en /of namen.
Heb je daar ooit een antwoord op gekregen dan want ik zou graag deze bewerking kunnen uitvoeren.
Mvg Coolio

Mike994

Mike994

• Lid sinds 24 juni 2015
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2015
  • 19:24

Inderdaad… Zelf ben ik pas begonnen met een tablet en stuurde een bericht door. Het is niet, of alleen via een complexe handeling, mogelijk de oorspronkele afzender te verwijderen. Binnen outlook op de pc is dat in een simpele handeling e voorkomen.
Maar goed, we hebben te maken met Gmail,,, tamelijk gebruikersonviendelijk en op punten knap onduidelijk. Helaas.

=

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1081
  • Reputatie 10
  • 18 juli 2015
  • 21:10

Ik gebruik niet de Gmail app maar de standaard TW e-mail app en daarin alle mail accounts, inclusief Gmail. Ik kan bij doorzenden van e-mails de gegevens van het oorspronkelijk bericht gewoon aanpassen en ook de gegevens van afzenders gewoon verwijderen…

Wellicht is het gebruik van ander app dan Gmail een optie.

Praat hier wel over een Samsung.

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren