Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Duke_Towner

Duke_Towner

• Lid sinds 23 juni 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 23 juni 2010
  • 17:42

Beste mensen,

Ik ben misschien van plan binnenkort een android toestel te kopen, namelijk de samsung spica of de htc wildfire. Echt veel sms en bellen doe ik er niet mee, daarom lijkt me een abonnement nemen niet zo verstandig. Mijn vraag is of ik zo'n toestel ook als prepaid kan gebruiken als ik hem simlockvrij zonder abbo koop? En zijn er ook anderen hier die android gebruiken zonder abonnement?

Ik heb gelezen dat android veel contact maakt met internet, maar op de meeste plekken waar ik kom is er wifi beschikbaar waar ik op kan. Dit moet toch geen probleem zijn om kosteloos hier op te kunnen internetten?

gr.
Duke

Bewerkt (22 april 2013 12:26)
Nolimits

Nolimits

• Lid sinds 21 maart 2010
  • Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 23 juni 2010
  • 18:42

Je kan inderdaad op wifi kosteloos internetten.
Echter moet je wel je 3G/HSDPA verbinding uitzetten,dus je telefoon alleen verbinding laten maken met het standaard lowspeed netwerk wat 2G heet.

Weet je wat het probleem is,elke app die je download en installeert maakt ongemerkt verbinding met internet(om te checken voor updates van de app,om je locatie te bepalen,en noem maar op),ook als je niet bij wifi in de buurt bent.

MartijnGP

MartijnGP

• Lid sinds 12 maart 2010
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 23 juni 2010
  • 23:12

Dit is niet waar. Je kunt mobile data helemaal uitzetten. Desnoods sloop je de APN er nog uit ook.

Je kunt Android gewoon met prepaid gebruiken, natuurlijk. Echter valt die WiFi dekking in de praktijk vies tegen. Ik raad het altijd sterk af om geen mobile data connectie te hebben op een Android toestel. Dan heeft Android ook niet bijzonder veel zin meer namelijk.

Doctor_Evil

Doctor_Evil

• Lid sinds 22 juni 2010
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2010
  • 07:47

MartijnGP;25184
Dit is niet waar. Je kunt mobile data helemaal uitzetten. Desnoods sloop je de APN er nog uit ook.

Je kunt Android gewoon met prepaid gebruiken, natuurlijk. Echter valt die WiFi dekking in de praktijk vies tegen. Ik raad het altijd sterk af om geen mobile data connectie te hebben op een Android toestel. Dan heeft Android ook niet bijzonder veel zin meer namelijk.

KUn je mij dit uitleggen Martijn ? houd dit in dat de android aplcaties niet via wifi binnen te slepen zijn ???
Of heb ik het nu mis ???

Nolimits

Nolimits

• Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2010
  • 08:57

Natuurlijk kun je apps wel via wifi binnenslepen.
Alleen de functionaliteit van sommige apps komt niet tot zijn recht via wifi.

rogier

rogier

• Lid sinds 24 juni 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2010
  • 09:10

In jouw geval raad ik dan aan een Vodafone prepaid te gebruiken. Dan heb je voor €9,50 per maand (nu zelfs tijdelijk voor de helft) internet via 3G met hoge snelheid.

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 24 juni 2010
  • 10:58

Nolimits;25199
Alleen de functionaliteit van sommige apps komt niet tot zijn recht via wifi.
Niet iedereen gebruikt de 3G functionaliteit. Ik vind het een beetje onzinnig om iemand een data abo in de maag te splitsen als'ie zelf aan aangeeft dat niet te willen. Dan benut je misschien niet alle mogelijkheden die je telefoon biedt, maar ik maak me sterk dat er niemand is die daadwerkelijk alle mogelijkheden ook daadwerkelijk gebruikt.

Nolimits

Nolimits

• Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2010
  • 00:50

Hoho,ik splits niemand iets in de maag.
Ik wil alleen even aangeven,dat het prepaid tegoed snel op zal zijn als er toevallig in een enthousiaste bui een app data staat te gebruiken.
Dat is natuurlijk altijd een risico.

Doctor_Evil

Doctor_Evil

• Lid sinds 22 juni 2010
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2010
  • 08:40

Nolimits;25293
Hoho,ik splits niemand iets in de maag.
Ik wil alleen even aangeven,dat het prepaid tegoed snel op zal zijn als er toevallig in een enthousiaste bui een app data staat te gebruiken.
Dat is natuurlijk altijd een risico.

Hoi NO LImit
Sorry dat ik je niet helemaal begrijp maar ik ga mijn nieuwe toestel ook met prepaid gebruiken.
Dus twee vragen aan jou.
In een eerdere alina stel je dat als je apps via wifi binnen haalt niet elke ap goed tot zijn recht komt (wat bedoel je hier precies mee?)
IK ben nieuw hier en het android besturingssysteem zal voor mij nieuw worden ben zelf nu nog een htc p3300 gebruiker met windows mobile 5 nog.
Verder vertel je dat apps in een enthousiaste bui data staan te verbruiken je daar niet vrolijk van wordt volg het even niet hebben die apps een continu verbinding nodig met internet dan als ik de 3 g verbinding uit zet en niet gewoon via wifi laat lopen is het toch ook goed ?
Zeg het me aljeblieft als ik het mis heb hoor lijkt me vrij belangerijk om te weten

Groeten

Doc

Nolimits

Nolimits

• Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2010
  • 10:18

Doctor Evil;25299
Hoi NO LImit
Sorry dat ik je niet helemaal begrijp maar ik ga mijn nieuwe toestel ook met prepaid gebruiken.
Dus twee vragen aan jou.
In een eerdere alina stel je dat als je apps via wifi binnen haalt niet elke ap goed tot zijn recht komt (wat bedoel je hier precies mee?)
IK ben nieuw hier en het android besturingssysteem zal voor mij nieuw worden ben zelf nu nog een htc p3300 gebruiker met windows mobile 5 nog.
Verder vertel je dat apps in een enthousiaste bui data staan te verbruiken je daar niet vrolijk van wordt volg het even niet hebben die apps een continu verbinding nodig met internet dan als ik de 3 g verbinding uit zet en niet gewoon via wifi laat lopen is het toch ook goed ?
Zeg het me aljeblieft als ik het mis heb hoor lijkt me vrij belangerijk om te weten

Groeten

Doc

1. Via wifi kun je alle apps binnenhalen die je maar wilt.Dat staat dus los van de functionaliteiten.
Functionaliteiten van een app werken perfekt ook via wifi…dus dan kun je de app ook volledig gebruiken.
Verder bedoel ik als bijv. een app je locatie bepaald(waar vele apps op gebasseerd zijn),en je bent niet in de buurt van een wifipunt,zorg dan dat je
phone de locatie niet bepaald via je provider.Dit zal dus je prepaid tegoed opvreten.Het om de zoveel tijd checken van je mail,gaat natuurlijk perfekt via
wifi,maar vergeet dan niet deze connectie uit te zetten als je geen wifi in de buurt hebt.
Kortom,je moet er steeds aan denken of je data via de provider loopt of via wifi.Vind ik altijd zo'n onzekere factor…maar kan aan mij liggen.

2.Met die enthousiaste bui bedoel ik,dat je op de market aan het snuffelen bent…je ziet een app en je denkt gelijk…yes,dat lijkt me handig.Je installeert
hem,maar denk er verder niet bij na dat hij in de achtergrond data gebruikt.(Hoewel dit wel aangegeven wordt tijdens installeren).

Resumerend,als je via wifi zit is er uiteraard niks aan de hand.
Gewoon doen,Android is een super besturing waarvan ik weet dat ik daar niet snel vanaf zal stappen.

Zo,ik hoop dat ik het een beetje recht heb kunnen breien.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren