Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

daniel123

daniel123

• Lid sinds 03 mei 2013
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2013
  • 22:31

Hey,

ik lees net op nu.nl dat de garantie op je smartphone niet kan vervallen als je hem hebt geroot/gejailbreakt.
Maar is dit ook waar? want ik ben erover aan het denken om mijn nieuwe Ace 2 te rooten maar ik twijfel erover om het tedoen omdat ik bang bent dat er iets gebeurt met mijn toestel of garantie.

Hier is de link naar het bericht http://www.nu.nl/tech/3414159/garantie-smartphone-moet-blijven-jailbreak-of-root.html

Bewerkt (3 mei 2013 22:31)
AndroidGeert

AndroidGeert

• Lid sinds 09 november 2011
  • Berichten 1693
  • Reputatie 20
  • 4 mei 2013
  • 00:15

Volgensmij is dit inderdaad zo.

Ik heb het artikel (nog) niet gelezen, maar als je geroote telefoon kapot gaat. Bijvoorbeeld je scherm kapot door het laten vallen, dan komt dit niet door het rooten. (Alleen is dit een voorbeeld die niet onder de garantie valt)

Wel als je telefoon oververhit word door het overklokken van je telefoon door rooten, dan heb je geen garantie.

Geert

Bewerkt (4 mei 2013 00:15)

Telefoons:
- OnePlus One
- OnePlus Two

daniel123

daniel123

• Lid sinds 03 mei 2013
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2013
  • 01:24

raad jij het ook aan om te rooten? of zou ik het nu nog laten omdat ik net een nieuwe heb en nog geen android ervaring verder heb?

Bewerkt (4 mei 2013 01:24)
niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2013
  • 06:43

Ligt er een beetje aan waarom je wilt rooten? Op zich is het tegenwoordig een peuleschil voor de meeste telefoons. Ik had de htc one, 1,5 uur in huis, (ondertussen batterij geladen) en kon het toen gewoon niet laten om hem te rooten.

In het verleden mijn desireZ 2 x geroot in reparatie gehad, 1x bij kpn repair centre en 1x bij HTC zelf en er werd niet moeilijk gedaan

Bewerkt (4 mei 2013 06:43)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6212
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 4 mei 2013
  • 09:26

Geen vraag over Android Applicaties aangezien root geen app is, daarom verplaatst naar Algemene vragen over Android

Bewerkt (4 mei 2013 09:26)
Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 4 mei 2013
  • 14:20

Ik heb een tipje gestuurd naar de redactie via contact om deze op de homepagina te zetten..

Ik vind het wel een interessante melding dat gemaakt word en ben benieuwd wat men er mee gaat doen

Bewerkt (4 mei 2013 14:20)
daniel123

daniel123

• Lid sinds 03 mei 2013
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2013
  • 16:42

nou ik wil gewoon rooten voor de dingen die je extra krijgt zegmaar maar niet om helemaal in het toestel te duiken en er van alles aan te veranderen als je snapt wat ik bedoel, zoals het toestel sneller laten reageren etc. want hij is al snel genoeg (vind ik dan haha)

Bewerkt (4 mei 2013 16:42)
Millman7

Millman7

• Lid sinds 22 september 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2013
  • 18:22

daniel123
nou ik wil gewoon rooten voor de dingen die je extra krijgt zegmaar maar niet om helemaal in het toestel te duiken en er van alles aan te veranderen als je snapt wat ik bedoel, zoals het toestel sneller laten reageren etc. want hij is al snel genoeg (vind ik dan haha)

De telefoon bevat een soort digitaal watermerk, deze wordt weggehaald op het moment dat je hem root, garantie vervalt alleen wat betreft software. Dus als er iets niets meer werkt naar behoren in je software dan gaan ze er niets aan doen. Scherm kapot? fysieke knoppen kapot? Daar doen ze niet moeilijk mee.

psybi

psybi

• Lid sinds 22 juli 2010
  • Berichten 329
  • Reputatie 50
  • 9 juni 2013
  • 14:16

Millman7
daniel123

De telefoon bevat een soort digitaal watermerk, deze wordt weggehaald op het moment dat je hem root, garantie vervalt alleen wat betreft software. Dus als er iets niets meer werkt naar behoren in je software dan gaan ze er niets aan doen. Scherm kapot? fysieke knoppen kapot? Daar doen ze niet moeilijk mee.

Ik had een probleem een ingebrand toetsenbord op me Nexus one (zag het toetsenbord dus ook als die niet open stond), HTC gebeld en die zeiden dat mijn totale garantie was vervallen doordat ik mijn telefoon geroot had en dat ik hem niet op “mocht” sturen.
Achteraf had ik er waarschijnlijk moeilijker over moeten doen, maar vind het wel een slechte zaak.

Bewerkt (9 juni 2013 14:17)
Millman7

Millman7

• Lid sinds 22 september 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2013
  • 12:03

psybi
Millman7
daniel123

Ik had een probleem een ingebrand toetsenbord op me Nexus one (zag het toetsenbord dus ook als die niet open stond), HTC gebeld en die zeiden dat mijn totale garantie was vervallen doordat ik mijn telefoon geroot had en dat ik hem niet op “mocht” sturen.
Achteraf had ik er waarschijnlijk moeilijker over moeten doen, maar vind het wel een slechte zaak.

is het zeker, maar dit probleem was gedeeltelijk software en hardware dus ze sporen je zo makkelijk genoeg aan dat het aan je root lag, wat overigens flauw is

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren