Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

thijsje77

thijsje77

• Lid sinds 19 april 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 19 april 2013
  • 23:42

Beste forum gebruiker,

Ik ben erg gecharmeerd van de specs van de Samsung S4 die aankomende is. Maar is zit toch wel met een aantal grote vraagtekens waar ik tot nu toe op het www nog geen duidelijk antwoord op heb kunnen vinden.

Thuis maak ik gebruik van een laptop waarop Outlook 2010 draait.
Er wordt gebruik gemaakt van 8 e-mail adressen (pop3), 4 agenda's en uiteraard de contactpersonen. Alles zonder problemen tot nu toe, ook een fijne samenwerking met mijn iPhone 4 op dit moment.

Nu mag ik mijn abbo verlengen en zou graag de S4 aanschaffen.

Is het mogelijk om gewoon mijn Outlook 2010 te blijven gebruiken en daarnaast net als nu mijn mail ook op de S4 te krijgen, de agenda in 2 richtingverkeer te kunnen gebruiken en gebruik te kunnen maken van de contactpersonen welke in Outlook staan ?
Ik weet dat ik een google account moet hebben bij een Android toestel, dit heb ik wel maar ik wil geen gebruik maken van GMAIL of online mijn agenda en mail beheren. Outlook heeft toch gewoon superieure mogelijkheden om mail in mappen te bewaren, te archieveren etc etc.

Is er iemand die mij een antwoord hier op kan geven zodat mijn besluit genomen kan worden in de komende week zodat ik hopelijk aan het einde van de maand ook een happy android user wordt?

Bewerkt (21 mei 2013 09:54)
Patt_e

Patt_e

• Lid sinds 24 juli 2010
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 20 april 2013
  • 01:41

Ligt er grotendeels aan of je email adressen gebruikt zoals email@naambedrijf.nl of email adressen van Windows zoals hotmail en Live mail.

Outlook heeft net een update kregen op Android en werkt nu stukken beter. Contacten kunnen automatisch in je contactenlijst worden gesynchroniseerd en dat geldt ook voor agenda's.

Als je mail adressen gebuikt van bijvoorbeeld een bedrijf website dan kan je de Outlook app niet gebuiken.

Zelf heb ik ook bedrijfs mail adressen dus gebuik de standaard email app van Google.
Zover ik het weet ondersteund deze helaas geen synchronisatie van contacten of agenda's.

Ik weet zeker dat hier wel third-party apps voor zijn. Iemand anders zou mij daarbij even moeten aanvullen

HTC Desire => Verkocht
Xperia Mini Pro => AOKP 4.1
Galaxy Nexus = > RIP
Galaxy S3 => Verkocht
Nexus 7 => RIP
Nexus 7 '13 => Dirty Unicorns 5.1.1
Nexus 5 => Dirty Unicorns 5.1.1

thijsje77

thijsje77

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 20 april 2013
  • 07:18

Patt_e;401168
Ligt er grotendeels aan of je email adressen gebruikt zoals email@naambedrijf.nl of email adressen van Windows zoals hotmail en Live mail.

Outlook heeft net een update kregen op Android en werkt nu stukken beter. Contacten kunnen automatisch in je contactenlijst worden gesynchroniseerd en dat geldt ook voor agenda's.

Als je mail adressen gebuikt van bijvoorbeeld een bedrijf website dan kan je de Outlook app niet gebuiken.

Zelf heb ik ook bedrijfs mail adressen dus gebuik de standaard email app van Google.
Zover ik het weet ondersteund deze helaas geen synchronisatie van contacten of agenda's.

Ik weet zeker dat hier wel third-party apps voor zijn. Iemand anders zou mij daarbij even moeten aanvullen

Ik maak idd gebruik van mailadressen van mijn eigen domeinnaam, dus dat gaat lastig worden?

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1429
  • Reputatie 70
  • 20 april 2013
  • 09:36

thijsje77;401172
Ik maak idd gebruik van mailadressen van mijn eigen domeinnaam, dus dat gaat lastig worden?

Dat hoeft niet: je kunt ze (net als ik doe) via een gmail adres laten lopen, dan syncen ze prima. Ik heb al mijn mailadressen in mijn gmail geimporteerd en nu krijg ik de mail op de pc via Outlook en die wordt dan ook doorgestuurd naar gMail die het weer keurig synct met mijn Samsung. Je kunt ook gewoon antwoorden met de emailnaam waarnaar het verstuurd was. Werkt prima.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

thijsje77

thijsje77

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 20 april 2013
  • 09:45

Tucker;401188
Dat hoeft niet: je kunt ze (net als ik doe) via een gmail adres laten lopen, dan syncen ze prima. Ik heb al mijn mailadressen in mijn gmail geimporteerd en nu krijg ik de mail op de pc via Outlook en die wordt dan ook doorgestuurd naar gMail die het weer keurig synct met mijn Samsung. Je kunt ook gewoon antwoorden met de emailnaam waarnaar het verstuurd was. Werkt prima.

Maar hoe ga ik dat allemaal vlotjes instellen? Ik moet zeggen de uitleg bij Google is ook niet altijd even duidelijk. Ik krijg nu bijvoorbeeld mijn Outlook agenda ook niet synchroon met Google Agenda. Grrrrr. Dan werkt het op de iphone nu allemaal wel erg makkelijk. Maar ik wil niet opgeven, de specs van de S4 staan me echt wel aan dus ik ben naarstig op zoek naar een oplossing zodat ik het straks allemaal werkzaam krijg.

daantje69

daantje69

• Lid sinds 03 juli 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2013
  • 19:04

thijsje77
Tucker;401188

Maar hoe ga ik dat allemaal vlotjes instellen? Ik moet zeggen de uitleg bij Google is ook niet altijd even duidelijk. Ik krijg nu bijvoorbeeld mijn Outlook agenda ook niet synchroon met Google Agenda. Grrrrr. Dan werkt het op de iphone nu allemaal wel erg makkelijk. Maar ik wil niet opgeven, de specs van de S4 staan me echt wel aan dus ik ben naarstig op zoek naar een oplossing zodat ik het straks allemaal werkzaam krijg.

Hallo,

Ben je er al achter hoe eea werkt? Ik ben altijd Iphone gebruiker geweest en sinds paar maanden Samsung S4.
Heb in Outlook (hotmail) verschillende mappen waar dus rechtstreeks mail in komt, deze mappen worden niet gesynch.grrrrrrrrrr
HELP

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 7 augustus 2013
  • 21:13

Ik heb op mijn S4 gewoon twee exchange accounts + twee imap accounts in de standaard mailapp
Werkt perfect.

daantje69

daantje69

• Lid sinds 03 juli 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2013
  • 21:33

jwhoutepen
Ik heb op mijn S4 gewoon twee exchange accounts + twee imap accounts in de standaard mailapp
Werkt perfect.

dus met geen ene mogelijkheid kan ik met een hotmail account afzonderlijke mappen synchroniseren hier??????
Ik moet ze via gmail laten lopen?
En hoe doe ik dat?

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 7 augustus 2013
  • 22:48

daantje69
jwhoutepen
Werkt perfect.

dus met geen ene mogelijkheid kan ik met een hotmail account afzonderlijke mappen synchroniseren hier??????
Ik moet ze via gmail laten lopen?
En hoe doe ik dat?

Over een hotmail account heb ik het niet gehad. Wel heb ik even voor je gekeken en de outlook.com app geïnstalleerd. Vervolgens via de laptop een extra map aangemaakt, en vervolgens geconstateerd dat deze map er op de telefoon niet bij komt. Slechte zaak….
Ik werk eerlijk gezegd nauwelijks met outlook.com, hotmail of gmail dus over de ‘via gmail’ oplossing kan ik je helaas weinig vertellen, maar anderen zullen daar wel mee komen neem ik aan.

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1429
  • Reputatie 70
  • 8 augustus 2013
  • 10:09

In Gmail kan je andere emailaccounts toevoegen, je krijgt dan de emailsvan die accounts ook in je Gmail. Ik ben niet in de buurt van de pc dus ik kan het niet echt uitleggen, maar het wijst zich waarschijnlijk vanzelf als je op de pc in Gmail naar instellingen gaat (of anders even Googlen als je er niet uit komt). Emails vanuit andere accounts die je niet belangrijk genoeg vind om ook op je mobiel te krijgen kan je filteren zodat je die alleen nog op het oorspronkelijke account ontvangt.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren