Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

  • POCO X3

  • Google Pixel 5

  • Google Pixel 4a

  • OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Muhtar

Muhtar

  • Lid sinds 22 september 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • #1
  • 25 januari 2013
  • 18:12

Hallo allen,

sinds vanmiddag kan ik de app Play Store niet openen. Telefoon sluit dan de app onmiddelijk af en krijg de melding “Het proces com.google.process.gapps is gestopt”.

Heb de S3 al een paar keer uit en aangezet inclusief accu eruit gehaald, maar het haalt niks uit.

Gaat om een S3, voor de rest origineel allemaal.


Ik hoor het graag.

Gr.

Bewerkt (24 april 2013 16:12)
Sander_M

Sander_M

  • Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • #2
  • 25 januari 2013
  • 18:52

Instellingen>apps> dan de Play store zoeken en gegevens wissen al geprobeerd?

Bewerkt (24 april 2013 16:12)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Muhtar

Muhtar

  • Lid sinds 22 september 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • #3
  • 25 januari 2013
  • 18:56

Sander M,

Top antwoord. Bedankt.

Play Store doet het weer.

Bewerkt (24 april 2013 16:12)
Sander_M

Sander_M

  • Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • #4
  • 25 januari 2013
  • 19:08

Mooi!

Bedankt voor de rep, maar het is negatieve ipv positief haha

Bewerkt (24 april 2013 16:12)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Muhtar

Muhtar

  • Lid sinds 22 september 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • #5
  • 28 januari 2013
  • 01:55

Sander M;377238
Mooi!

Bedankt voor de rep, maar het is negatieve ipv positief haha

Dat was dus zeker niet de bedoeling :shy:

Maar het probleem blijft zich voordoen. Zelfs na het wissen van de gegevens. Heb zelfs de update van de playstore verwijdert.

Kan nu dus helemaal niks meer met de playstore

Bewerkt (28 januari 2013 01:55)
Het_ratje

Het_ratje

  • Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • #6
  • 28 januari 2013
  • 09:42

Wellicht een factoryreset proberen?

Bewerkt (24 april 2013 16:12)
Muhtar

Muhtar

  • Lid sinds 22 september 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • #7
  • 28 januari 2013
  • 10:20

Het ratje;377810
Wellicht een factoryreset proberen?


Verlies ik dan geen data zoals media en contacten?

Bewerkt (24 april 2013 16:12)
Rob3rt

Rob3rt

  • Lid sinds 21 december 2012
  • Berichten 72
  • Reputatie 0
  • #8
  • 28 januari 2013
  • 23:35

Probeer dit eens: [URL="http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1777675"]FC com.google.process.gapps - xda-developers[/URL] (bericht #6) Een tijdje geleden kreeg ik dezelfde melding, en dat was de oplossing.

Bewerkt (21 mei 2013 13:36)
Muhtar

Muhtar

  • Lid sinds 22 september 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • #9
  • 29 januari 2013
  • 01:33

Rob3rt;378004
Probeer dit eens: FC com.google.process.gapps - xda-developers (bericht #6)
Een tijdje geleden kreeg ik dezelfde melding, en dat was de oplossing.

Hallo Rob3rt,

ik heb gedaan wat er in de post stond, maar ook dit werkt bij mij niet.o_O

Net na het maken van een Google account kreeg ik weer dezelfde fout melding.

Ik heb voor de rest geen gekke dingen mee gedaan of gedownload.


Gr.

———- Update van bericht ———-

Toch maar een factory reset gedaan!

En nu ik dit type kom ik er achter dat ik hoogstwaarschijnlijk ook mijn contacten kwijt ben. SD kaart heb ik er al uit voor het geval dat…

———- Update van bericht ———-

Pieuuwww!!

Al mijn contacten staan er nog in.

Play Store doet het weer en zo straks maar aan de slag om al mijn apps op mijn telefoon te zetten.

Blijkbaar is dan een FactoryReset het einge wat werkt.

Iedereen bedankt voor de antwoorden.

Gr.

Bewerkt (2 juli 2013 12:16)
laulauu

laulauu

  • Lid sinds 04 juni 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • #10
  • 4 juni 2013
  • 17:46

Misschien een beetje laat, maar voor de gene die nu nog hetzelfde probleem hebben, ik heb de oplossing. Werkte bij mij en ook bij vrienden van mij. Het is echt heel gemakkelijk:
-ga naar je instellingen;
-klik op applicatiebeheer;
-ga naar alles (veeg twee keer naar links);
-scrol helemaal naar beneden, klik op ‘downloads’;
-klik erop en klik op ‘aanzetten’;

tadaaaa!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren