Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Pl4y0r

Pl4y0r

• Lid sinds 27 december 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 27 december 2012
  • 16:13

Beste mensen,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Samsung Galaxy Note 2.

Daar ik vaak in de auto zit, gebruik ik mijn telefoon tevens als navigatie en muziekspeler.H
Het geluid gaat via een bluetooth adapter (Belkin Aircast) over mijn speakers.

Hiervoor moet ik wel mijn radio op de AUX stand hebben staan.
Echter als ik de radio functie wil gebruiken, krijg ik het tot op heden niet voor elkaar het geluid over mijn speakers te krijgen.

Ik weet dat de koptelefoon aangesloten moet zijn om de frequinties te ontvangen.
Maar het moet toch mogelijk zijn om het audio signaal over de speakers te laten lopen??

Weet iemand of daar een oplossing voor is?

In antwoord verblijf ik.

Groeten,

Bewerkt (24 april 2013 16:04)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 27 december 2012
  • 16:33

aux mannelijk naar mannelijk kabeltje?

Pl4y0r

Pl4y0r

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 27 december 2012
  • 16:40

Beste redbulletnl,

Ik maak gebruik van de Belkin Aircast.
Mijn AUX is hiermee al in gebruik.

Al mijn audio zou dus via de AUX moeten lopen behalve mijn radio.
Ik heb juist een bluetooth adapter om geen irritante kabels in mijn auto te hebben.

JHS_NL

JHS_NL

• Lid sinds 21 januari 2011
  • Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 27 december 2012
  • 23:14

Ik denk dat het probleem wel eens kan zijn dat dit apparaat alleen dient voor het gebruik als headset. Ga eens naar je bluetooth instellingen –> klik op de belkin aircast en houd deze even ingedrukt. Je krijgt nu 3 mogelijkheden kies hier van “opties”. Hier zie je de profielen die gepaired zijn.

Staat hier bij zowel Telefoon als Media een vinkje? Is het antwoord nee dan zit je probleem hierin. Moet je ze beide aanvinken en dan zou het moeten werken. Ik heb dit wel eens gehad bij mijn autoradio via bluetooth.

Telefoon(s): Xiaomi Mi Mix 2s
Tablet: NVIDIA Shield K1
Android TV: NVIDIA Shield TV

Website:
http://www.joostslager.nl

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 28 december 2012
  • 10:17

Je bedrade koptelefoon dient als antenne voor de FM radio. Daarom moet je dat ding ingeplugd hebben om radio te kunnen ontvangen. Het radio-signaal is niet digitaal maar wordt meestal direct vanuit de hardware naar een versterker geleidt. Het signaal kan dus niet via bluetooth nog eens verzonden worden.

Wat je wel kan proberen is een internet radio stream te redirecten naar bluetooth (maar dat kost wel dataverkeer!). Download daarvoor een bijvoorbeeld iets als TuneIn Radio en koppel de telefoon als muziekspeler.

Roywall.e

Roywall.e

• Lid sinds 05 augustus 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 29 december 2012
  • 17:13

Download eens en programma als Tunin en speel op die manier je radio via de bluetooth af. Dan stuur je dus alle geluid via je telefoon.
Ik zelf een Sony radio met bluetooth zodat ik alle audio via mijn speakers kan sturen. Dus dat kan jij ook.

Bewerkt (24 april 2013 16:05)
Pl4y0r

Pl4y0r

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 30 december 2012
  • 00:33

Marvin;369254
Je bedrade koptelefoon dient als antenne voor de FM radio. Daarom moet je dat ding ingeplugd hebben om radio te kunnen ontvangen. Het radio-signaal is niet digitaal maar wordt meestal direct vanuit de hardware naar een versterker geleidt. Het signaal kan dus niet via bluetooth nog eens verzonden worden.

Wat je wel kan proberen is een internet radio stream te redirecten naar bluetooth (maar dat kost wel dataverkeer!). Download daarvoor een bijvoorbeeld iets als TuneIn Radio en koppel de telefoon als muziekspeler.

Ik weet dat de bedrade kabel ingeplugged moet zijn om het radio signaal op te vangen.
Wat ik dan apart vind, is dat het geluid wel over mijn koptelefoon en telefoonspeaker af kan spelen, maar niet via mijn bluethooth headset.

Daar ik een onbeperkt internetbundel heb, is internetradio een optie. alleen uit ervaring met o.a. Spotify valt de verbinding om de haverklap weg.

Bewerkt (24 april 2013 16:05)
  • Lid sinds 09 juni 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 30 april 2017
  • 17:49

Het makkelijkste als de radio Bluetooth heeft. Gewoon de radio op Bluetooth audio en verbinden van de radio en de telefoon.
Wil je de radio functie gebruiken en navigatie info over de radio, dan moet je op je telefoon nog even de app AudioBT Plus installieren.

• Lid sinds 09 juni 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 30 april 2017
  • 17:52

Ik heb zelf note 4 en jvc Radio. Werkt prima radio automatisch zacht en navigatie info luid en duidelijk

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6582
  • Reputatie 250
  • 30 april 2017
  • 19:42

Zet er een Chromecast in werkt ook prima.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren