Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Nillow

Nillow

• Lid sinds 21 november 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 21 november 2012
  • 21:11

Beste forumleden,

Vandaag probeerde ik iets uit te zoeken waar ik niet uit kwam. Vroeger (voordat Android uberhaupt bestond) had ik de makkelijke mogelijkheid om in mijn telefoonlijst groepen aan te maken. Dat scheelde me een hoop gezoek. Zo had ik meerdere banen waarvan ik bijvoorbeeld de collega's ingedeeld had naar het bedrijf waarin ze werkten.

In Android (Jelly Bean) zie ik deze functie niet. Volgens mij heeft het overigens wel in een oudere versie nog gezeten, maar dat terzijde.

Omdat ik toevallig ook vandaag moest oplossen dat ik allemaal dubbele namen in mijn lijsten had, kwam ik ook op Google Contacts terecht. Ik vond dat wel makkelijk. Ik kan alle dubbelen er uit halen, mijn namen bewerken en tevens had ik de mogelijkheid tot het aanmaken van groepen. Als ik mijn mobiel vervolgens synchroniseer, komen deze groepen helaas niet in mijn telefoonlijst te staan.

Weet iemand of hier een oplossing voor bestaat of dat er misschien een andere manier is om mijn contacten in groepen te verdelen? Het zou voor mij erg makkelijk wezen en ik zou de beantwoorder van mijn prangende vraag dan ook eeuwig dankbaar zijn.

Groet,

Nils

Bewerkt (24 april 2013 15:53)
Pindasmeer

Pindasmeer

• Lid sinds 08 november 2011
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 22 november 2012
  • 12:02

De groepen bestaan nog steeds in Android: start de losse ‘personen’ app eens en ga naar het meest linker tabblad!

Bewerkt (24 april 2013 15:54)
Nillow

Nillow

• Lid sinds 21 november 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 22 november 2012
  • 20:41

Dat klopt inderdaad. Zo ver was ik al gekomen. Maar als ik wil bellen, dus gewoon mijn ‘telefoonpictogram’ aanklik, komen die groepen verder niet in beeld. Je kan wel bijvoorbeeld favorieten aanmaken, maar dan zit ik straks met een lijst vol met favorieten. Ik zoek eigenlijk een manier om een beetje orde te scheppen en snel naar verschillende groepen te kunnen vanuit mijn bellijst.

Pindasmeer

Pindasmeer

• Lid sinds 08 november 2011
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 22 november 2012
  • 22:12

Aha, op die manier. Zoek de app exDialer eens op, deze app kan je voortaan gebruiken om mee te bellen (deze ondersteunt wel de groepen van je contacten).

JohnnyBoy59

JohnnyBoy59

• Lid sinds 07 maart 2012
  • Berichten 296
  • Reputatie 0
  • 22 november 2012
  • 22:17

Nillow;360427
Dat klopt inderdaad. Zo ver was ik al gekomen. Maar als ik wil bellen, dus gewoon mijn ‘telefoonpictogram’ aanklik, komen die groepen verder niet in beeld. Je kan wel bijvoorbeeld favorieten aanmaken, maar dan zit ik straks met een lijst vol met favorieten. Ik zoek eigenlijk een manier om een beetje orde te scheppen en snel naar verschillende groepen te kunnen vanuit mijn bellijst.

Even je bovenste balk met pictogrammen naar links schuiven, daar staat contacten rechts van je favorieten alleen verborgen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren