Naar content
Trending apps
  • Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch

• Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

• Bully: Anniversary Edition

• Paper Wings

• Pokémon GO

Trending smartphones
  • Huawei Mate 10 Pro

• Huawei Mate 10 Lite

• Google Pixel 2 XL

• Nokia 8

• LG V30

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

elbo

elbo

• Lid sinds 17 juli 2012
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 17 oktober 2012
  • 15:10

Vanmorgen waren er een aantal updates voor apps die ik geinstalleerd had, waaronder Wordfeud. Deze apps kon ik allemaal in 1 keer updaten wat betekend dat geen enkele app nieuwe rechten wil hebben.

Nou ben ik wel redelijk kritisch op welke rechten een app mag hebben, dus mijn galaxy s plus (op android 2.3) is geroot en ik heb LBE geinstalleerd.

Toen ik vanmorgen de geupdate wordfeud voor het eerst weer opstartte kreeg ik van LBE de melding dat wordfeud mijn positie wilde weten, met de vraag of ik dat wil toestaan.

Dat vond ik toch wel vreemd. Bij het updaten heeft wordfeud geen extra rechten gevraagd, en ook bij de instellingen - applicties beheren, staat de locatie permissie er niet bij. In LBE staat wel dat wordfeud de locatie wil opvragen.

Is LBE abuis of zit er wat fout in wordfeud (wel geprogrammeerd dat het de locatie opvraagd, maar de benodigde rechten niet goed geconfigureerd) en had Android wel ingegrepen als LBE dat al niet had gedaan. Of is dit een lek in Android en is het dus mogelijk dat je de locatie opvraagd zonder de rechten nodig te hebben?

Bewerkt (24 april 2013 15:42)
wicman

wicman

• Lid sinds 03 oktober 2010
  • Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 17 oktober 2012
  • 18:07

goeie, deze ga ik even volgen ben benieuwd naar de antwoorden.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 17 oktober 2012
  • 18:51

Het enkele feit dat je ze in één keer kunt updaten wil zeker niet zeggen dat ze geen nieuwe/aangepaste of sterk gewijzigde machtigingen willen. Dit is precies de reden dat ik geen groepen apps update. Wat je kunt doen is via instellingen–apps–gedownload–wordfeud– de laatste update verwijderen, dan kun je daarna checken of die locatievraag weg is.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

elbo

elbo

• Lid sinds 17 juli 2012
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2012
  • 08:42

Ik heb de vraag zowel bij de makers van LBE als wordfeud als bij Google zelf uitgezet. Kijken wat daar op terug komt.

@Peter-036 Als een app gewijzigde permissies heeft zou deze als handmatige update terug moeten komen in google play. Groepsupdate kan alleen bij apps met ongewijzigde permissies. Wordfeud heeft, volgens het manifest file, ongewijzigde permissies (En zover ik nu kan beoordelen wel gewijzigde code). Als een app met gewijzigde permissies toch in een groepsupdate staat is dat een bug in Android.

elbo

elbo

• Lid sinds 17 juli 2012
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2012
  • 10:22

Het zou me niets verbazen als het het zelfde is als op deze website is beschreven: Android App Unveils Loopholes In Permissions

Mijn vertrouwen in Android is weer een stuk gedaald in ieder geval (met de nadruk op weer!)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren