Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

  • Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

  • OnePlus 7T Pro

  • Nokia 7.2

  • Xiaomi Mi 9T Pro

  • Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Joopsloop

Joopsloop

  • Lid sinds 22 augustus 2012
  • Berichten 324
  • Reputatie 0
  • #1
  • 22 augustus 2012
  • 15:03

Beste allen;

Na bijna 2 jaar tot volle tevredenheid een nexus S te hebben gehad, heb ik het volgend probleem:

De Play Store werkt sinds gister niet meer. Als ik ik op het icoontje klik, gaat hij even laden en sluit dan af, zonder een foutmelding. Ik heb de chase geleegd, de update's verwijderd, de telefoon aan en uit gedaan. Niks helpt.

Het betreft dus een Samsung Nexus S, die helemaal origineel is.

Iemand enig idee?

Bewerkt (24 april 2013 15:27)
MrGlenneke

MrGlenneke

  • Lid sinds 28 april 2012
  • Berichten 233
  • Reputatie 0
  • #2
  • 22 augustus 2012
  • 19:36

Heb je ook al eens de gegevens gewist?

Bewerkt (24 april 2013 15:27)
Daisydees

Daisydees

  • Lid sinds 17 augustus 2011
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • #3
  • 22 augustus 2012
  • 20:57

Hej dat heb ik ook. Hij sluit telkens af en zegt Google Play geforceerd afsluiten. Ik heb niets bijzonders gedaan, gewoon de laatste update erop. Hoe krijg ik die eraf?

Kun je hem er helemaal afhalen en daarna er weer opnieuw opzetten? Hoe? Heeft dat zin?

Bewerkt (24 april 2013 15:27)
Peter-036

Peter-036

  • Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • #4
  • 22 augustus 2012
  • 21:00

Via instellingen - apps - alle - play store - en daar kun je dan de laatste (of alle) update(s) verwijderen.

Bewerkt (24 april 2013 15:27)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Joopsloop

Joopsloop

  • Lid sinds 22 augustus 2012
  • Berichten 324
  • Reputatie 0
  • #5
  • 23 augustus 2012
  • 09:59

MrGlenneke;333691
Heb je ook al eens de gegevens gewist?

Ja, heb ik gedaan.
Ik kan play store ook niet uninstallen.

Ik snap er helemaal niks van.. Vrees voor een fabrieksreset

Bewerkt (24 april 2013 15:27)
Arieblabla

Arieblabla

  • Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • #6
  • 24 augustus 2012
  • 20:53

factory reset is niet nodig. Ga naar instellingen, klik op apps beheren, klik op applicaties, klik op alle apps, scrol naar de google play store, klik erop, klik kop updates verwijderen. Start je telefoon opnieuw op. Open de play store en geef hem even de tijd om de updates weer op te halen. Nu zou hij het weer moeten doen. Succes ermee!

Bewerkt (24 april 2013 15:28)
Joopsloop

Joopsloop

  • Lid sinds 22 augustus 2012
  • Berichten 324
  • Reputatie 0
  • #7
  • 25 augustus 2012
  • 06:49

Had ik al gedaan, maar bedankt voor de tip :-)

Bewerkt (24 april 2013 15:28)
Joopsloop

Joopsloop

  • Lid sinds 22 augustus 2012
  • Berichten 324
  • Reputatie 0
  • #8
  • 25 augustus 2012
  • 11:20

Ik ga hem zo een fabrieksreset geven, me Gmail wil ook niet meer opstarten.

Bewerkt (24 april 2013 15:28)
Joopsloop

Joopsloop

  • Lid sinds 22 augustus 2012
  • Berichten 324
  • Reputatie 0
  • #9
  • 25 augustus 2012
  • 18:04

Reset uitgevoerd, alles werkt weer naar behoren

Bewerkt (24 april 2013 15:28)
NesLaVie

NesLaVie

  • Lid sinds 26 mei 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • #10
  • 26 mei 2013
  • 13:12

hoi,

Ik heb gedaan wat jij schreef (heb hetzelfde probleem nl.) maar wanneer ik Play Store bij alle applicaties aanklik, heb ik alleen de opties:

gedwongen stoppen“
”uitzetten“
”gegevens wissen“
”buffer leegmaken".

Bij het algemene applicatieoverzicht had ik ook Play Store staan en daar heb ik de updates wel kunnen verwijderen.

De Play Store versie die nu op mijn Samsung Galaxy S3 staat is 3.10.9 maar deze werkt dus niet.

Wanneer ik naar Play Store ga, krijg ik heel snel een melding maar voordat ik ook maar iets kan doen, verdwijnt die melding :-(

Kan nu dus helemaal niets meer downloaden. Market (oorspronkelijke Samsung app) is ook niet meer te vinden?

Google (agenda, mail, etc). werkt wel gewoon goed.

Heb je nog een tip?

Alvast bedankt! :-)

Arieblabla
factory reset is niet nodig. Ga naar instellingen, klik op apps beheren, klik op applicaties, klik op alle apps, scrol naar de google play store, klik erop, klik kop updates verwijderen. Start je telefoon opnieuw op. Open de play store en geef hem even de tijd om de updates weer op te halen. Nu zou hij het weer moeten doen. Succes ermee!


Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren