Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Lars_1808

Lars_1808

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 1230
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2012
  • 17:38

Mijn SGS is geroot en ik draai al geruime tijd ICS en daarvoor altijd custom GB.

Nu is het zo dat ik een aantal apps op mijn telefoon heb (niet specifiek voor ICS of GB) die ik ook op mijn tablet wil, dit gaat gemakkelijk via de play store door daar met mijn account in te loggen.
Alleen ik heb ook een aantal apps, betaalde, die mijn vriendin op haar SGS wil hebben.

Ik kan bij de .apk bestanden komen omdat ik geroot ben, ik gebruik hier Root Explorer voor en/of Solid Explorer.
Als ik dan het .apk bestand wil delen kan ik dat doen door het via GMail te mailen, alleen sluipt daar het probleem in.

Ik maak de mail aan, zet het bestand in de bijlage en verzend de mail, dit gaat allemaal goed alleen komt de mail aan zonder bijlage…..

Is er een app of een manier om dit op een makkelijke manier te delen?
Misschien via Whatsapp of gewoon via mail, maar dan wel op een manier dat je er zeker van ben dat het goed gaat :eek:!

Hoor graag jullie tips en tricks!

Thanks alvast

Bewerkt (24 april 2013 14:58)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 7 juni 2012
  • 18:08

Misschien denk ik wel erg slecht nu, maar zou google die apk's eruit filteren? Als je die apk's eerst naar je pc haalt en dan mailt uit je provider based mail?

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

gertjan411

gertjan411

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 570
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2012
  • 18:12

Zou je het niet via dropbox kunnen doen?

Lars_1808

Lars_1808

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 1230
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2012
  • 18:29

gertjan411;308489
Zou je het niet via dropbox kunnen doen?

Via dropbox zou een manier kunnen zijn, maar dan moet de ander voor die enkele keer een App moeten downloaden en een account aan maken.
Beetje omslachtig voor maar een paar apps, maar thanks voor het mee denken!

En of Google het tegenhoud…. Geen idee, zou stom zijn want het zijn natuurlijk gewoon apps uit de Playstore.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 7 juni 2012
  • 18:42

Ik sluit dit topic, want het is fraude gevoelig. Als je vriendin deze app wil, zal ze hem ook moeten aanschaffen. En kwaadwillenden kunnen als er een ‘oplossing’ komt dit gebruiken om betaalde apps te gaan verspreiden, wat uiteraard niet de bedoeling is en tegen de huisregels van AW ingaat.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren