Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Google Pixel 3 XL

• Nokia 9 PureView

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

MrBean14

MrBean14

• Lid sinds 10 juni 2010
  • Berichten 73
  • Reputatie 0
  • 23 april 2012
  • 17:55

Hoi allemaal,

ik heb al heel wat Android toestellen versleten en ben nog steeds erg tevreden. Op dit moment heb ik een Asus Transformer Prime gekocht waar ik SUPER tevreden van ben !

Helaas, als ik de Market, euh Google Play Store, ga zoeken naar applicaties, krijg ik heel dikwijls geen resultaat terug. Als ik het zelfde zoek op één van de andere toestellen, dan vind ik ze wel, dus ik weet dat de applicatie bestaat.

Als ik dan toch een bepaalde applicatie vind en op “installeren” klik, dan krijg ik de melding dat het item niet geïnstalleerd kan worden in het land ! Ik werk nochthans met dezelfde google ID, dus daar kan toch geen verschil in liggen ?

Als het eventueel aan het toestel zou liggen, wat moet ik dan veranderen om deze melding weg te krijgen ? En indien het niet aan het toestel ligt, wat kan ik dan doen ?

Groetjes en alvast bedankt,

Davy

Bewerkt (24 april 2013 14:41)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 23 april 2012
  • 18:48

Een ontwikkelaar dient zijn app zo te maken dat het meerdere scherm formaten ondersteund. Het kan zijn dat een minder kundige programmeur het niet goed voor elkaar heeft gekregen, en in het androidmanifest.xml bestand(instellingen bestand van een app, wat er ondersteund word) aangeeft dat hij het grote scherm niet wil ondersteunen. De Android Market, euh Play storezal de app dan niet laten zien.

Het enigste wat je hieraan kunt doen is een mail sturen naar de ontwikkelaar of hij wil kijken of hij de app kan verbeteren.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

MrBean14

MrBean14

• Lid sinds 10 juni 2010
  • Berichten 73
  • Reputatie 0
  • 23 april 2012
  • 21:30

Hey Sander,

bedankt voor je antwoord.
Kan je dan echter verklaren waarom ik ze wel kan zien op mijn Archos 101 tablet ?
Dat is toch ook een groter scherm ?

P.S. Ik vind de melding van “in jouw land” dan toch wel erg bizar ??

Groetjes,

Davy

MrBean14

MrBean14

• Lid sinds 10 juni 2010
  • Berichten 73
  • Reputatie 0
  • 23 april 2012
  • 22:41

Even een beeldje gemaakt van toch wel een erg bekende tool : Instagram:

4534

Groetjes,

Davy

Sander_M

Sander_M

• Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 23 april 2012
  • 23:01

En op welke taal staat dat toestel?
Dan zou het aan de zogeheten locale kunnen liggen. Ik zie een Proximus Desire HD staan, daar maak ik uit op dat je een vriendelijke zuiderbuur bent?
Staat dat tablet misschien met taal instelling op Nederlands(Nederland) of Nederlands (België)
Het is namelijk ook nog eens een keer zo dat een ontwikkelaar kan bepalen in welk land een app verdeeld wordt.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

MrBean14

MrBean14

• Lid sinds 10 juni 2010
  • Berichten 73
  • Reputatie 0
  • 23 april 2012
  • 23:19

Settings zijn als volgt :

4535

Ik ben idd Belg, bedankt voor de mooie titel… :-)

De Desire HD staat idd wel op English (USA) aangezien het eentje is van AT&T die ik uit de USA mee bracht. Ik kan deze niet op Nederlands zetten.

Groetjes,

Davy

Bewerkt (24 april 2013 14:42)
Sander_M

Sander_M

• Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 24 april 2012
  • 00:04

Zou wellicht kunnen als je een Factory reset uitvoerd, of een WWE RUU draaien.

Maar betreffende het probleem. Zoek in de Play Store eens op: market enabler.

Die app zou kunnen helpen.
Groets.

MrBean14

MrBean14

• Lid sinds 10 juni 2010
  • Berichten 73
  • Reputatie 0
  • 25 april 2012
  • 16:14

Hoi allemaal,

vandaag nam ik de tablet mee naar de garage omdat ik daar moest wachten op een herstelling.
Zonder reden en zomaar ineens, kon ik daar WEL de applicaties downloaden die ik voordien niet kon downloaden op de andere locatie.
Beide locaties waren nochthans in Belgie…

Nog meer bizar dus… Maar goed, ik heb nu wel de apps die ik wilde…

Groetjes,

Davy

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren