Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

MeneM

MeneM

• Lid sinds 25 maart 2009
  • Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 15 april 2009
  • 09:16

Marcel
Het wil niet zeggen dat het toestel niet geprobeerd heeft berichten te sturen. Vodafone faktureert deze pogingen gewoon. T-Mobile gelukkig niet.

Serieus? Zou het echt kunnen? Is er een manier om erachter te komen of er onderhuids iets verstuurd wordt?

Ik heb hem een paar minuten bij een speaker gehouden dat op vol volume stond. Om de vijf minuten hoorde ik wel het bekende geroffel van de telefoon naar de mast.

Maar niks ertussen dat op “SMS” geroffel lijkt. (Ik noem deze techniek bij deze “analoge tcpdump”)

Bewerkt (15 april 2009 09:16)
Marcel

Marcel

• Lid sinds 04 maart 2009
  • Berichten 289
  • Reputatie 0
  • 15 april 2009
  • 09:19

MeneM
Marcel
Het wil niet zeggen dat het toestel niet geprobeerd heeft berichten te sturen. Vodafone faktureert deze pogingen gewoon. T-Mobile gelukkig niet.
Serieus? Zou het echt kunnen? Is er een manier om erachter te komen of er onderhuids iets verstuurd wordt?
Ja, klantenservice bellen, of je gespecificeerde nota. Als je een fatsoenlijke provider hebt, die geen kosten voor je pogingen rekent, is er niets aan de hand. In dat geval kun je waarschijnlijk niet achterhalen of er wat geprobeerd is. Bij Vodafone wel, daar heb ik de kosten overigens zonder problemen van teruggekregen.

Bewerkt (15 april 2009 09:19)
Marcel

Marcel

• Lid sinds 04 maart 2009
  • Berichten 289
  • Reputatie 0
  • 15 april 2009
  • 09:23

ralphje
Ik weet niet of ik hier iemand mee help, maar qmat 4.21 is te vinden als je via Google naar Russische sites zoekt met de zoekterm ‘qmat 4.21’ (zonder de quotes).
Zowel maus010 als ondergetekende hebben al aangeboden qmat 4.21 te mailen als je even een PB'tje stuurt. Ik heb hem op tijd van de officiële downloadsite geplukt, maus010 heeft hem weer van mij gehad. Hoewel daar uiteraard ook geen garantie op zit lijkt het me veiliger dan een vage Russische site.

Bewerkt (15 april 2009 09:23)
maus010

maus010

• Lid sinds 10 maart 2009
  • Berichten 278
  • Reputatie 0
  • 15 april 2009
  • 13:07

LET OP: T-Mobile factureerd de kosten van het sms verkeer naar de US servers (met RC33) WEL!! Het heeft mij in 3 dagen tijd zo'n 40euro gekost.
Daarvan kreeg ik maar 10euro terug. Omdat ik kon aantonen dat er op 1 dag 39 smsjes waren verstuurd (datum op gespecificeerde factuur).

Qmat 4.21 is idd bij mij verkrijgbaar. Gewoon ff PBtje sturen met je mail adres.

Bewerkt (15 april 2009 13:07)
eagle

eagle

• Lid sinds 08 mei 2009
  • Berichten 285
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2009
  • 13:19

Mijn eerste bericht en misschien een n00b vraag. Nou ja, het moet dan maar.

Ik heb een Standaard T-Mobile G1 en deze week cupcake gepushed gekregen. Nu denk ik erover om de G1 te rooten, al is het alleen al om apps vanaf de sd te kunnen laten draaien. Er staat nu nog niet zoveel op de G1, dus heb ik ook weinig te reinstallen.

Ik snap dat ik een oude image moet laden om te kunnen rooten. daarna zou ik kunnen upgraden naar (de aangepaste versie) van cupcake.

Nu las ik berichten van gebruikers die na de upgrade naar cupcake niet meer root zijn. Als dat zo is, kan ik mijn tijd beter gebruiken. Zijn die ervaringen hier ook bekend, of zijn dat mensen die de gewone mainstream 1.5 gebruikt hebben?

Nog tips bijv vwb het upgrade pad nadat er root is gekregen?

Alvast bedankt!

Bewerkt (8 mei 2009 13:19)
Rhos

Rhos

• Lid sinds 07 februari 2009
  • Berichten 578
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2009
  • 13:37

ik neem aan dat je bedoeld dat als je eerst root had en naar de gewone cupcake bent gegaan dat je nu niet meer root bent?

ken weinig verhalen dat je eerst root was en toen opeens niet meer.

Bewerkt (8 mei 2009 13:37)
eagle

eagle

• Lid sinds 08 mei 2009
  • Berichten 285
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2009
  • 13:42

raydekok
ik neem aan dat je bedoeld dat als je eerst root had en naar de gewone cupcake bent gegaan dat je nu niet meer root bent?

ken weinig verhalen dat je eerst root was en toen opeens niet meer.

Ja precies. root RC9 (of wat was de laatste voor 1.5?), upgrade 1.5 –> geen root.

Bewerkt (8 mei 2009 13:42)
Rhos

Rhos

• Lid sinds 07 februari 2009
  • Berichten 578
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2009
  • 16:44

hier heb ik geen last van hem hem een keer geroot en toen bleef ie dat.

Bewerkt (8 mei 2009 16:44)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren