Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Gandalf

Gandalf

• Lid sinds 01 maart 2009
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2009
  • 21:11

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een handmatige update gedaan RC33, alleen blijkt dit de amerikaanse versie te zijn. Erg vervelend.

Wat nu te doen? Ik wil de G1 update van T-Mobile, de europese versie. Kan ik die handmatige update verwijderen? Zo ja, hoe dan?

Groeten van Gandalf

Bewerkt (1 maart 2009 21:11)
Wout

Wout

• Lid sinds 09 februari 2009
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2009
  • 00:25

Goede vraag! Zit hier zelf ook mee :?
Nou heb ik geen problemen met RC33, maar het idee van de origineel bedoelde software er op te draaien, zit me vele malen lekkerder…!

Bij het verkrijgen van root access, moet je ook ‘downgraden’. Hierbij word alleen een oudere RC versie gebruikt, dus als we ergens ‘t bestandje kunnen vinden van de oude build 123099, TMI-RC4, dan moet het wel lukken… Tjah of gelijk de nieuwe update :roll: maar kwil ’m wel eens OTA zien updaten!

Edit + update*
Heb de TMI-RC4 naar TMI-RC9 update gevonden als update.zip, en deze geprobeerd op mijn europese RC33 G1, foutmelding, dat werkt dus niet! Zelfs factory reset is geen optie, ben ik bang.
(Meer info over Factory Reset)

Bewerkt (2 maart 2009 00:25)
Randyjc

Randyjc

• Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2009
  • 11:52

loopt niet echt storm dit topic jammer

Bewerkt (4 maart 2009 11:52)
Marcel

Marcel

• Lid sinds 04 maart 2009
  • Berichten 289
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2009
  • 12:24

Zeker jammer, ik heb hetzelfde probleem. Door de RC33 update gaat het toestel ongevraagd smsjes sturen naar 1987, en dat loopt bij Vodafone flink in de papieren. Ik heb tot dusver nog geen manier gevonden om van RC33 terug te gaan naar RC4, of naar RC9. De gangbare updates geven allemaal foutmeldingen, waarschijnlijk omdat de oude versie niet de juiste is. Als iemand een manier weet om terug te kunnen naar RC4 hoor ik het ook heel graag.

Bewerkt (4 maart 2009 12:24)
Michel

Michel

• Lid sinds 07 februari 2009
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2009
  • 14:12

Ik heb er ook over na gedacht, alleen ben ik bang dat als er weer een nieuwe upgrade komt dat die dan weer eerst in de Amerikaanse (RC33+) versie komt en dat ik dan toch weer gelijk terug switch :-)

Ik herriner me dat mijn ADP1 met RC8 kwam waar ik niks mee kon. Ik ben toen teruggegaan naar RC7 via een
DREAMING bestand van RC8 naar RC7 en daarna naar RC33

Ik weet het absoluut niet zeker maar mischien kun je van RC33 naar RC7 via hetzelfde bestand, of van RC33 naar RC29 en dan naar RC9 eventueel via RC7

Ik kreeg toen wel gelijk een melding dat er een upgrade beschikbaar was toen ik opstarte in RC7.

Ik weet het niet zeker dus, maar probeer alleen maar mee te denken.

De manier die ik toen heb gevolgd incl. de dreaming bestanden link vind je hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=442480

Succes

Bewerkt (4 maart 2009 14:12)
Marcel

Marcel

• Berichten 289
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2009
  • 14:32

Michel
De manier die ik toen heb gevolgd incl. de dreaming bestanden link vind je hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=442480
Michel, bedankt voor je reaktie. Diezelfde pagina had ik al gevonden, en gisteren geprobeerd met het RC7 image, echter kreeg de melding Not allowed. Misschien deed ik het verkeerd, of kijkt ook deze methode naar de al geïnstalleerde versie?
De RC29 lijkt me niet de goede weg, dan zit je nog steeds in de Amerikaanse (sms'ende?) versies.

Bewerkt (4 maart 2009 14:32)
Michel

Michel

• Lid sinds 07 februari 2009
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2009
  • 15:17

Marcel
De RC29 lijkt me niet de goede weg, dan zit je nog steeds in de Amerikaanse (sms'ende?) versies.

En van RC29 naar RC7 en dan RC9? Misschien dat dat lukt.
Wat bedoel je precies dat de amerikaanse versie smsjes verstuurd? en hoe kun je dit nakijken? ik heb een KPN abo en heb hier nog niets van gemerkt. Het enig verschil wat ik zie is dat er in de dialer om de 3 cyfers een streepje komt te staan maar dit kan geen last.

Bewerkt (4 maart 2009 15:17)
Marcel

Marcel

• Berichten 289
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2009
  • 15:56

Michel
Wat bedoel je precies dat de amerikaanse versie smsjes verstuurd? en hoe kun je dit nakijken? ik heb een KPN abo en heb hier nog niets van gemerkt. Het enig verschil wat ik zie is dat er in de dialer om de 3 cyfers een streepje komt te staan maar dit kan geen last.
Die streepjes tussen de dialer doet de mijne ook. Je merkt van het sturen van de smsjes helemaal niets, je ziet (als je die mogelijkheid hebt, bijvoorbeeld bij My Vodafone) je beltegoed of belsaldo zakken, en eventueel raakt dat tegoed op, of tikt je rekening door. Dat er naar 1987 gebeld werd, is me verteld door de klantenservice van Vodafone, die hebben dat nagekeken. Zal ook wel op de faktuurspecificatie gaan komen. De berichten zijn volgens andere fora bedoeld voor de Amerikaanse markt om MyFaves instellingen naar de centrale te sturen.

Die vriend die mijn update heeft uitgevoerd heeft zelf een Hi abo in zijn G1 zitten, en maakt ook geen kosten. Waarschijnlijk negeert Hi de berichten, en brengt Vodafone ze in rekening. Vooralsnog zie ik geen meldingen van T-Mobile klanten die over de berichten klagen. Dat zou kunnen betekenen dat T-Mobile ze ook negeert of gratis afhandelt.

Bewerkt (4 maart 2009 15:56)
Randyjc

Randyjc

• Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 5 maart 2009
  • 12:38

hoe kom je er achter dat die stiekeme smsjes stuurt? want ik heb die versie ook, maar weet niet of hij die smsjes ook stuurt =/

Bewerkt (5 maart 2009 12:38)
Marcel

Marcel

• Berichten 289
  • Reputatie 0
  • 5 maart 2009
  • 15:28

Randyjc
hoe kom je er achter dat die stiekeme smsjes stuurt? want ik heb die versie ook, maar weet niet of hij die smsjes ook stuurt =/
Je ziet het niet dat hij iets doet, maar je beltegoed of abonnementsbundel wordt gebruikt. Ik merkte dat in eerste instantie aan sms'jes van Vodafone dat het prepaid tegoed ineens op was terwijl we zelf niets deden. Dat was ook op internet in My Vodafone te zien. Dat er naar 1987 werd ge-sms't bleek bij navraag bij de klantenservice, toen we wilden weten waar het beltegoed bleef. Met een abonnement merk je dat dus pas als je de rekening krijgt als je pech hebt.
Ik heb nog niet gehoord van andere providers die kosten in rekening brengen voor de sms'jes, maar dat de (Amerikaanse) RC33-versie ze probeert te sturen lijkt me vrijwel zeker. Waarschijnlijk heeft elke provider wel een site of andere manier om je tegoed te checken, en een klantenservice die eventueel kan nakijken waar dat tegoed is gebleven als je het niet vertrouwt.
Anyway, ik ben dus nog steeds op zoek naar een manier om RC4 of RC9 (terug) te flashen, of tenminste een werkende niet-Amerikaanse versie.

Bewerkt (5 maart 2009 15:28)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren