Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Mounty_078

Mounty_078

• Lid sinds 11 mei 2011
  • Berichten 391
  • Reputatie 0
  • 23 december 2011
  • 18:51

Hey ik probeer me IP Adres te vinden en ik weet zeker dat het iets is met 192.blablabla maar me pa zegt steeds van niet omdat alle sites waar ik op ga iets met 77 zeggen. Maar alles op m'n laptop zoals cmd of de wifi zelf. Welke van de 2 is goed en wat is het verschil?

Bewerkt (24 april 2013 13:55)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 23 december 2011
  • 19:13

Mounty_078;251228
Hey ik probeer me IP Adres te vinden en ik weet zeker dat het iets is met 192.blablabla maar me pa zegt steeds van niet omdat alle sites waar ik op ga iets met 77 zeggen. Maar alles op m'n laptop zoals cmd of de wifi zelf. Welke van de 2 is goed en wat is het verschil?

Feitelijk zijn ze allebei goed. Jou laptop is namelijk verbonden met de router, en die verbinding met de router zorgt voor het 192.xxx IP-adres. Dat interne adres is alleen voor binnen dat netwerk, alleen de router en de apparaten die verbonden zijn met de router(pc/laptop/Android/..) kennen dat IP-adres.
Het andere IP-adres, die met 77 begint, is het publieke IP-adres. Als jij naar een website gaat, krijgt die website dat IP-adres te zien.

Het interne IP-adres is een (tijdelijke) oplossing om te zorgen dat de IP-adressen van het oude protocol niet te snel op zijn, en als de hele wereld is overgestapt op de nieuwe versie(IPv6) dan geloof ik dat die weer verdwijnen.

Mocht je het willen weten: Als jij naar google.com gaat dan stuurt jou laptop een pakketje naar je router met de mededeling dat je naar google.com wilt gaan(eigenlijk het IP van google.com, maar dat laten we even weg), en in dat zelfde pakketje staat van welk IP-adres dat dat pakketje komt. Op dat moment is dat nog 192.xxx, maar aangezien dat pakketje over het internet gestuurd gaat worden zorgt je router ervoor dat het bron-ip van 192.xxx veranderd wordt naar die die met 77 begint. Op die manier komt een antwoord-pakket weer bij jou router terug, en dan wordt het doel-IP weer terugveranderd zodat het bij jou laptop aankomt.

Het ligt er dus aan waarvoor je dat IP-adres nodig hebt om te weten welke je nodig hebt. Maar in de meeste gevallen is dat het publieke IP(die met 77 begint).

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 23 december 2011
  • 19:16

Verplaatst naar ‘Algemene vragen over Android’, want zo off-topic is het echt niet hoor

Wil je je IP adres op het internet weten of intern van je router?
Op internet kan je vinden via www.WatIsMijnIP.nl en welk IP je hebt op het netwerk thuis via de app https://market.android.com/details?id=com.electricsheep.asi&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5lbGVjdHJpY3NoZWVwLmFzaSJd helemaal onderaan het hoofdscherm. Tevens handig om deze app sowieso op je telefoon te houden voor leuke weetjes.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Mounty_078

Mounty_078

• Lid sinds 11 mei 2011
  • Berichten 391
  • Reputatie 0
  • 23 december 2011
  • 19:18

oke dankje)

Mounty_078

Mounty_078

• Lid sinds 11 mei 2011
  • Berichten 391
  • Reputatie 0
  • 23 december 2011
  • 19:19

fifarunnerr;251236
Feitelijk zijn ze allebei goed. Jou laptop is namelijk verbonden met de router, en die verbinding met de router zorgt voor het 192.xxx IP-adres. Dat interne adres is alleen voor binnen dat netwerk, alleen de router en de apparaten die verbonden zijn met de router(pc/laptop/Android/..) kennen dat IP-adres.
Het andere IP-adres, die met 77 begint, is het publieke IP-adres. Als jij naar een website gaat, krijgt die website dat IP-adres te zien.

Het interne IP-adres is een (tijdelijke) oplossing om te zorgen dat de IP-adressen van het oude protocol niet te snel op zijn, en als de hele wereld is overgestapt op de nieuwe versie(IPv6) dan geloof ik dat die weer verdwijnen.

Mocht je het willen weten: Als jij naar google.com gaat dan stuurt jou laptop een pakketje naar je router met de mededeling dat je naar google.com wilt gaan(eigenlijk het IP van google.com, maar dat laten we even weg), en in dat zelfde pakketje staat van welk IP-adres dat dat pakketje komt. Op dat moment is dat nog 192.xxx, maar aangezien dat pakketje over het internet gestuurd gaat worden zorgt je router ervoor dat het bron-ip van 192.xxx veranderd wordt naar die die met 77 begint. Op die manier komt een antwoord-pakket weer bij jou router terug, en dan wordt het doel-IP weer terugveranderd zodat het bij jou laptop aankomt.

Het ligt er dus aan waarvoor je dat IP-adres nodig hebt om te weten welke je nodig hebt. Maar in de meeste gevallen is dat het publieke IP(die met 77 begint).

Oke dankje

Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 23 december 2011
  • 19:25

fifarunnerr;251236

_o_

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren