Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Elmeraculous

Elmeraculous

• Lid sinds 03 februari 2009
  • Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2009
  • 11:38

Het is mij opgevallen als ik bijvoorbeeld in de inbox van één van m'n twee e-mailaccounts heb zitten kijken en vervolgens op de ‘home’ knop heb gedrukt om terug te keren naar m'n bureaublad (hmm.. is dit geen windows term? hoe heet dit bij onze Android eigenlijk??) en ik druk daana nog een keer op de e-mail app om bijvoorbeeld naar de inbox van m'n andere account te gaan, dat ‘ie dan terugkeert naar de inbox van m’n eerste account. Als ik dan op de ‘back’ button druk om naar het overzicht van mijn accounts te gaan, schiet ‘ie helemaal terug naar m’n bureaublad. Nóg een keer drukken op e-mail levert eindelijk m'n accountoverzicht op. Beetje omslachtig als ik eerlijk mag zijn…

Hetzelfde geldt voor Messaging. Op home gedrukt terwijl ik in de ene conversatie aan het kijken was. Nog een keer op Messaging gedrukt, eerst teruggekeerd naar die ene conversatie. Op back gedrukt, eerst terug naar bureaublad. Nóg een keer op Messaging gedrukt en voilà.

Dit is ook gelinkt aan m'n notification bar. Als m'n e-mail app nog op de achtergrond draaiende was en in de inbox van m'n ene account actief was en ik krijg een e-mail binnen in m'n andere account die ik probeer te benaderen door op de notificatie in de not.bar te tikken, kom ik niet in die desbetreffende inbox, maar in de inbox van m'n andere account die dus nog in de achtergrond open stond.

Tjemig, wat een verhaal. Hopelijk is het duidelijk. Hamvraag natuurlijk zoals altijd: hebben jullie dit ook?

Bewerkt (27 februari 2009 11:38)
Wout

Wout

• Lid sinds 09 februari 2009
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2009
  • 15:56

Yup, de home button is overigens ook geen ‘close’ button, om het zo maar even te zeggen. Enige wat het doet is je bureaublad naar voren brengen, zonder andere programma's af te sluiten. Dit geldt overigens ook voor de browser, die ook altijd aanstaan na het éénmaal opstarten ervan, tenzij je je telefoon soft-reset uiteraard.

Vaak dient hiervoor de ‘back’ button, deze sluit vaak ‘t huidige scherm. Sluit je alle schermpjes van een programma, dan sluit je het hele programma. Zo zie je nu en dan dat een programma (zoals Browser) de ’back' button voor iets anders gebruikt (zoals Previous Page, in Browser) Soms zijn hierdoor programma's niet te sluiten, wat ik toch wel een beetje als een bug zie.

Is een programma, bijvoorbeeld Mail, nog geopend in de achtergrond, en je wilt dat programma weer naar voren halen, dan doe je dat door ‘t programma weer te ’openen' op je bureaublad. Het zou nog irritanter zijn, als je een mail aan het typen bent, ondertussen even iets opzoekt op het internet, en weer terug naar je mail wilt, om dan te vinden dat je weer op het accountoverzicht zit, met je mail van de androidbodem verdwenen.Daarom denk ik dat het een beetje omslachtig is gemaakt om bijvoorbeeld naar je mail te gaan als deze al geopend is.

Zo, nu hebben we allebei een heel verhaal :mrgreen:

Edit*
Tip: Als je wilt zien welke programma's geopend zijn, en daar tussen wilt wisselen, net zoals op windows alt+tab (mac Cmd + Tab), download dan Task Switcher. Deze kan je camera knop veranderen in een Task Switcher, heel handig.

Bewerkt (28 februari 2009 15:56)
Elmeraculous

Elmeraculous

• Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2009
  • 17:45

Goed punt. Toch maar meer de Back button gebruiken inderdaad.

Heb Task Switcher nog niet gedownload, maar ik gebruik zelf altijd het lang inhouden van de Home knop. Dan krijg je ook (6 van) je openstaande programma's waarna je er op 1 kan tikken om 'm te openen.

Bewerkt (28 februari 2009 17:45)
Wout

Wout

• Lid sinds 09 februari 2009
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2009
  • 17:58

Elmeraculous
Heb Task Switcher nog niet gedownload, maar ik gebruik zelf altijd het lang inhouden van de Home knop. Dan krijg je ook (6 van) je openstaande programma's waarna je er op 1 kan tikken om 'm te openen.
Dat zijn de 6 laatst geopende programma's, niet die op dat moment geopend zijn. Maar 't werkt wel om te switchen.

Bewerkt (28 februari 2009 17:58)
Elmeraculous

Elmeraculous

• Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2009
  • 18:15

Wout
Elmeraculous
Dat zijn de 6 laatst geopende programma's, niet die op dat moment geopend zijn. Maar 't werkt wel om te switchen.
I'll be d*mned… Je hebt helemaal gelijk. FF opgezocht in de handleiding en het staat er inderdaad. Was wishful thinking toen ik dat opsloeg denk ik… ;-)

Bewerkt (28 februari 2009 18:15)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren